Lufthansa ще съкрати 3500 служителиПо този начин германската авиокомпания се опитва да намали административните си разходи с 25%Германската авиокомпания Lufthansa ще съкрати 3500 служители. По този начин тя ще намали административните си разходи с 25%, отбелязват световните агенции. Оптимизацията ще обхване административните отдели на авиокомпанията в цял свят и ще се проведе през следващите няколко години. В момента за Lufthansa работят общо 117 хил. души по цял свят.
Цел: Подобряване на резултатите
Новината се появи ден, след като стана ясно, че компанията е успяла да свие загубите си за първото тримесечие до 379 млн. евро. За същия период година по-рано те са възлизали на 507 млн. евро. Приходите на авиопревозвача за първите три месеца все пак се увеличиха с 5.6% до 6.6 млрд. евро.
Трябва да се предприемат сериозни съкращения на разходите, за да може Lufthansa да се върне към печалба, смята изпълнителният директор Кристоф Франц, който пое управлението на компанията в началото на миналата година.
Той обещава да подобри резултатите на Lufthansa с 1.5 млрд. евро до края на 2014 г. на фона на свиващите се маржини заради цените на горивата и сериозната конкуренция сред нискотарифните превозвачи, а така също и авиокомпаниите от Близкия Изток.
Една от стъпките в тази посока беше продажбата на авиокомпания BMI, която беше едно от губещите поделения на Lufthansa. Сделката беше приключена в края на април. IAG - собственик на Bristish Airways и Iberia, плати за BMI 276 млн. долара.
Пречките: Такси, данъци, цена на горивото
От Lufthansa се оплакват от високите данъци и такси, които са принудени да плащат. Сред тях са например трафик-таксата в Германия и Австрия и разходите свързани с търговията с въглеродни емисии в Германия.
"Различните видове по-високи такси са сериозна пречка пред нашите тримесечни резултати", коментира Франц. "Не можем да чакаме докато политиците също видят щетите, които нанасят едностранно наложените такси на авиацията и на репутацията на Европа като място за правене на бизнес", допълва той.
Редица авиокомпании се обявиха против въглеродните такси, които според тях ще им струват милиарди евро и ще доведат до съкращаване на хиляди работни места. Схемата за търговия с въглеродни емисии важи и за авиоиндустрията от началото на годината, с което всички авиокомпании, които извършват полети от и до летища в Европейския съюз са длъжни да плащат за въглеродните си емисии.
Друг проблем пред авиобизнеса са цените на горивата. От Lufthansa казват, че разходите им за гориво са се увеличили с 304 млн. евро през последната година.
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... slujiteli/?