Летище Пловдив

Мнениеот IDOL » 11 Яну 2007 12:38

И служителите отдавна смятат така, но и това решение, както и много други се взимат еднолично. Не искам да навлизам в подробности.
Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Апостол » 11 Яну 2007 15:21

Разбирам и благодаря за отговора.
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Апостол » 12 Яну 2007 16:21

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот IDOL » 12 Яну 2007 17:20

Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Апостол » 12 Яну 2007 19:24

IDOL за това съоръжение което е описано и заснето от Асен Ангелаков ли говориш http://pic.bgspotters.net/?id=9677 ?
Предвид ,че всички се надяваме на нов терминал и това е временото закърпване на положението -иделано е,но иначе знаеш и сам...
Последна промяна Апостол на 15 Яну 2007 06:17, променена общо 1 път
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Chavdar » 14 Яну 2007 00:07

Chavdar
супер спотър
 
Мнения: 972
Регистриран на: 06 Мар 2005 22:08
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Апостол » 14 Яну 2007 01:45

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Апостол » 14 Яну 2007 20:30

Община Пловдив има стратегия за развитието на Летище Пловдив .До 2015 година са предвидени доста модернизации,явно много институции имат идеите,дано станат реалност....(на 67 страница)
http://www.pd.e-gov.bg/scr/files/strat/ ... lovdiv.doc
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Апостол » 14 Яну 2007 20:58

Част от историята :

Навремето с царски указ маврудовите лозя между Пловдив и Асеновград са отчуждени. А германци построяват летището край Крумово. От онова време е останало само названието на жп спирката откъм военната част на аеродрума ­ “Маврудово”. Германците са построили и летището до самия Пловдив, върху площта на което сега е ЖР “Тракия”. Строежи като този корпорация “Трайтън” нарича технологични паркове. Подобни са изградени в почти всички континенти. В повечето случаи към тях има летища. И са все на ключови места ­ в Измир, Турция, в Испания, във Форт Уърт, Тексас ­ базата на “Бел хеликоптерс”.
Мощната полувоенна групиров ка “Трайтън систъм корпорейшън” от САЩ е искала да купи за стратегически нужди летището край село Крумово още през 1994 г., заяви пред “Марица днес” отлично информиран източник, свидетел на събитията. В Щатите стратегическите интереси и проектите, се планират с 10-20 години напред. През 1994 г. още не е приключила войната в Босна. В основата є също бяха етническите проблеми, както и в сегашната война в Сърбия. Отвъд океана очевидно не са били доволни от резултатите на онази война и са подготвили следващата на Балканите, коментира нашият източник.
В дискретното проучване на българска земя е участвал лично изпълнителният директор на “Тритон” Бърнард Макмахон. Той заявил, че е о. з. адмирал, като подчертал, че никога не е служил във флота на САЩ.
“Трайтън” вземала на работа само бивши офицери. За да получиш такъв чин в запаса без някога да си плавал, значи си или от Пентагона, или от ЦРУ, разсъждава нашият източник. Активно участвал в проучването и архитектът от отвъдокеанската фирма KVG Дейвид Саша ­ по негови собствени твърдения фамилията му нямала славянски произход.
Задачата на Саша била да снеме мерките на летището и околностите му. Вътре в летището изобщо не влязоха ­ не искаха да разлайват кучетата. В същото време предварително знаеха, че от манастира “Свети Кирик” летището се вижда много добре. Заведохме ги там, с мощната им апаратура всички детайли се виждали като на длан, казва нашият източник.
От българска страна в проучването са взели участие 2-3-ма пловдивчани от мощна тогава, сега фалирала и следствена финансова групировка. Предложено є било 10-процентово участие в бъдещото начинание. Без право да влиза в управлението, но със задължение да следи изкъсо делата на бъдещото предприятие.
Проектът бил грандиозен. По него трябвало да се похарчат половин милиард долара. Предвиждал се строеж на 3-4 сгради ­ по 10-15 етажа всяка. С хотелска база, трезори, подземни гаражи. Но само при положение, че купят летището и то 100-процентово стане тяхна частна собственост.
Бяха говорили дори с тогавашния кмет на село Крумово, спомня си нашият източник. На първо време освен съществуващата площ са били готови да купят още 500 дка терени, казва очевидецът. В онзи момент повече за продан не е имало.
Искали са да купят земя югоизточно от пистата, за да я удължат и на нея да могат да кацат и най-тежките самолети, съществуващи по света. Наясно са били и с това, че част от собствеността на летището ­ и по-точно пистата за излитане и кацане, е собственост на военните. Двамата янки заявили, че летище Пловдив не им трябва за превоз на пътници, а на товари. Интересуваха се, ако то стане изцяло тяхна собственост,
ще разполагат ли свободно и с въздушното ни пространство. Летището им трябвало като междинно, заявили янките. Ако те бяха купили комплекса, кой щеше и как да проверява гражданска или военна стока щяха да возят големите самолети. И в каква посока на света, пита свидетелят.
Макмахон и Саша не са стреляли наслуки тогава ­ те са знаели пак предварително, че през 1994 г. се гласи първото официално влизане на частния капитал в пловдивската аерогара.
След време става така, че вместо избраната първоначално от “Трайтън” финансова групировка в летището влиза ексбанкерът Христо Александров ­ също следствен. После пък дяловете му са купени от “Селена холдинг” на Асен Мичковски, който на свой ред продаде пакета си на ТАДО ­ Швейцария.
Христо Александров обаче и досега държи повече от 5 на сто от капитала на летището. За него се говори, че в Женева има суперлуксозен офис ­ голям колкото панаирна палата. В него стояли 2-3 души, които по цял ден нищо не правели.
На първоизбраните си партньори няколко месеца след проучвателната мисия “Трайтън” изпраща писмо, в което съобщава, че се
отказва от намеренията си за инвестиция в пловдивското летище. Малко след това в него се намества гореспомената група. Остава само да гадаем кой всъщност стои зад швейцарските собственици на пловдивското летище, коментира нашият човек.
Тези събития отпреди 5 години престанаха да изглеждат бълнуване след обнародваното в Русия изявление на бившия представител на службата за външно разузнаване в Югославия генерал-лейтенант Владимир Зайцев. Според него още през 1994 г. бил известен планът на американското правителство за създаване на условия за постепенно
прехвърляне на Балканите на главните военни сили на САЩ в Европа. Затова на нашия полуостров се създава обстановка на управляеми военни конфликти.
От държавите първоначално се искат въздушни зони и коридори. Същинската дислокация трябва да завърши до 2002 г.
На Румъния и България ще бъде предложено да приемат по 10 000 американски войници. И цялата работа е заради каспийския нефт и изобщо заради петрола на изток от Балканите.…

източник вестник Марица
http://www.eunet.bg/media/show_story.ht ... y=89233024
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Апостол » 15 Яну 2007 06:10

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Chavdar » 15 Яну 2007 21:35

Малко снимки от дейноста на летище Пловдив през един зимен ден.

Пристигане на А320.


И стюардесите са на път за следващият си полет.



Пътниците се качват по самолетите.


Ето я и основната сграда на летището.


Част от обслужващата техника, на заден план кулата на РВД, която се подготвя за ремонт и разширение личи по строителното скеле в горната част. Отстрани по ниската сграда е кординационият център на летището.


Ето я и една от новите пожарни, която се завърна от гасене на запалено стърнище което беше в близост до подхода на летището.


Ето я и "армията" от снегорини в готовност да действа при снеговалеж.
Chavdar
супер спотър
 
Мнения: 972
Регистриран на: 06 Мар 2005 22:08
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Апостол » 15 Яну 2007 22:07

Чавдаре фен съм ти опредлено,напълни ми очите наистина прекрасни снимки, зарадва ме много :)
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Апостол » 15 Яну 2007 22:17

Нашето летище Пловдив ,както и други са били свидетели на същински екшъни, в тази статия са описани,като поставям извадка свързана с темата:

SOS:ТЕРОРИСТИ НА БОРДА

Играта на контрол продължава до 28 юни 1975-а, когато драстичен случай налага пълно преосмисляне на ситуацията.
На летище Пловдив се подготвя полет до Варна със самолет АН-24 (ANG) с командир Маслев. При отвеждането на пътниците към аероплана става дребно спречкване пред стълбата. Младеж, облечен с дебело вълено сако напук на 35-градусовия пек държи да се качи първи и грубо прережда жена и по-възрастни пасажери.
След това обаче обикновеното сдърпване, забравено начаса и от екипажа, и от пътниците, ескалира в истински екшън. Веднага след излитането младият мъж нахлува при пилотите с пистолет в ръка и крещейки, настоява самолетът да лети за Гърция. Лицето на въздушния пират е истерично изкривено, пръстът му трепери върху спусъка и аха да произведе изстрел. Виждайки, че похитителят не може да пази контрол над поведението си и поради това е крайно опасен, екипажът решава да изпълни искането му и приземява самолета на летището в в Солун.
Гръцките власти установяват, че терористът е българският гражданин Тончо Гагов, човек с психически отклонения и няколко опита за самоубийство. Солунският съд решава да го предаде на българската страна. Когато научава за това, Гагов използва едно извеждане от килията, за да се хвърли от втория етаж на затвора "Коридалос". Малко по-късно почива в болницата, без да дойде в съзнание.

източник:
https://www.bulpress.net/index.php?p=view&r%5Bid%5D=645

П.П.
струва си ,да се прочете цялата статия
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Chavdar » 16 Яну 2007 09:54

Chavdar
супер спотър
 
Мнения: 972
Регистриран на: 06 Мар 2005 22:08
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот OGI » 16 Яну 2007 10:19

OGI
най-спотър
 
Мнения: 477
Регистриран на: 15 Сеп 2006 12:22

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта