Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 16 Ное 2018 18:51

И още едно сравнение с по-малкото на брой от нас комшии:
РЕГИСТЪР НА ОСНОВНИТЕ ЛЕТИЩА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, ПОПАДАЩИ В ОБХВАТА НА ДИРЕКТИВА 2002/49/ЕО ЗА ОЦЕНКА И УПРАВЛЕНИЕ НА ШУМА В ОКОЛНАТА СРЕДА
В тзои регистър е записано летище София (по-подробно чрез Гугъл). М-р Желязков не спомена нищо по този наболял въпрос, а ето как постъпват на запад от нас:

Belgrade Airport takeover "within weeks"

November 15, 2018

“VINCI said it will deliver the efficient upgrading of the airport within the first four years of the concession, which will include terminal refurbishment and expansion, the overhaul of the existing runway, construction of a temporary runway and the expansion of the taxiway system. It will utilise 980 million euros within the first four years of its concession contract. Of those, some 450 million euros will be paid to the Serbian government, while the remainder will be used for infrastructure development. VINCI noted that one of the major historical issues associated with the project is noise, due to the airport's proximity to residential areas. As one of the priority measures, it will be required to start immediate implementation of the Balanced Approach to aircraft noise management consistent with EU/ICAO requirements aimed at the reduction of noise impacts. Furthermore, it noted that the expansion project will be associated with limited land acquisition that will commence in five years.”

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 20 Ное 2018 15:05

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 22 Ное 2018 15:07

Концесията върви с пълна пара към рекорд на Гинес. На 15.11 има зададени 2500 въпроса от кандидат-концесионери!

На 19.11 въпросите вече са 3000! Евала, машаалла!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 22 Ное 2018 15:10

Може би, тук е отговорът:

Процедурата по отдаването на концесия на "Летище София" навлиза в своята най-важна фаза. Събирането на оферти от кандидатите ще продължи до 22 ноември, а след това, ако не се стигне до ново удължаване на срока, ще започне пресяването им. Немалко подробности обаче остават скрити за широката публика и тази "мъгла" като нищо може да доведе до маса проблеми по време на 35-годишния срок, в рамките на който чуждестранни фирми се канят да управляват ключовата за националната ни сигурност инфраструктура.
Пример за трудностите при дългосрочната концесия днес може да е летището в Загреб. Според местните медии в края на миналия месец неговият оператор - консорциумът Zagreb Airport International Company (ZAIC), е поискал от хърватското правителство да му намали ежегодната концесионна такса, която заплаща в рамките на договора за концесията. Аргументът е, че въпросната такса е принудила ZAIC да увеличи летищните такси, а това е отблъснало нискотарифните авиопревозвачи. Всъщност, през този зимен сезон само една лоукост компания - Eurowings, ще запази дейността си на загребската аерогара. От 2017-а (след построяването на новия терминал на летището и чрез корекции в концесионния договор) таксата за обслужването при международните полети е била увеличена с 2 евро - до 17 евро за един пътник, а тази за обслужване при вътрешен полет - с 0.5 евро до 7.5 евро за пасажер.
Специализираното издание EX-YU Aviation News разяснява, че в немалко случаи частните оператори се спасяват от високите концесионни такси, прехвърляйки тежестта върху авиокомпаниите и техните пътници, чрез изкуствено по-високи летищни такси. Конкретно таксата за концесия на хърватското летище се състои от фиксирана и променлива част. Фиксираната възлиза на 2 млн. евро през първата година от договора, като ще се увеличи до дванадесет милиона през 29-тата година. Променливата пък варира въз основа на общите брутни приходи и ще нарасне до 61% от тях през 30-тата и последна година от концесията.



п.п. Разграничавам се от идеите в статията!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 22 Ное 2018 17:31

Е,може концесионната процедура да я започнат по новия закон и да я довършат по стария. :lol: След като отговорят на 3000 въпроса в писмен вид /тяхно задължение/,положението ще е сплошной туман (пълна мъгла).Така,че може спокойно да прекратят и процедурата.Цирка сме го гледали.

П.П.В очакване на поредното безумие...
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот steven » 22 Ное 2018 23:32

steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 23 Ное 2018 09:25

Нещо от снощното Слави - шоу:

Сотир Цацаров потвърди казаното от предшественика му Никола Филчев ,че "там където корупцията е държавна политика, никаква прокуратура не е в състояние да се справи".

https://dnes.dir.bg/na-fokus/sotir-tsat ... i-go-izbra

Така,че по въпроса за СВИНЩИНАТА,

No comment !
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 23 Ное 2018 15:46

Възраждането на винила (грамофонните плочи):

Какво предстои по отношение на процедурата за отдаване на концесия на летище София?

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 23 Ное 2018 17:05

...и малко по-реалистично:

http://iconomist.bg/3000-%D0%B2%D1%8A%D ... %81%D0%B0/


Повторното удължаване на срока за концесията на столичното летище е съпътствано от тревожни сигнали за бизнеса му и заплашва успешното приключване на процедурата

...а това е малко извън летището ,ама родна картинка:

https://theworldnews.net/bg-news/sdelki ... -kupuvachi

...и за патриотично настроение :

https://vic-bg.com/joke/21066/%D0%94%D0 ... 0%B0%D1%82
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 23 Ное 2018 18:16

И по-оФтимистично:

Росен Желязков: Железниците минават към министерството, закривам холдинг "БДЖ"
Удължаването на концесията на Летище София не е самоцелно, а даване на повече кандидати да участват в процедурата

п.п. Може и летището да мине към министерството!?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 23 Ное 2018 18:20

От "Економист.бг" са "прекалили" с реализма! (кратка ретроспекция)
3000 въпроса
Повторното удължаване на срока за концесията на столичното летище е съпътствано от тревожни сигнали за бизнеса му и заплашва успешното приключване на процедурата


Какво тревожи кандидатите?
Почти две трети от въпросите са свързани с изискване на документи като актове за собственост, договори и счетоводна информация, които могат да се намерят в информационната стая, създадена за процедурата. Някои от документите са в т.нар. виртуална стая с данни (virtual data room), където достъпът става онлайн. Но има чувствителна информация, която може да се получи само на място, във физическата секция.

Държавният контрол и регулациите също са проблем. „Един прочит на концесионния договор открива почти 50 случая, в които във връзка с различни дейности се изисква разрешението на концедента. Това създава изключително ограничаваща среда за концесионера и води до ненужна намеса в ежедневната му дейност, закъснения при вземането на решения и нарушения на ефективното опериране на концесията“, пише един от кандидатите. Той предлага на одобрение да подлежат само дейности в няколко критични области, а от МТИТС обещават да обмислят това предложение
п.п. Прекрасна музика - "Ще го обмислят"!

Изискването за персонала също тревожи кандидатите. В концесионния договор е предвидено запазването на всичките около 2300 служители. Според кандидатите броят е твърде голям в сравнение със световната практика и това води до оперативна неефективност. Но това, което е най-важно, са очакваните приходи на оператора, които зависят главно от таксите за обслужване на авиокомпаниите. И неслучайно най-актуалният въпрос е свързан с писмо на ЕК от 8 ноември, в което се казва, че България неправилно е транспонирала правилата на ЕС относно летищните такси. Според Брюксел таксите трябва да се определят „в съответствие с принципите за прозрачност, консултиране и недискриминация“. Припомняме, че преди две години „Райънер“ се оплака в Брюксел срещу летището заради неправомерна държавна помощ, която според тях България предоставя на националния превозвач „България ер“, като не го санкционира заради неплатени с години летищни такси.
Правителството има 2 месеца, за да отговори на последното писмо на ЕК. Според МТИТС в Директива 2009/12/ЕО относно летищните такси не се съдържат конкретни механизми за определянето им, а само принципи и че настоящият механизъм отговаря на правилата на ЕС. Но въпросът е спорен и ако правителството не успее да защити позицията си, бъдещият концесионер може да се съобразява с начин на формиране на таксите, който е различен от момента, в който е подавал офертата си.

Лоша новина е и намаляващият дял на летище София като наземен оператор след изтичането на договора за наземно обслужване с WizzAir, който не е подновен. Според един кандидат при това развитие на обстоятелствата пазарният дял на летище София може да спадне от 40% в момента до 10%, заради което ще има по-малка нужда от персонал.

Какви са рисковете
Въпреки множеството неизвестни, не може да се каже, че удължаванията бяха очаквани. Още на 23 октомври един от кандидатите е подал искане за удължаване на срока на подаване на офертите с до 4 седмици, за да може да разработи конкурентна и изгодна оферта. Получен е отговор, че към настоящия момент не се предвижда удължаване на срока. На поредното искане за удължаване от 30 октомври е даден същият отговор. Но на 9 ноември в Официалния вестник на ЕС е публикувано съобщението за удължаване на срока, без да има други промени в условията. Дали се е появил конкретен предпочитан кандидат, който има нужда от време, или причината е друга, няма как да знаем. Но въпросите ще стават все повече и повече. А всяко забавяне увеличава риска пред процедурата, смята старши икономистът в „Отворено общество“ Георги Ангелов. Според него сега ситуацията е благоприятна заради ниските лихви в международен мащаб. „В момента, в който се вдигнат лихвите, това ще свали и офертите. Сега при ниски лихви можеш да извадиш 500 млн. и да ги дадеш, защото това е нулев разход, даже отрицателен. Така че до една година трябва да се приключи с концесията, защото след това цената ѝ ще падне и ще се окаже, че не е добър момент за продаване, и ще отиде един 10-годишен цикъл в изчакване“, обясни Ангелов.

А през това време летището ще продължава да се препълва, без възможности да се развива, което не е от полза нито за пътниците, нито за държавата.
п.с. Препълва се, зер, с издънки!

Кои са известните досега кандидати
В началото на октомври британският летищен оператор Manchester Airport Group обяви официално, че ще участва в процедурата в консорциум с китайската Beijing Construction Engeneering Group. Скоро след това в надпреварата се включи и испанската AENA, която управлява 46 местни летища, включително това в Барселона, има дял в лондонското „Лутън“ и управлява още 15 обекта в Латинска Америка. В процедурата партньор на AENA е австралийският фонд First State Investments.Според медийни публикации интерес към летището има от страна на оператора на летището в Цюрих съвместно с фонда Meridiam, индийската компания CMR Group, както и от летището в Сеул.
Турската компания Limak Holding също се интересува от концесията, съобщи Ройтерс. В партньорство с руската банка ВТБ тя беше и един от кандидатите за летище София при предишната процедура, която беше спряна от служебното правителство на Огнян Герджиков.

Текстът е публикуван в брой 47/2018 г. на списание „Икономист“, който може да купите в разпространителската мрежа.
Последна промяна Пароль на 23 Ное 2018 18:28, променена общо 2 пъти
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 23 Ное 2018 18:26

...а това си е чиста ДИВЕРСИЯ :

Или както обобщи представител на фонд: "Никой не се интересува от региона, а още по-малко от България." А негов колега допълни: "За България се знае, че има много корупция, а отскоро - и че е убита журналистка."

https://theworldnews.net/bg-news/sdelki ... -kupuvachi

А този е просто неотразим:

Причината срокът за подаване на оферти за концесията на летище София да удължи до 29 януари е, че . Това стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков по време на национален форум "Предприемачество. Развитие. Перспективи" на Предприемачи ГЕРБ в събота. Той не е говорил с конкретни имена и детайли. Основните нискотарифни компании, които доминират трафика на столичното летище са Wizz air и Ryanair, като обаче и двете компании нямат бизнес като летищен оператор.

Решението е взето след консултации с експерти от Световната банка. По процедурата са зададени 3000 въпроса и поради обемът на работата, която е нужна по отговорите, от ведомството са решили да удължат срока, коментира пред бТВ Желязков.

https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... _letishte/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 25 Ное 2018 19:35

Уф, много злоба се усеща тук! И като гледам линковете от разни незнайни сайтове, но затова пък промотиращи фантазьорски конспиративни теории ми става ясно за какво идва дума...
Спокойно, който и да взема концесията е по-добре от сегашното държавно управление.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 25 Ное 2018 19:41

А,ти сериозно ли мислиш ,че някой ще я вземе /без злоба/?!?
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Делян » 26 Ное 2018 17:19

Искаш да кажеш, че летището няма да бъде отдадено на концесия?
Разбира се че ще бъде дадено на концесия, въпросът е кога дали по-скоро или по-късно.
А, самите резултати ще се видят след няколко години както бургаското и варненското...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта

cron