Самолет vs Автобус vs Влак

Самолет vs Автобус vs Влак

Мнениеот asd » 05 Фев 2013 02:45

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот ilian » 05 Фев 2013 12:23

Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот akair » 05 Фев 2013 12:50

Автобусните линии нямаше да съществуват, ако нямаха пътници :D Ограничаване на издаването на разрешителни за обслужване на автобусни линии може да се разглежда като ограничаване и изкривяване на пазара. :D И макар да има редица опции за пътувания над 500 км с влак и самолет, не липсва и възможността за автобус - например с тази компания: (по данни от Интернет разстоянието между Прага и Лондон е 1034 км) :D
ЕК и ЕП по-скоро вървят към стриктно регулиране и на останалите видове транспорт - от тази гледна точка не може да смятаме, че авиационните превози са някакво изключение... Ето го регламента за железниците: , в който има познати неща - храна, напитки, настаняване, възстановяване на част от сумата, платена за билета, ... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот pumana » 05 Фев 2013 13:16

Е в България е явно, че изкривяването на пазара се направи през последните 20 години изцяло умишлено. Автобусният транспорт е най-малко капиталоемък и затова позволява бързи печалби. Авиацията сама си направи харакири, а железопътния траспорт му беше помогнато да умре като му се изсмукаха инвестициите в инфраструктрата. Иначе има примери и за изкривяване в други посоки - в Германия едва тази година падна закон от 1935 г., която забраняваше разкриването на автобусни линии над 100 км. и пазеше железниците. Законът го махнаха обаче не заради ЕС, а по вътрешноикономически съобръжения.
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот ilian » 05 Фев 2013 14:15

Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: Тема само за Ryanair !

Мнениеот akair » 05 Фев 2013 19:07

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Самолет vs Автобус vs Влак

Мнениеот stenk » 05 Фев 2013 23:24

Eurolines http://www.eurolines.com/en/ оперират автобусен транспорт в цяла Европа и мисля , че са най-големите.

National Express http://www.nationalexpress.com/home.aspx пък покриват цяла Великобритания и продават на принципа на low cost.


Oтносно влаковете аз мисля , че има доста места в Европа където те са не по- малко ефективна и доста по-комфортна алтернатива на въздушния транспорт.
Най-голям опит имам с Испания , където AVE -то http://www.raileurope.com/european-trai ... index.html е много по-добър начин за придвижване между Мадрид-Барселона , Мадрид-Валенсия , Мадрид-Малага , Мадрид-Севиля ....Когато резервацията е направена достатъчно навреме цените са конкурентни на самолетите , но влака е безкрайно по-комфортен и в в общия случай ви стоварва много по-близо до града /ако не в самия център/ спрямо което и да е летище.
Та дали ще пътувам с влак четири часа от Мадрид до Малага или ще ми отнеме под час със самолет е все тая , защото няма нужда да пътувам дълго до летището , да се явявам поне 40 минути преди полет , да правя после трансфер до града и прочие. Като сумарно време влака и самолета са съпоставими , но скоростните влакове са много по-удобни , и освен това виждате страната нашир и надлъж :-)
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Самолет vs Автобус vs Влак

Мнениеот pumana » 06 Фев 2013 18:59

Всичко зависи от конкретната инфраструктура. За съжаление в България жп инфраструктурата беше занемарена през последните 20 години, докато в Европа от 70-те насам предимството се дава на железопътния транспорт.

Ето данни за осреднената екологичност на различните видове транспорт за Германия при тамошното магистрално и жп развитие :

самолет: 380 g CO2 на километър и пътник
автомобил: 150 g CO2 на километър и пътник
влак: 40 g CO2 на километър и пътник
автобус: 20 g CO2 на километър и пътник
електомобил средна класа: 7 g CO2 на километър и пътник (при зареждане с електричество от възобновяеми източници)
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: Самолет vs Автобус vs Влак

Мнениеот Topfly » 06 Фев 2013 20:30

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Самолет vs Автобус vs Влак

Мнениеот KRAKOMOBILA » 06 Фев 2013 20:33

Освен това е важно и какви точно влакове се използват по електрифицираните линии - защото повечето нови състави връщат електроенергия обратно в мрежата с което се съкращават разходите на енергия, а от там и CO2. И като цяло някак си ми се струва нереално автобусите да замърсяват по-малко от влаковете.
The Fulcrum Occupation!
Граждани! Летете със самолетите на Аерофлот! Побързайте - останаха съвсем малко!
Аватар
KRAKOMOBILA
супер спотър
 
Мнения: 654
Регистриран на: 25 Май 2006 14:12

Re: Самолет vs Автобус vs Влак

Мнениеот pumana » 07 Фев 2013 01:04

Това са осреднени данни както посочих горе за Германия - движение на автобусите изцяло по магистрали, електрифициране на територията на Германия, пазар на електроенергията там и т.н. Километраж си е километаж - измерва се реално изминато разстояние. Може би е интересно и сравнение за времето - с помощта на сайт в интернет може да се види, че за достигането от Берлин до Франкфурт със самолет са необходими 3:30 срещу 3:50 с влак (от център до център). В България е ясно, че първо такива задълбочени изследвания няма, второ нещата излглеждат коренно различно по отношение на комфорта, и трето времево нещата се подреждат по различен начин.
pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 14 госта