„Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Георги Николов » 17 Яну 2009 11:17

През тази година ще следя за вас още един абсолютен показател. Това е броя на твърдите поръчки , които престои да достави на своите клиенти авиостроителната компания. По принцип положението ще бъде по-сложно при „Boeing“. Те не обявяват отказаните и предоговорените поръчки за предните години. През 2008 година обявяваха, само такива от същата година и общо за цялата година имаха 7 обявени. Мисля, че има и такива , които са заявени предните години и са анулирани през тази. При „Airbus" се държат значително по-коректно и обявиха анулирани поръчки в размер на 123 самолета от всички „тотални“ твърди поръчки през годините. На 01.12.2008 година „Airbus" имаха 9194 твърди поръчки и 5454 доставени самолета. Това означава, че те имат нетни поръчки за 3740 самолета. На 01.01.2009 година съобщават за 9215 твърди поръчки и 5500 доставени самолета. Това означава , че в момента имат нетни поръчки за 3715 самолета или нетните поръчки са намалели с 25. При доставени за месеца 46 самолета лесно можем да сметнем, че новите нетни поръчки са 21. От което следва, че толкова е броя между новите поръчки за месеца и анулираните за месеца стари поръчки. Ако погледнем за цялата 2008 година са направени 900 поръчки за „Airbus" . От старите поръчки за тази и предните години са анулирани 123 или за 2008 година имаме увеличение на „тоталните“ поръчки само с 777 самолета спрямо броя им в края на 2007 година.

Изображение

Доставени самолети за 2008 и 2009 година
Изображение

Положение към 16/01/2009
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 20 Яну 2009 23:44

Последна промяна Георги Николов на 21 Яну 2009 10:17, променена общо 1 път
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 21 Яну 2009 08:59

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 22 Яну 2009 12:43

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 10:19

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 26 Яну 2009 08:56

„Airbus“ иска помощ?
Франция ще налее 5 млрд. евро във флагмана на европейската авиационна промишленост „Airbus“ , писа деловият в. „Лез еко".
Парите трябва да помогнат на компанията да изпълни в срок заявките за нови самолети. Освен това „Еърбъс" ще бъде по-леко засегнат от глобалната финансова криза.
За целта правителството на Франсоа Фийон ще отпусне сумата от 5 млрд. евро целово на банките „Калийон", „Сосиете женерал" и BNP „Париба", които са водещи при отпускането на средства за авиацията.
Според „Лез еко" банките и авиацията ще са основните сектори на френската икономика, които пряко или непряко ще се ползват от подкрепата на Париж.

Коментар. Малко странни ми се виждат коментарите „да изпълни в срок“. Сега в момента има “залежаващи“ самолети. По-скоро ми се струва, че с тия пари, ще се финансират някой от закъсняващите проекти, като А400М например и в това няма нищо лошо. Другото ми съмнение, че от „Airbus" очакват тази година да има свръхпроизводство и да няма, къде да пласират самолетите. С помощта компанията ще може да запази заетите и производството на сегашното ниво. Очаквам скоро и „Boeing“ да поискат помощ , който са много по-зле от „Airbus" .
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 27 Яну 2009 00:23

„Airbus“ и „Boeing“ са стреснати от липсата на поръчки и все по-честите писма с молби да бъдат отсрочени поръчките. „Boeing“ мисля, че мамят. Съобщават поръчки без да са направени такива и ги обявяват, като от анонимен купувач. Понеже съм щедър по душа и добронамерен към колежките от форума :D и цялото човечество :!: , им дарявам една гениална идея, която би ги спасила.
Да искат държавна помощ и да си направят собствени лизингови компании.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 28 Яну 2009 19:01

15 отменени или преобразувани поръчки за В787!
Излязоха финансовите резултати на Boeing . Както и предположих има много повече отменени и преобразувани поръчки. Повечето са от предните години. Само за В787 са с 15 по-малко.
Общата продукция e 60,925 милиарда долара или с 8% по-малко от миналата година.
При военната продукция имаме значително увеличение при самолетите за сметка на хеликоптерите , като парично изражение резултата е почти равен 32,047 милиарда за 2008 година срещу 32,052 милиарда за 2007 година .
Boeing Military Aircraft... 2008.... 2007
F/A-18 Models .................45........ 44
F-15E Eagle.................... 14........ 12
C-17 Globemaster........... 16........ 16
KC-767 Tanker.................. 2.............
CH-47 Chinook................ 12....... 10
T-45TS Goshawk.............. 7.......... 9
AH-64 Apache.................. 3......... 17
C-40A Clipper................... 3..............

Големият срив е при гражданските самолети 28,263 милиарда за 2008 година при 33,386 милиарда за 2007 година или 15 % по-малко в пари и в броя самолети. От ръководството смятат, че ако не беше стачката щяха да произведат още 105 самолета, освен доставените 375 самолета. Boeing обявиха и 3 700 нетни поръчки,
Прогнозите за следващата година са за 480-485 самолета и 34-35 милиарда долара. За военната продукция 33-34 милиарда долара.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 28 Яну 2009 20:43

Боинг съкращава 10 000 свои служители?
Американската авиокомпания Боинг планира да съкрати 10 000 души тази година, съобщи директорът й Джим МакНерни и обясни, че компанията трябва да се подготви да се справи с трудната икономическа среда, предаде AFP. Тази цифра представлява 6,25% от служителите на компанията, които в момента са над 160 000 души. Обявеното в началото на януари съкращаване на 4500 работни места в гражданския отдел се включват в тези 10 000 души, съобщи говорителят на Боинг Джон Дерн.“Световната икономика продължава да се влошава. Това се отразява на въздушния трафик и на финансирането на авиокомпаниите", обясни МакНерни по време на телефонна конференция.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 30 Яну 2009 09:57

Част от самолети с повече от 21 дни след първия полет в заводите на „Airbus“към 31/01/2009 и можем да кажем, че "залежават".
№.....c/n....Първи полет..регистрация...бъдеща??.....за компания..............тип
1.....3621...12.09.08............F-WWIK........VT-KRD.........Kingfisher AL.............320-232
2.....3637...21.11.08............D-AVZM........VT-KRA..........Kingfisher AL.............321-232
3.....3673....18.11.08...........D-AVZZ.........VT-KRB..........Kingfisher AL.............321-232.
4.....3688....08.12.08...........D-AZAG........VT-KRC..........Kingfisher AL.............321-232
5.....3706....14.11.08...........F-WWIP........B-6557.........East Star AL lsd.........320-214
6.....3717....11.12.08...........D-AVZQ........VT-KRE..........Kingfisher AL.............321-232
7.....3730....02.12.08...........D-AZAI..........B-6551.........Sichuan AL................321-231
8.....3744....10.12.08...........D-AVWZ...........................Iberia..........................319-111
9.....3738....15.12.08...........D-AZAK........VT-KRF..........Kingfisher AL.............321-232
10...3748.............................F-WWBQ.......VT-KRG........Kingfisher AL.............320-232
11...3750.....17.12.08..........F-WWBR.......PR-MYD........TAM lsd......................320-214
12...3751......18.12.08.........D-AUAC.............................Comlux......................318-112CJ
13...3755......22.12.08..........F-WWBU......D6-CAT.........unk .operator............320-216
14...3758......07.01.09........ F-WWBZ............................Juneyao AL lsd....... 320-214....... CITLC
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

„Airbus“ vs „Boeing“?

Мнениеот Георги Николов » 30 Яну 2009 12:22

На страницата на „Boeing“ вече е отразено анулирането на поръчките от S7. Нова поръчка е направена от Southwest Airlines за 5 самолета В737. До сега от началото на годината са направени 18 нови поръчки и са отказани 15 или нетния резултат за месеца е 3.

Тези дни се поразрових малко по-дълбоко из архивите на „Boeing“. Воден от противоречивите изявления, които излизат от компанията и не толкова да разобличавам някого, а просто от любов към статистиката и необходимостта да ви поднасям точна и ясна информация. Напоследък някой съфорумци ме обвиняват в неточна информация и други прегрешения ..........
Ето какво показаха изчисленията въз основа на данните от архивите на „Boeing“.

Произведени пътнически самолети с марката „Boeing“ до началото на 2009 година.
Number Built Aircraft, Boeing
Built...........................Notes
247.............................75
307 Stratoliner................10
314 Clipper....................12
377 Stratocruiser.............56
707/720....................1,010
717............................156
727.........................1,832
757.........................1,050
737.........................5,890
747.........................1,410
767...........................969
777......................... .748
Общо.....................13,218

Статистика за пътническите самолети, които още са в производство до началото на 2009 година.
Тип.....Поръчки.....Доставени.....Нетни поръчки
737.......8160............5890..................2270
747...... 1524............1410...................114
767.......1039.............969....................70
777.......1098.............748...................350
787........895................0...................895
Общо...11716............9007.................3699

Сега остава да се разровя и из архивите на „Airbus“, за да проверя дали обявеното от тях е вярно? Моето лично усещане е, че тези цифри са верни с оглед на показаните през последните 6 години резултати.
За да бъда сравнението по-добро, ще взема данни от „Airbus“, без са съм ги проверявал. Така вие ще можете сами да си направите изводите.

Произведени пътнически самолети с марката „Airbus“, до началото на 2009 година.
Тип.........................Поръчки.....Доставени.....Нетни поръчки
А318-А321.................6321............3723.................2598
А330/А340/А350.........1880..............948..................932
А380.........................198...............13..................185
Общо.......................8399............4684.................3715
С добавяне на спрените
А300/А310..................816.............816.....................0
Общо.......................9215............5500.................3715

Забележка : Всички дадени поръчки се разбират, поръчки действителни към момента. Действителни към момента са равни на направените минус отказаните и предоговорени за минали периоди от време. За всички не мога да каза със сигурност, но ще дам пример с В787. За него имам най-свеж спомен. Приемането на поръчки започна през 2004 година. Имам спомен за отказани, една през 2004 година, три през 2005 година, три през 2006 година, една през 2007 година и 15 съобщени от компанията за 2008 и 2009 година . От „Boeing“ твърдят, че имат 895 поръчки или общо са 918. „Boeing“ съобщават за 914 поръчки и през първите две години 4 поръчки не ги смятат. Възможно е и аз грешно да съм записал?
Eто, как изглеждат нещата според мен към 30/01/2009 година

Изображение
Последна промяна Георги Николов на 02 Фев 2009 11:44, променена общо 19 пъти
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 30 Яну 2009 15:11

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 31 Яну 2009 19:45

По време на "Airshow China 2008" от 5 до 10 ноември се проведоха разговори и ето сега резултата от тях!

Airbus signs a joint venture contract to establish a manufacturing centre for aircraft composite parts in Harbin, China
30 January 2009
Airbus and a group of Chinese industrial partners today signed a contract to establish a Joint Venture Manufacturing Centre in Harbin, China to manufacture composite material parts and components for the Airbus A350 XWB programme and Airbus A320 Family aircraft.
The Chinese partners are Harbin Aircraft Industry Group Company Limited (HAIG), Hafei Aviation Industry Company Limited (HAI), Avichina Industry & Technology Company Limited (AVICHINA) and Harbin Development Zone Heli Infrastructure Development Company Limited (HELI).
The contract was signed by Laurence Barron, President of Airbus China, and Pang Jian, Chairman of the Board of Directors of HAIG and HAI in Madrid, Spain in the presence of Chinese Premier Wen Jiabao and Spanish Prime Minister José Luis Rodríguez Zapatero.
The Harbin Hafei Airbus Composite Manufacturing Centre Company Limited (the Manufacturing Centre) will be set up in 2009. HAIG will hold a 50 per cent stake, Airbus China will hold 20 per cent, while HAI, AVICHINA and HELI will each hold a ten per cent stake. Manufacturing operations are expected to start in September 2009 and a new plant should be ready for operations by the end of 2010.
The Manufacturing Centre will produce major components for the A350 XWB programme, as part of Airbus' target of manufacturing five per cent of the A350 XWB airframe in China. These components will be manufactured using the latest composite manufacturing technology based on Airbus standards and processes.
"The signing of the joint venture contract marks a historical breakthrough for the relationship between HAIG / HAI and Airbus," said Pang Jian. "HAIG / HAI and Airbus have become risk sharing partners. We will share the profits of the joint venture and will jointly meet the challenges caused by global economic slowdown. Today's signature is a joint response of the Chinese partners and Airbus to these challenges. It is based on our confidence in the future economic growth of China and in the future development of the Chinese aviation industry together with Airbus. We will further promote and expand our strategic cooperation," he added.
"This project demonstrates once again Airbus' long term commitment to the sustainable development of China's aviation industry," said Laurence Barron, President of Airbus China. "The joint venture is another step forward in our cooperation with Hafei, as Hafei was one of the founding members of our Airbus Engineering Centre in Beijing. We are very confident in the prospects for our joint venture with our Chinese partners in Harbin," he added.
Airbus is committed to forging a long-term strategic partnership with China. The total value of industrial cooperation between Airbus and the Chinese aviation industry is expected to be near 200 million dollars per year in 2010 and 450 million dollars per year in 2015.
Airbus is an EADS company.
Background for the editors:
Industrial co-operation between Airbus and Chinese aviation industry dates back to 1985. Aerospatiale, today Airbus France, signed first product sub-contracting agreement in 1985 with Xi'an Aircraft Company on manufacturing and assembling access doors for Airbus A300/A310 wide-body aircraft.
On 26th November 2007, Airbus signed a memorandum of understanding with the National Development and Reform Commission (NDRC) of China to formalise the commitment of allocating A350 XWB airframe workpackages to the Chinese aviation industry.
On the same day, Airbus and the former AVIC II, parent company of Hafei, signed a "Heads of Agreement" for a joint venture manufacturing centre.
On 15th July 2008, Airbus China Limited and HAIG entered into a framework contract for the Joint Venture Composite Manufacturing Centre in Harbin.
This manufacturing centre is established as part of Airbus' efforts to fulfil Airbus' undertaking to NDRC to allocate such airframe work packages relating to the Airbus A350 XWB programme to China.
So far, six Chinese manufacturers are already involved in manufacturing parts, such as wing components, emergency-exit doors for Airbus aircraft.
In July 2005, the Airbus (Beijing) Engineering Centre was formally inaugurated in Beijing. In June 2008, ABEC obtained its joint venture license from the Beijing Administration for Industry and Commerce to become a joint venture between Airbus China Limited and Chinese partners. Today Hafei holds a stake of 18 per cent in the JV.
In September 2008, Airbus A320 Family Final Assembly Line in China (FALC), a joint venture between Airbus and a Chinese Consortium comprising Tianjin Free Trade Zone, former AVIC I and Hafei, was officially inaugurated by Chinese Premier Wen Jiabao and Airbus President and CEO Tom Enders.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: „Airbus“ vs „Boeing“

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 00:36

Допълнение към въпрос преди два поста........

Самолети на „Airbus“ към 31/12/2009 година
Тип.........................Поръчки.....Доставени.....Нетни поръчки
А320...........................6321............3723.............2598
A330............................902..............587..............425
A340............................385..............361...............24
A350............................483.................0.............483
А380............................198...............13..............185
Общо..........................8399............4684............3715
А300............................561..............561................0
А310............................255..............255................0
Общо..........................9215............5500............3715

Забележка: За А320 се включват всички модификации от семейството А318, А319, А320 и А321.
Така е и при другите самолети, като за А330 са включени и товарните самолети.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Ще достави ли тази година „Airbus“ 6000-я си самолет?

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 11:27

Ще достави ли тази година „Airbus“ 6000-я си самолет ?
Според плановете на компанията точно за Нова година „Airbus“, трябва да достави на свой клиент 6000-я си самолет! В авиоиндустрията се наблюдават циклични процеси след периода на петролната криза през 1978-1981 година. Ако погледнем към статистиката за последните 20 години „Boeing“ е доставил най-малко самолети през 1995 година , 256 самолета и е имал най-малко поръчки през предходната 1994 година, само за 125 самолета. „Airbus“ е доставил най-малко самолети през далечната 1990 година само 95 и е получил най-малко заявки през 1993 година само 38. На фона на песимистичните изказвания се вижда, че преди години компаниите са били в много по-тежко състояние от сега.
След получаване на държавна подкрепа, „Airbus“ имат всички шансове да изпълнят своите планове и да произведат рекорден брой самолети.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 8 госта