B717-200

Мнениеот Kx » 23 Мар 2004 14:20

Съгласен съм че по-голямата честота на полетите ще привлече повече пътници. Но не мисля че е много лесно да се взимат слотове особенно на натоварени летища.
Може би Embraer 170 , 190 са добра алтернатива
Kx
 

Мнениеот Toni » 31 Окт 2004 23:33

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот frodo » 09 Ное 2004 16:07

frodo
кандидат спотър
 
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Ное 2004 16:03
Местоположение: Sofia

Мнениеот stuka » 11 Ное 2004 13:19

Във всеки случай жена би беше много приятно впечатлена от кабината на 717. Ама все пак то всичко що е новичко си е хубавко.
stuka
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 01 Мар 2004 15:51
Местоположение: София

Мнениеот frodo » 11 Ное 2004 13:58

frodo
кандидат спотър
 
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Ное 2004 16:03
Местоположение: Sofia

Мнениеот stuka » 12 Ное 2004 12:41

stuka
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 01 Мар 2004 15:51
Местоположение: София

Мнениеот frodo » 12 Ное 2004 13:30

frodo
кандидат спотър
 
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Ное 2004 16:03
Местоположение: Sofia

Мнениеот ски » 25 Ное 2004 02:37

717-200 наистина е отличен самолет -- почива на 40 г. опит с ДЦ-9 и МД-80. Яки са, мама им стара, колкото руски генерален конструктор след престой в трудово-изправителен лагер.

Съображенията са следните:

- по-малкият самолет има по-ниски разходи на полет и е по-подходящ за ниски затоварвания и високи честоти (717 1:0 736)

- по-големият самолет има по-ниски разходи на кресло и е по-подходящ за високи затоварвания (717 1:1 736)

- за по-касовият самолет винаги ще се намери по-нататъшен купувач. Независимо дали даден екплоатант взима самолета под наем или го купува, евентуалното нелетателно време (downtime) при повторно пласиране се взема предвид (717 1:2 736, но с дузпа -- 736 е непопулярен, ама има популярни батковци)

- по морална възраст и двата са еднакво дърти и еднакво млади (717 2:3 736)

- по привлекателност за пътници, 717 печели -- имаш 5/6 от шанса да попаднеш на мразено средно кресло и 6/5 от шанса да попаднеш на обичано крайно кресло; креслата са малко по-широчки от боинговите. Но тук никой не отбелязва, щото пък за средният минувач Боинг = удобство, а квази-Дългас = чесане по главата

- по горивна икономия 717 печели с вързани ръ... ъъ-ъ... крила.

В крайна сметка, естествено, всичко зависи от рушветите. Боинг по-вероятно би искал да пласира 717, защото програмата виси на косъм.

Дотук с конвенционалните разсъждения. Сега едно българско такова.

1. Тъпо е да се лети от София до, да кажем, Барцелона, два пъти седмично! То един Трабант по-бързо ще смогне да снове между двата града...

2. Тъпо е и да се лети с АТР42 или нещо подобно нему, щот някак си се връщаме в ерата на Ан-24...

3. За НТА дума да не става -- 717-200 е просто единственият кандидат за _българска_ НТА в тази категория. Друг е въпросът, че за този вид а/к по света по начало по-малко рисковано би било да вземе 737-700 или А319.

Следователно, по-малкият самолет (717-200) би бил по-добър, просто защото дава възможност за, макар и минимално, увеличаване на честотите без загуба на сурат.

Та гласувам за 717.

(За подробности относно банковите ми сметки и комисионните ми ставки, моля от Боинг да се свържат с мен отделно. Фактури разпращам в края на всеки календарен месец, освен по Коледа.)
Последна промяна ски на 25 Ное 2004 02:40, променена общо 1 път
ски
спотър
 
Мнения: 13
Регистриран на: 24 Ное 2004 20:48

Мнениеот harrier » 25 Ное 2004 02:40

Питър, добре дошъл в този форум! :)

Исках само да питам, че неразбрах, защо е тъпо да се лети от София до Барселона два пъти седмично?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Kx » 25 Ное 2004 11:02

За мен голям проблем за 717 е че няма "семейство" както си имат 737 и А318/А321 .
Въпреки че чистото НТА лети само с една модификация при успешно развитие винаги се стига до необходимост от по-голям или по-малък самолет
Интерсно е да се разгледа 717 срещу по-малки самолети като CJR 700/900 и Embraer 170-195
Kx
най-спотър
 
Мнения: 411
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Мнениеот ски » 25 Ное 2004 13:52

Harrier, от София до Барселона и с влак да тръгне човек, пак ще стигне за три дена. Ако се лети дотам два пъти седмично, все едно летиш с влак. Авиокомпания се свежда до съперничество с железниците.

Кх, да -- забравих, че 717 няма семейство. Именно това го прави недостатъчно привлекателен за по-нататъшно продаване, както и в случай на експанзия и нужда от по-големи самолети.
ски
спотър
 
Мнения: 13
Регистриран на: 24 Ное 2004 20:48

Мнениеот Toni » 02 Дек 2004 04:09

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Stoyan » 02 Дек 2004 15:48

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот slice » 02 Дек 2004 17:14

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 02 Дек 2004 18:57

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта