ANTONOV aircraft were represented to the German parliamentarians
On April 8, 2008, Dmytro Kiva, ANTONOV ASTC General Designer, invited by the organizers, took part in Parliamentary meeting of the Parliamentary group of Aviation and Cosmonautics of the German Bundestag.
More than 300 persons of high rank including deputies of Bundestag, representatives of Ministry of defence of Germany, aircraft operators andmanagers of the enterprises of aviation industry participated in this event. Presentation of SALIS (Strategic Airlift Interim Solution) programme which uses AN-124-100 Ruslan airplanes, became one of the main subjects of the event.
In his report Dmytro Kiva paid attention of the participants to the high technical level of the modernized versions of AN-124-100, in particular, to AN-124-100M-150 the new version.
The enforced construction of the airframe of this improved Ruslan allows the aircraft operators to increase weigh of the transported cargo to 150 t. Its modernized integrated flight and navigation system allows to solve tasks of B-RNAV and P-RNAV. The new system of maintenance according with the PO-500 maintenance schedule is provided for AN-124-100M-150.
Mr. Kiva told about the wide range of Ruslans transport possibilities effectively used within the SALIS. He noted that “namely due to use of AN-124-100 the participants of the programme have a possibility to provide airlift delivery of oversized cargoes and cargoes with mass of more than 80 t”.
General Designer had also represented a number of modern ANTONOV programmes including AN-148 regional jet, AN-70 STOL widebody military transport, new transport with a cargo capacity of 20 t and AN-225 Mriya, the biggest transport heavy lifter.
They all can become a basis for the furthest development of cooperation with the European countries.
For the enquiry: use of Ruslans within the limits of SALIS programme in which 18 NATO and EU countries take part, started in March 2006 in accordance with the contract signed between NAMSA (NATO Maintenance and Support Agency) which represents NATO interests and Ruslan SALIS GmbH representing interests of ANTONOV ASTC (Ukraine) and Volga-Dnepr groups of companies (Russia). According to this document, two AN-124-100 aircraft are constantly based in Leipzig airport. Another 4 machines are being given on demand.
Самолеты «Антонов» представлены парламентариям Германии
8 апреля 2008 г. Д.С.Кива, Генеральный конструктор АНТК им. О.К.Антонова, по приглашению организаторов, принял участие в Парламентском вечере Парламентской группы Авиации и Космонавтики Германского Бундестага. На этом мероприятии присутствовали более 300 высокопоставленных лиц, в том числе депутаты Бундестага, представители министерства обороны Германии, эксплуатантов авиационной техники и руководители предприятий авиационной промышленности. Одной из главных тем стала презентация программы SALIS (Strategic Airlift Interim Solution), в которой используются самолеты Ан-124-100 «Руслан».
Выступив с докладом, Д.С.Кива обратил внимание присутствовавших на высокий технический уровень модернизированных самолетов Ан-124-100, в частности, на новый вариант Ан-124-100М-150. Усиленная конструкция планера этого усовершенствованного «Руслана» дает эксплуатантам самолета возможность увеличить вес перевозимого груза до 150 т. Его модернизированный пилотажно-навигационный комплекс позволяет решать задачи базовой и точной зональной навигации (B-RNAV и P-RNAV). Для Ан-124-100М-150 предусмотрена новая система технического обслуживания по состоянию с регламентом РО-500.
Д.С.Кива рассказал о широком спектре транспортных возможностей «Русланов», которые эффективно используются в ходе SALIS. В том числе он отметил: «именно благодаря применению Ан-124-100, участники программы имеют возможность доставлять по воздуху сверхгабаритные грузы и грузы массой более 80 т». Генеральный конструктор также представил ряд современных программ «Антонов», в том числе регионального реактивного Ан-148, широкофюзеляжного военно-транспортного самолета короткого взлета и посадки Ан-70, нового транспортного самолета грузоподъемностью 20 т и самого грузоподъемного транспортного Ан-225 «Мрия». Все они могут стать основой для дальнейшего развития сотрудничества с европейскими странами.
Для справки:использование самолетов "Руслан" в рамках программы SALIS, в которой принимают участие 18 стран НАТО и ЕС, началось в марте 2006 г. в соответствии с контрактом, подписанным между NAMSA (NATO Maintenance and Support Agency), представляющего интересы НАТО, и компанией Ruslan SALIS GmbH, которая представляет интересы АНТК им. О.К.Антонова (Украина) и группы компаний "Волга-Днепр" (Россия). Согласно этому документу, два самолета Ан-124-100 постоянно базируются в лейпцигском аэропорту. Еще 4 машины предоставляются по требованию.