S-92 е последният въртолет на моят човек украинец Игор Сикорски. За съжаление вече не е между нас за да види последната машина носеща името му. Тук го водят за руснак, но човека е роден в Киев и на мен ми е омръзнало да обяснявам, че той не е руснак, но явно те искат той да е руснак защото така звучи по-добре. Най-смешното е, че на влизане в сградата има един надпис обясняващ живота на Игор и разбира се пише, че е роден през 1889 в Киев, Русия!?!?! Но както и да е, що се отнася до номера на машината, той показва годината в която е започната разработка тоест 1992. Аз почнах работа през 2001 и първото нещо което видях в единият от хангарите беше първият модел на S-92, които още не беше летял. Тоест една програма отнема около 10 години за да почне да носи някакви приходи. А, специално S-92 е програма която се финансира изцяло от Сикорски и останалите партньори. Повечето други програми се финансират от правителството. Най-интерестното е че Сикорски произвежда само трансмисията и витлата на S-92. Всичко останало се доставя от Митсубиши, някакви компании от Китай и Тайван, Гамеза от Испания, Ембриер и самият двигател е на GE. Общо взето ние създаваме въртолета, различните части се произвеждат навсякъде по света за по-евтино и накрая ние го сглобяваме. Цялата процедура е много интерестна защото всички компании трябва да използват една и съща компютърна програма: CATIA.
Самият въртолет е много широк и от вътре изглежда като автобус защото има големи квадратни прозорци и профила на фюзелажа е квадратен също. Остава само да се сложат седалки 2х2 и вътре става точно като в рейс. Преди известно време канадците направиха една голяма поръчка за около $3 милиарда и сега има много работа за свършване. Въпреки, че Буш реши да вземе италианско-английската машина за да си обнови флотилията от стари S-61 и ни "спести" поръчка за около $1-2 милиарда, ние все още имаме много работа и постоянно получаваме нови поръчки. Според компанията, търсенете на големи хеликоптери ще се увеличава за в бъдеще. Началната цена на един S-92 е $15 милиона.
Българската армия също се беше позаинтересyвала от Сикорски, но не се стигна до никакви преговори и дори не се чу, че нещо ще се преговаря. До колкото разбрах от българската преса те са купили доста по-евтините европейски машини. За около $150 милиона са искали да купят 15 машини от които няколко да са за флотата, които пък са доста по-скъпи. Нямаше да бъде лошо да купят Сикорски а, и аз щях да направя няколко бизнес трипа до България!
