swissport at SOF

Мнениеот rusiqt_angel » 07 Юни 2007 12:53

търсят ли работници?Или са си намерили вече?
rusiqt_angel
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 16 Май 2007 11:49

Мнениеот Апостол » 16 Юни 2007 13:08

Частна конкуренция на летище София
Швейцарската "Суиспорт" ще е първият алтернативен оператор за обслужване на пътниците

Ако не сте доволни от обслужването на летище София, вече изобщо не е сигурно, че виновно е Летище София.

От началото на идната седмица държавното дружество ще има конкуренция при т.нар. handling (обработка на потока от пътници, багажи и самолети) на собствената си територия. Базираната в Швейцария "Суиспорт" започва да работи като втори handling оператор от 18 юни, съобщи мениджърът на европейските проекти на компанията Отмар Видмер.

Швейцарските планове

"Суиспорт" има пълен лиценз за обработка на самолети, пътници и товари от няколко месеца. Документът е издаден от Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА). Засега обаче компанията няма да се възползва от разрешителното си в частта му за товарите. "На този етап по-интересният за нас бизнес е този с рамповото обслужване на самолетите и обработката на пътниците и багажа им. В бъдеще е възможно да се заемем и с карго сегмента", казва Видмер. За да започне работа от понеделник, "Суиспорт" е наела помещения на летище София. Монтирана е и съответната техника. Единствената авиокомпания, с която швейцарците вече имат договор за обслужване, е "Ер Малта". "Пред подписване сме на договор с още две компании. Имаме преговори с още няколко превозвача, сред които има и нискобюджетни", обясни Видмер. За разговори с българските авиокомпании обаче и дума не става. "Суиспорт" е handling оператор на летища в Швейцария, Великобритания, Франция, Гърция, Япония, САЩ и др.

Българските реалности

Досега цялото обслужване на пътниците и самолетите на летище София се изпълняваше от самото държавно дружество. Според европейските изисквания обаче, щом една аерогара премине бариерата от 2 млн. пътници годишно, въздухоплавателната администрация е длъжна да допусне конкуренция при тази дейност. Столичното летище е преминало въпросната граница през 2006 г. Затова и Гражданската въздухоплавателна администрация издаде лиценза на "Суиспорт".

Тъй като не сме налагали ограничения за брой на фирмите, които могат да работят по наземното обслужване на летището, нямаме и задължение да провеждаме конкурс, обявиха от ГВА.

"Приветстваме либерализацията, защото очакваме тя да ни създаде по-добри условия за работа като превозвачи и възможност да предоставяме по-добра цена", каза Траян Пешев, директор наземно обслужване на "България ер" и председател на т.нар. Комитет на потребителите на летище София. Създаването на такъв комитет е предвидено в наредба на транспортното министерство и би трябвало да обединява авиокомпаниите, които ползват услугите на летището. Той има по скоро консултативен характер, с него се съгласуват и цените на наземното обслужване. В момента е в процес на регистрация. Общото му събрание е било на 31 май, когато е взето и решение за регистрация като юридическо лице с нестопанска цел. На този етап в него членуват 12 авиокомпании, но той е отворена организация.

Пешев добави, че след като няма наложени ограничения за достъпа до наземното обслужване на летище София, комитетът би могъл да има претенции само за повече информация дали наличието на нов оператор няма да ограничи безопасността на полетите. Въпросът за новия handling оператор бил обсъждан в комитета. От "Бритиш еъруейз" изрично настояли либерализацията да бъде подкрепена. Търговският мениджър на BA Емил Делибашев обясни, че се надяват новият оператор да предостави по-добри условия, които да им дадат възможност да предложат по-добри цени на пътниците си. Самата авиокомпания обаче има едногодишен договор за наземно обслужване с летище София и би мислила за промяна едва от следващата година.

Авиокомпании на самообслужване

Междувременно през миналата седмица с промени в Наредба 20, която урежда летищното обслужване, беше поискано до 30 юни компаниите, които вече имат издадените лицензи по някои от 11-те дейности, свързани с наземното обслужване, да ги приведат в съответствие с тази нова наредба. Започваме процедура да получим лиценз за самообслужване, който ни дава възможност сами да извършваме наземното обслужване, каза Пешев. В момента такъв лиценз има "Хемус ер", но той позволява да се обслужват и "България ер" и "Виаджо ер", които са с общ собственик - "Балкан Хемус груп". В момента трите авиокомпании имат над 35% дял от пазара на полетите от България. Те на практика излизат извън бизнеса на двата хендлинг оператора на летище София. "Засега искаме лиценз за самообслужване. Въпрос на допълнителни анализи е дали в бъдеще ще се намесим и на пазара на обслужване", обясни Пешев.

В момента на летище София лиценз за самообслужване има още карго компанията "Ер София", авиокомпания "Авиостарт", за отделни дейности - "Милицер и Мюнх", "Орбит", "Скорпион еър", DHL, "Български пощи" и др.

от Капитал
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот so » 16 Юни 2007 20:27

Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот Делян » 17 Юни 2007 03:15

дали ще имат хора на гишетата за чекиране? определено в момента трябва да се стегне персонала там. когато заминавах преди няколко дена една от служителките имаше такова подигравателно отношение към пътниците, че аз лично още не мога да се "освестя" от такова отношение към клиенти. просто уникално държание което съм сигурен, че само в България може да се изпита такова нещо без да има уволнения или най-малкото порицание.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот rusiqt_angel » 17 Юни 2007 08:18

една от служителките имаше такова подигравателно отношение към пътниците,

Прав си обслужването по българските летища е под всякаква критика,избирани са с конкурс по глупотевина
rusiqt_angel
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 16 Май 2007 11:49

Мнениеот so » 18 Юни 2007 20:59

Изображение

отлично, като за първи полет!!!

18.06 07:10 Ер Малта KM785 319 Малта T2 07:23 Излетял
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот pukankata » 18 Юни 2007 23:28

pukankata
спотър
 
Мнения: 31
Регистриран на: 16 Юни 2007 20:51

Мнениеот ExBgCargo » 23 Юни 2007 23:10

Аватар
ExBgCargo
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 09 Юни 2007 13:27
Местоположение: EGKK

Мнениеот EVGENY » 24 Юни 2007 13:36

Изображение

Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Мнениеот pukankata » 24 Юни 2007 21:48

pukankata
спотър
 
Мнения: 31
Регистриран на: 16 Юни 2007 20:51

Мнениеот IDOL » 25 Юни 2007 09:44

Последна промяна IDOL на 25 Юни 2007 13:35, променена общо 1 път
Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот EVGENY » 25 Юни 2007 13:07

Изображение

Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Мнениеот IDOL » 25 Юни 2007 14:05

Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот EVGENY » 25 Юни 2007 14:42

Изображение

Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Мнениеот naskopc » 21 Сеп 2007 21:56

Аватар
naskopc
супер спотър
 
Мнения: 591
Регистриран на: 26 Окт 2005 22:03
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта