“България ер” се превръща в балканска “совалка”
ТОДОР ВАРЧЕВ
Конкурент
В следващите няколко години авиопаркът на “България ер” ще бъде обновен с 25 нови самолета.
“България ер” ще открие редовни линии до Белград, Истанбул и Скопие до края на 2007 година. Това съобщи за “Монитор” търговският директор на авиокомпанията Пламен Атанасов. В момента “Хемус ер”, която заедно с “България ер” е собственост на “Химимпорт”, лети редовно до Атина, Тирана и Букурещ. В бъдеще тези полети обаче ще бъдат изпълнявани само от “България ер”. Откриването на нови дестинации до балканските ни съседи на конкурентни цени ще позволи на пътниците от съседните страни да използват наши самолети за полети в страните от ЕС, добави Атанасов.
От 3 юни “България ер” вече лети и по линията Варна Москва. Предвижда се авиокомпанията да увеличи броя на полетите си до Брюксел, като 3 пъти седмично полетите ще са по два, а в останалите дни по два.
В момента се извършва преструктуриране на дейността на “България ер” и на “Хемус ер”. Целта е “България ер” да поеме всички редовни полети, а другата ни авиокомпания да съсредоточи дейността си върху чартърните, обясни още Атанасов.
Според прокуриста на българските национални авиопревозвачи Димитър Павлов, вече са завършили преговорите по техническата част с “Боинг” и “Еърбъс” за закупуване на нови самолети. Предстои да се договорим и по финансовите въпроси. Изборът ще бъде между Boeing-737-New generation и Airbus А 320, уточниха от от ръководството на авиокомпанията. В следващите няколко години ще бъдат закупени 25 нови самолети за “България ер”. Вече е създадена специална дирекция в компанията, която ще се занимава с доставката на новите машини. Тя се ръководи от Марин Аданов, който досега е работил в една от най-големите компании, занимаващи се с лизинг на самолети.
В момента “Хемус Ер”, “Виаджо Ер” и “България Ер” държат 30% от авиопазара у нас. Очакванията са ръстът на авиопазара тази година да бъде генериран основно от българските авиокомпании.
Общият брой на авиокомпаниите, които ще летят през летния сезон до София, Варна или Бургас e 66. Миналото лято бяха 58, а през зимата намаляха до 40, казаха Министерството на транспорта. Т.нар. “евтини авиокомпании” са само 4 унгарската Wizz Air, италианската Мay Er , германската Germanwings и словашката Sky Europe.
Конкуренцията им с останалите превозвачи, които оперират на българския пазар обаче доведе до безпрецедентно смъкване на цените за всички авиокомпании. Така например “Австрийски авиолинии”, които вече ще летят и до Варна и Бургас, ще продават много по-евтино билети, купени поне 21 дни по-рано.
Нискотарифната SkyEurope Airlines стартира своя първи полет по маршрут Бургас-Прага, съобщиха от авиокомпанията.
От 2 юни авиокомпанията свърза всички свои основни бази в Централна и Източна Европа с летище Бургас с директни полети, които се изпълняват с чисто нови самолети Боинг 737-700. Новите полети ,които SkyEurope предлага от Бургас са Виена,Братислава, Прага, Будапеща и Краков. От Варна авиокомпанията ще лети до Виена,Братислава и Будапеща.
Билетите ще са на цена от 19 евро без летищните такси в едната посока. .Тази година SkyEurope очаква да превози до и от България повече от 120,000 пътници.
Снимка: МОНИТОР
http://www.monitor.bg/bussiness/article ... 0&eid=1079