И аз се включвам в преписването
Вестник "Пари"- сряда 20.09:
Над 10 чужди компании имат интерес към гражданските летища София, Бургас и Варна
Българският авиопазар скоро ще бъде залят от нискотарифни авиокомпании, които ще изместят родните авиопревозвачи, алармираха експерти в бранша. Директорите на трите граждански летища в София, Бургас и Варна се срещат ежеседмично с ръководствата на знайни и незнайни low-cost превозвачи, които искат да им бъде осигурен достъп и обслужване на аеропортовете.
Досега на българския пазар официално работеха унгарската авиокомпания Wizz Air и словашката Sky Europe. Само 2 месеца след присъединяването на страната ни към споразумението Открито небе интерес към България като дестинация са проявили над 10 low-cost компании.
Водили сме преговори с 6 нискоразходни превозвачи, които искат да летят до нашето летище, заяви пред в. Пари изпълнителния директор на бургаския аеропорт Калин Барзов. Сред тях са германската Germanwings, чешката Smart wings, датската Sterling и норвежката Norwegian Air Shuttle. Същите компании са заявили полети и до варненското летище, казаха оттам. Друга датска авиокомпания- Fly Bulgarien, пък изпълнява евтини чартърни полети от Пловдив.
На родния авиопазар съвсем скоро ще се появи и най-голямата европейска компания в този сегмент- EasyJet, която е собственост на гръцкия милионер Стелиос Хаджийоану.
Изпълнителният директор на летище София Пламен Станчев потвърди пред в. Пари, че до сега са водени преговори с над 5 низкоразходни компании. Това са другият голям европейски играч Ryanair, мароканската Atlas Blue, датската Sterling, и британската Jet2.
След пускането на новото летище, което се очаква да стане до края на годината, сега действащият терминал ще приема само пътници на low-cost превозвачи.
От Минсистерството на транспорта обмислят да възобновят дейността и на летище Русе, което не работи вече 15 години. То ще посреща само евтини авиокомпании и карго полети.
Повечето от споменатите за Варна и Бургас фирми не са новост... За малките неточности относно статута на Fly Bulgarien не коментирам...
Приятната новост е, че именно шефа на летище София споменава доста интересни имена
На следващата страница четем:
Транспортният министър Петър Мутафчиев не спази обещанието си от ноември 2005г. да подпише Отрито небе след присъединяването на България към ЕС и либерализира пазара предсрочно на 9 юни 2006г.
Това веднага се отрази на пазарния дял на българските компании, които не са в състояние да отговорят на агресивната ценова политика на чуждите фирми.
От Асоциацията на българските авиокомпании определиха действията на Мутафчиев като национално предателство. Според тях страната ни по никакъв начин не печели от появата на low-cost, тъй като това са чужди компании, които изнасят парите от продадените билети. те отиват навън, без да се облагат с данъци в нашата страна.
Гледам милионите нещастни, недоволни, измъчени германци, англичани, италианци и т.н., съсипани от разцвета на low-cost превозвачите на техните пазари и благодаря на Асоциацията на българските авиокомпании, че бди над спокойният сън на българите!!!!!!!!!!
...................................
Не мисля, че Мутафчиев е извършил предателство, като даде възможност на хиляди българи да пътуват на достъпни за тях цени, а за още хиляди сложи край на дните препускане в смърдящи автобуси из Европа.
За това, че нашите превозвачи не са в състояние да отговорят на конкуренцията са си отговорни само те самите! Никой не им е виновен за липсата на стратегия, пазарна насоченост и най-важното- ОТНОШЕНИЕ към клиента!
Low-cost ли бяха виновни за катастрофалната липса на самолети в националния превозвач през най-натоварените месеци на лятото? Колко човека там се извиниха на пътниците, колко шефове поеха отговорност и подадоха оставки?
Low-cost ли са виновни на Хемус Ер, че за последните 2 години е задържала само 1 новоткрита дестинация от София?
Сигурни ли са "новите" самолети на Хемус и България Ер на по 15 и повече години, с които се изпълняват почти всички редовни полети от София?
Нашата страна ПЕЧЕЛИ от появата на low-cost и това е ясно на всички, вкючително и на PR-а на Асоциацията на българските авиокомпании.
По логиката за изнесените средства би трябвало моментално да бъде преустановена дейността и на Луфтханза например....
Много ми е интересно, какви данъци плаща ТИМ?
А какво го грее гастербайтера Киро, че Уиз Ер е изнесла 50те Евро от билета му до Рим при условие, че с България Ер същата една посока до там сега е почти пет пъти по-скъп!
Дано час по-скоро тук дойдат не 5-6, а още 10 нови превозвачи, за да се опомнят най-сетне тези хора!