от tupolev144 » 13 Май 2016 22:04
Кметът Бургас, може да отиде да пита кмета на Пловдив, който има "богат" опит в преговори с FR. Резултатът от този опит е една действаща линия, три преустановени и куп дългове за в бъдеще време. При съществуващите в момента условия за използване на летището в Бургас (а това важи и за Варна), поддържането на една линия два пъти седмично ще възлиза на сумата от около 320 000 евро на година, което е значително по-ниска сума от тази в София. И стойността на сумата, която трябва да бъде покривана без значение дали от общината или местния бизнес, не зависи от тях. Зависи единствено от летищния оператор (на дълго и на широко е обяснявано в темата за летище Пловдив). Материята не е сложна, но е строго специфична и силно регулирана и тези които искат да развиват по този начин летище, трябва да са наясно с нея. В крайна сметка, всичко това е въпрос на намиране на необходимите средства, което в България за някои не е проблем, но за други е голям проблем. Дано общината в Бургас да е от първите, защото очевидно Пловдив не е. В тази връзка, преди около 5 години Фрапорт направи предложение към община Варна с цел развитие на целогодишни редовни линии от летище Варна с подробни финансови разчети за това, каква ще е необходимата сума за поддържане на една такава линия с две движения седмично и до ден днешен, резултатът е нулев, точно заради коментираното по-горе. Най-голямото удовлетворение за мен би било, ако се намерят у нас хора, които биха били в състояние да приложат на практика този начин за развитие на всички български летища София, Пловдив, Варна, Бургас, Г. Оряховица, така както това се прави масово в целия ЕС (влкючително и в Румъния от 5 години насам), а вече и в държави извън ЕС. Само за информация, маркетинговото покритие например на летище Корк е от един милион евро на година и е осигурен от местната община и местната търговско промишлена палата. FR на това летище оперира по 10 целогодишни и 8 сезонни линии. Докато на летище Бургас с един милион евро ще могат да бъдат покрити 3 линии. И още малко информация за сравнение - покритието на една линия от Пловдив възлиза на 159 000 евро годишно. Т.е. с един милион евро, биха били покрити 6 линии. И всички които биха си задали въпроса как така при една и съща сума за година от милион евро на тези три споменати летища, се получава различен резултат, могат да се върнат в темата за летище Пловдив и да прочетат защо е така. Ако наистина искате да разберете още нещо, можете да изчислите колко милиона евро са необходими за покритие на обявените линии в София на FR. Няма случй в който, FR да изпълнява полети от летище на което няма осигурена тази маркетингова подкрепа.