Разликата е, че "Cross-cultural user-interface design for work, home, play, and on the way" дава отговорите как да се построят UI така, че с тях могат да работят 99% от хората независимо от културата, към която принадлежат, а не 1-2% от хората.
"Осакатен" е автопилотът на сегашните самолети, защото загубата на един сензор води до изключване на автопилота по дизайн. Алгоритмите, за които стана дума по-рано, създават възможността системата да продължи да функционира и да взема релевантни решения, толерирайки загуба на известен брой и известен тип сензори. Алгоритмите, използвани в сегашните самолети, съдържат предварително зададени краен брой ситуации, в които автопилотът знае как да реагира. Загубата на един сензор създава невъзможност на автопилота да установи в коя ситуация се намира в момента, за да приложи предварително зададените му действия. Затова той изключва. По-горе дискутираните алгоритми не съдържат предварително зададени краен брой ситуации. Алгоритмите съдържат набор от действия и набор от сензори. Показанията на сензорите образуват контекст. Алгоритъмът оценява контекста и преценява кои действия от набора от действия са релевантни в случая.
Пилотът е по-успешен в извънредни ситуации в момента. Въпросът е защо?
Много хубава статия във Washington Post!
Всички "mechanical breakdowns" са технически повреди, но не всички технически повреди са "mechanical breakdowns".

Статията разкрива интересни подробности:
“All I saw were tents, and I was afraid that I had killed someone,” Air Force Maj. Richard Wageman told investigators after an accident in November 2008, when he lost control of a Predator that plowed into a U.S. base in Afghanistan. “I felt numb, and I am certain that a few cuss words came out of my mouth.” Investigators were unable to pinpoint a definitive cause for the accident but said wind and an aggressive turn by the pilot were factors. - "дронът" всъщност е управляван от човек.
The documents describe a multitude of costly mistakes by remote-control pilots. A $3.8 million Predator carrying a Hellfire missile cratered near Kandahar in January 2010 because the pilot did not realize she had been flying the aircraft upside-down. Later that year, another armed Predator crashed nearby after the pilot did not notice he had squeezed the wrong red button on his joystick, putting the plane into a spin. - отново човешки грешки
A limited ability to detect and avoid trouble. поради Most remotely controlled planes are not equipped with radar or anti-collision systems designed to prevent midair disasters. - те и самолетите, в които има пилоти, в началото не са имали радари и системи за предотвратяване на катастрофи във въздуха, но нещо е наложило такива започнат да се ползват.
Pilot error. Despite popular perceptions, flying a drone is much trickier than playing a video game. The Air Force licenses its drone pilots and trains them constantly, but mistakes are still common, particularly during landings. In four cases over a three-year period, Air Force pilots committed errors so egregious that they were investigated for suspected dereliction of duty. - не мисля, че има нужда от коментар
Persistent mechanical defects. Some common drone models were designed without backup safety features and rushed to war without the benefit of years of testing. Many accidents were triggered by basic electrical malfunctions; others were caused by bad weather. Military personnel blamed some mishaps on inexplicable problems. The crews of two doomed Predators that crashed in 2008 and 2009 told investigators that their respective planes had been “possessed” and plagued by “demons.” - липса на 2-но подсигуряване, липса на достатъчно тестове и най-интересното - наличие на екипаж...
“It was more of a mind-set that you were going to get shot down or have other losses, so you don’t want to put all this money into a redundant system,” Pace said, referring to backup systems designed to kick in when a failure occurs. - ЛС без 2-но подсигуряване
Pent-up demand to buy and fly remotely controlled aircraft is enormous. - отново става дума за ЛС, управлявани от хора
The original Predator was designed without redundant systems common to larger, manned aircraft. It bore only one engine, one alternator, one propeller. If any of those parts failed, the plane would come down. - отново липса на 2-но подсигуряване
Статията е наистина интересна! 400-те паднали дрона са пратени да изпълняват мисии без необходимото предварително тестване, управлявани са от хора от разстояние и са построени без да е спазен поне един от 2-та основни принципа за подобен тип системи - 2-но подсигуряване. Цяло чудо (или висока надеждност на техниката) е, че са паднали само 400 от 10000.

Ако една кола или камион просто спре, намирайки се в средната лента на магистралата, последиците могат да бъдат доста сериозни. Защото дори в това превозно средство да няма хора, това не означава, че в останалите, които се движат зад него, също няма.