Lufthansa

Re: Lufthansa

Мнениеот Емо » 14 Апр 2009 16:25

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 14 Юли 2009 23:14

Нещата с поглъщането на Остриан започват да се забатачват:

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=17192
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот apostol » 15 Юли 2009 12:04

shte se opravqt,s LX beshe systoto po edno vreme.Inache s BMI i bruksel varvqt dobre neshtata
apostol
най-спотър
 
Мнения: 346
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 29 Юли 2009 09:46

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот fly away » 01 Авг 2009 19:34

Гледам на skyscanner.com полети софия мюнхен през ноември октомври за 90 евро двупосочен с такси.
Аватар
fly away
по-спотър
 
Мнения: 136
Регистриран на: 21 Юни 2009 19:50

Re: Lufthansa

Мнениеот Емо » 02 Авг 2009 12:43

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 03 Авг 2009 10:44

ЕК е пуснала сделката за Остриан. Явно са предоговорили условията, но как - още не се знае.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 05 Авг 2009 13:46

Ако на някой му се лети на А340-600 без да се налага да плаща презоканска тарифа - Луфти ще пуснат такъв между Мюнхен и Барселона по няколко полета в края на август/началото на септември, заради конгрес на Европейската асоциация на кардиолозите (очакват се над 40 000 делегати).

Полетите са следните:

AUG 29: LH4484 (19:15 - 21:20) --> MUC - BCN
AUG 30: LH4485 (08:20 - 10:20) --> BCN - MUC
SEP 01: LH4484 (19:15 - 21:20) --> MUC - BCN
SEP 02: LH4485 (08:20 - 10:20) --> BCN - MUC
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот Делян » 05 Авг 2009 20:01

Мюнхен-Барселона за 2-часов полет ли го дават? :shock:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 05 Авг 2009 22:43

Обичайна практика е почти всички полети да ги планират като да са по-дълги отколкото всъщност са. И Варна-София е един час по разписание, ако не се лъжа ;)

Мюнхен-Барселона е горе-долу толкова колкото Мюнхен-София като разстояние.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот FlyLIDO » 05 Авг 2009 23:37

2 часа е Block Time-a заедно с 20 минути taxi-out в Мюнхен + 10 минути taxi-in в Барселона. На обратно е същото. чисто време в полет е около 1:30 мин.
Заложения Тахi time(out & in) зависи от заложения самолет.
В Lufthansa и неините производни Block Time-a за всеки city-pair се определя от реално използвания Block Time от предходния летен / зимен сезон със съответния самолет + ден от седмицата + време на деня. За следващият сезон се взима времето което е било достатъчно за 68% от полетите но и не-повече от 7% от всички полети да са имали нужда от 15 минути повече от заложеното.
Предполагам, че и другите авиокомпании имат подобни схеми.
Аватар
FlyLIDO
спотър
 
Мнения: 15
Регистриран на: 12 Мар 2009 00:55
Местоположение: EDDF

Re: Lufthansa

Мнениеот harrier » 06 Авг 2009 09:08

FlyLIDO, това е много интересно. Винаги съм се чудел дали времето, обявено по разписание, включва и времето за рулиране и сега разбирам. Благодаря ;)

А в случай, че си запознат - полетите от Северна Америка до Европа защо винаги ги обявяват за поне час по-продължителни отколкото са. Ветровете над Океана са сравнително постоянни. Това заради евентуални забавяния на летища като JFK (пословични с дългите си опашки при рулиране) ли се налага?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Lufthansa

Мнениеот FlyLIDO » 06 Авг 2009 21:28

Никой не обявява полетите по-дълги от колкото трява защото това се отразява негативно на капацитета. Както писах в предишният ми пост, времето е такова, че не-повече от 7% от полетите да са имали с 15 минути по-дълъг Block time от заложения. За междуконтиненталните полети oбaче, този показател е 3%, защото техният брой е по-малък.
Проблема е в това, че зимния и особенно летния сезон са съответно 5 и 7 месеца. Но само две времена в една година (Април-Октомври и Ноември-Март) могат да бъдат заложени, които трябва да покрият тези разлики.
Ветровете ги има винаги, обаче не са постоянни в своето географско положение. През зимата Jet-stream-a е по-слаб, по-ниско е и е много по на юг от колкото през лятото. Но Jet-Stream-a не се интересува от полетното разписание и не се премества от днес за утре точно тогава когато започва новия сезон. Най-проблемни са месеците април, октомври и август, когато ветровете имат най-голяма амплитуда. Разликите примерно за полетите от FRA до MIA стигат до 50 минути. (в посока Азия разликите са още по-големи)

Jet-stream - зима (гледано от северния полюс)
Winter winds.jpg

Jet-stream - лято (гледано от северния полюс)
Summer winds.jpg

Също така и температурата не е постоянна. През зимния сезон е средно с около 11 градуса по-студено, което при един 10 часов полет (при еднакви ветрове) е равно на 12 минути по-дълъг полет. (1К по-ниска температура е = 1 knot по-ниска True Air Speed)

Проблема е в това, че сезона е по-дълът от колкото е необходимо. Луфтханза и другите големи от 5-6 години се опитват да променят тази практика и да се раздели годината поне на 3 сезона, най-добре би било да няма такива сезони изобщо. Това би подобрило качеството на разписанията, защото когато става въпрос за прекачващи се пътници, няма нищо по-лошо от един неизпълним план, пък било то и за само 10% от всички полети.
Но както много други неща в авиацията този процес е труден и дълъг. Със сигурност ще има промяна в тази насока, въпроса е кога.

Разбира се може да има и други причини за обявяването на фиктивни Block-times, като например наличие на слотове на съответните летища. Ако слота (в Северна Америка няма слотове), който би пасвал най-добре в разписанието на една компания не е свободен - се взима този който е най-близо. Това автоматично изкривява плановете, но много компании го правят - иначе няма да могат да летят изобщо. За по-големите е по-лесно, защото слотовете не са обвързани с конкретен полет, а са на компанията и съответно могат лесно да "жонглират" с тях.
Аватар
FlyLIDO
спотър
 
Мнения: 15
Регистриран на: 12 Мар 2009 00:55
Местоположение: EDDF

Re: Lufthansa

Мнениеот Делян » 06 Авг 2009 23:41

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Lufthansa

Мнениеот ivozet » 19 Авг 2009 11:12

Бихте ли ми казали с какво е сързано името на града Ruesselheim с Луфтханза? Свързвам го с заводите на ОПЕЛ и GM
. :lol:
Аватар
ivozet
супер спотър
 
Мнения: 559
Регистриран на: 28 Авг 2006 16:59
Местоположение: Noise city AB0 0 Rh +

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта