Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот AiBOJ » 15 Фев 2006 02:04

AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 15 Фев 2006 02:11

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот AiBOJ » 15 Фев 2006 02:39

AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Toni » 15 Фев 2006 14:48

Дори "Щрабаг" да завърши терминала с възстановяване на рухналия окачен таван, новото летище ще заработи най-рано през януари 2007 г. Кувейтският консорциум трябва да завърши пистата до края на февруари, но инженерът по проекта КОВИ е заявил пред транспортното министерство, че тя ще е готова през ноември.

част от статия в днешния борий на Дневник http://dnevnik.bg/show/?storyid=189696
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 15 Фев 2006 14:48

Да ни е честито !!!
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 15 Фев 2006 14:52

....вече вървимe и към отваряне през 2008.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Toni » 15 Фев 2006 15:00

Аз предлагам въобще да не го пускаме в експлоатация. По-добре да стане музей (в строеж....той така или иначе май няма да свърши никога)
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот naskopc » 15 Фев 2006 16:54

Дефектни 110 000 кв.м от новия терминал в София?

110 000 кв. метра от новия терминал на летище София и инфраструктурата около него са дефектни, съобщи Дарик, като се позова на източник, близък до проекта.
40 хил. кв. метра не са довършени. Затова строителят Щрабаг настоява държавата да пусне в експлоатация само част от обекта. Представители на транспортното министерство и Щрабаг ще обсъдят в четвъртък качеството на строителството и претенциите на фирмата за 15 млн. евро допълнително върху договорените 110 млн. евро. Пропаданията по новата писта са от лятото, но не се отстравяват. Максимално допустимото отклонение в покритието на пистата е 3 мм, а в момента около 1000 кв. метра от асфалта е пропаднал на повече от сантиметър. Според експерти този участък се използва за кацане на самолети и в момента без официално да е пуснат. Неравностите крият риск от аварии. ВИАС оценява причината за срутването на 500 кв. метра от тавана на новия терминал


15 февруари 2006 / News.dir.bg
Аватар
naskopc
супер спотър
 
Мнения: 591
Регистриран на: 26 Окт 2005 22:03
Местоположение: София

Мнениеот Toni » 15 Фев 2006 21:31

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот karadzhoff » 15 Фев 2006 22:33

Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот ATC » 15 Фев 2006 23:08

Снимка от днес на падналия таван
Изображение
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот SPEED_BIRD » 15 Фев 2006 23:41

На французите им падна половината терминал вие за един таван се шашкате :-D
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот toni75 » 15 Фев 2006 23:42


http://dnevnik.bg/show/?storyid=189844

София може да има ново летище най-рано в началото на 2007 г., ако строителите му спазят най-последно договорените пускови срокове. Но измъчената история на строителството му показва, че то ще бъде кърпено и поправяно многократно, преди да бъде открито. Преди седмица се срути окаченият таван на новия терминал, а малко преди това бяха открити дефекти по асфалта на пътеката за рулиране, която обслужва два от ръкавите. Възстановяването на тавана ще отнеме поне два месеца. До август австрийската компания "Щрабаг" трябва да завърши строителството на терминала и пътеките за рулиране на самолетите до него. Новата писта, която строи кувейтската компания "Ал Харафи груп", трябваше да е готова до края на февруари, но този срок заради наводненията и студа ще бъде отложен за ноември. В същото време се оказва, че няма да има и нов път, защото строителството на отсечката от 1.3 км от бул. "Брюксел" до терминала е блокирано от съдебни спорове на собственици на терени. Затова ул. "Мими Балканска", която минава край новата сграда на ДП "Ръководство на въздушното движение", ще бъде разширена. За проекта се предвидени в бюджета на транспортното министерство около 700 хил. лв.

В четвъртък транспортният министър Петър Мутафчиев ще се срещне с представители на "Щрабаг" по натрупалите се летищни неволи. Той ще иска от инженера - надзорник на проекта, холандската компания НАКО, информация как са одобрени детайлите за монтирането на тавана, който, не дай Боже, можеше да падне и върху хора. До момента в министерството нямат информация от компаниите за инцидента. Те отказват да коментират случая, но от вчера специалисти от Университета за архитектура, строителство и градоустройство са започнали експертиза на причините.

Преди две години бяха открити дефекти върху асфалта на пътеките за рулиране, които са на площ от 1200 кв.м. Експертизите на строителя, инженера и транспортното министерство продължиха почти година, но настилката не беше възстановена. Като причина за дефектите беше посочена формулата, по която е направена. "Щрабаг" обаче отказва да подмени настилката, като се позовава на изпитания от лаборатория, които показват, че тя е годна. Транспортното министерство настоява дефектите отпреди две години, както и новопоявилите се да бъдат изцяло отстранени. Според НАКО отстраняването на старите дефекти трябва да стане за сметка на изпълнителя. Предстои австрийската компания да подмени още 40 хил. кв.м от асфалта на пистата.

"Щрабаг" и министерството - в петгодишна битка

Преди три години австрийската компания откри, че предложената в проекта конструкция на сградата не е подходяща за терена и поиска промяна, което доведе до забавяне на строителството и неговото оскъпяване с 4.8 млн. евро. Преди седмица транспортният министър Петър Мутафчиев съобщи, че "Щрабаг" иска увеличаване на цената с 15 млн. евро и ново удължаване на сроковете. Аргументите са, че са поскъпнали желязото и стоманата, но до момента няма становище на надзорниците от НАКО по искането. Според договора цените на всички материали са твърди. В същото време транспортното министерство вече начислява неустойка за забавянето, която е 0.1% от стойността на договора. В спора между двете страни се намеси и делегацията на Европейската комисия в София. Неофициално се твърди, че тя е изпратила писмо до ведомството, в което го укорява за нападките, отправени към австрийската компания с доказан опит в строителството. От министерството нито потвърждават, нито отричат наличието на такова писмо.

Спори се кога терминалът да бъде открит

Още през декември "Щрабаг" е поискала да й бъде издаден сертификат за завършването му, а работите да продължат още три-четири месеца. До момента незавършеното строителство е за около 5 млн. евро. От летището се опасяват, че доставеното оборудване в сградата на терминала може да бъде разграбено. Транспортното министерство не отрича, че е обсъждало варианта за пускането на терминала заедно с четириетажния паркинг, но се отказва след появилите се дефекти. Гаранционният срок на терминала е една година и при поява на доказани дефекти строителят няма да получи гаранцията си. В същото време безспорно е желанието на министерството, строителя и ЕК за пускането на новото летище. Неофициално се твърди, че еврокомисарят по регионална политика Данута Хюбнер била готова да дойде през май тази година, за да открие първия проект, финансиран от ИСПА.

Сегашното летище се задъхва

Прогнозите на ръководството са, че през тази година през него ще преминат около 2.1 млн. пътници. Основният приток ще е от евтините превозвачи като "Уиз ер" и "Скай Юръп", които вече летят до София. След като България се присъедини към споразумението за общоевропейско въздушно пространство, се очаква ново нарастване на трафика. Вече сме достигнали критичния капацитет и искаме час по-скоро да се пусне новият терминал, каза директорът по летищното обслужване Владимир Щърбанов. Той посочи, че авиокомпаниите имат изисквания бизнес пътниците да се обслужват на отделно чекинг гише и при опашки да се откриват нови. Бъдещият терминал ще има 34 гишета вместо сегашните 16.
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот VS11 » 16 Фев 2006 07:42

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот Toni » 17 Фев 2006 13:04

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта

cron