А ето и една "интересна" статия от ноемврийския брой на сп. "Криле":
RyanAir в конфликт с летище Пловдив
Под заплахата да спре полетите си от и до летище Пловдив, ирландският нискотарифен авиопревозвач със съмнителна репутация изнуди общинския съвет в Пловдив да увеличи вноските в Обществения фонд, който субсидира дейността на авиокомпанията. В началото на август бе подкрепено предложението на кмета Иван Тотев за всеки жител на Пловдив (382 430 според последното преброяване) да се плаща не по 0,50 лв., както бе досега, а по 1,15 лв. Или увеличение от 230%! Така вноската само на община Пловдив във Фонда стана 439 800 лв.
В същото време след въвеждането в експлоатация на новия терминал, не бяха привлечени нови пътникопотоци, въпреки че ръководството на летището периодично пуска презсъобщения, че аха всеки момент ще стартират нови редовни линии – до Бурса, Истамбул, Виена, Испания. Нищо такова няма да стане, просто защото на летището липсва елементарна транспортна инфраструктура и най-вече обществен транспорт. Обърканият неорганизиран турист или пътник каца на полето и е дотам. Две години вече Община Пловдив не може да пусне редовна автобусна линия. В допълнение железопътната линия минава на самата ограда до летището и е нужно отклонение от 1,5 километра и малка кокетна гара в района на новия терминал, за да осигури нормален транспорт до Пловдив. С парите, които Фондът плати на RyanAir досега, тези подобрения отдавна да са станали факт. Така на практика единствените пътници за икономически емигранти от Южна България във Великобритания и Германия, които вместо от София, летят от Пловдив.
За капак на увеличените вноски от Фонда RyanAir спряха от 3 ноември 2012 г. полетите до Франкфурт-Хан с неясното обещание да ги възстановят от пролетта.
Така е, когато се хванеш на хорото на нискотарифните ирландци, чийто шеф Майкъл О’Лири е известен с това, че бе предложил пътниците на борда на самолетите му да плащат 1 евро. Така на практика единствените пътници са икономически емигранти. Крайно време е общините, членуващи във Фонда за развитие на летище Пловдив, да решат какво ще му е бъдещето. Досега реално срещу парите, които те дават, не са получили никакви икономически ползи. Ако няма пътникопотоци и икономическа логика за редовни пътнически линии, летището спокойно може да функционира като карго, като обслужва чартърния трафик през лятото и зимата. Защото наливането на пари в мелницата на RyanAir е като второ Кремиковци – нещо работи, само за едната гордост.
Поради това, че тази публикация не е подписана от автор, би следвало редакцията на "КРИЛЕ" да носи отговорност за съдържанието и. В тази връзка тя би трябвало да отговори на няколко въпроса, възникващи при прочита на статията (въпреки, че това едва ли би се случило):
1. Защо заглавието е "RyanAir в конфликт с летище Пловдив", след като е ясно от публикацията, че някой друг има проблем с RyanAir?
2.След като редакцията обвинява АК в изнудване, би следвало да може да го докаже в съд. Призоваваме я да го направи, защото ако може, ще реши проблемите на всички, на които RyanAir по някакъв начин пречи, а е и със "съмнителна репутация"? Но ако не може, това се квалифицира като клевета, а списанието претендира за сериозност.
3.На какво основание се твърди,че общините членки на "ФОНДА" нямат полза от отношенията си с RyanAir и как в 380 региона в Европа, (съответно фондове) имат полза, а пък нашият фонд няма? (Да не би пък при нас под "общини" не се разбират само кметът и чинивниците в общината?)
4.Как се разбра, че с тези полети се обслужват само "икономически емигранти" и никакви туристи?
5.Защо от София могат да летят "икономически емигранти", а от Пловдив да не могат?
6.След като в това списание пускат анонимни публикации, това обезсмисля следващия въпрос, но ще го задам и него: Защо този журналист не направи журналистическо разследване на тема:"Защо не се случват линиите от Пловдив до цитираните от него градове и защо случили се вече линии бяха спрени?" За такъв "смел" и "информиран журналист", това би трябвало да не представлява никъква трудност.
Има и още въпроси и размисли породени от статията, но едва ли има смисъл да се дискутират.
И още един факт за дискусия: от два дни се продават билети от Пловдив за Хаан (от март)
Интересно да не би някой да е "решил" да намали "пак" таксите на летище Пловдив, за които в статията и дума не се споменава?