"стария Балкан"

"стария Балкан"

Мнениеот R. G. - STR » 30 Апр 2007 20:42

Тази тема е посветена на Великия авиогигант, който десетки години, беше най-голямата БГ авиокомпания. За спомени, коментари и въпроси.... питайте, пишете, коментирайте....
R. G. - STR
 

Мнениеот Делян » 30 Апр 2007 21:29

работил ли си за БГА Балкан?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот R. G. - STR » 30 Апр 2007 22:58

Не, не съм, приятелю, на 19 съм, но имам от къде да черпя информация, ако някой го интересува нещо...
R. G. - STR
 

Мнениеот makler » 30 Апр 2007 23:09

Tova koeto me interesyva e dali tazi aviokompania e bila nqkoga na pechalba v usloviata na pazarna ikonomika? ? ?
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот R. G. - STR » 30 Апр 2007 23:18

като теглиш чертата от 90та година насам Балкан няма записана печалба. Отделни звена са били мн. печеливши, като например полетите до близкия изток с Ту-154М, най-вече заради огромното количество карго. Полетите до Йоханесбург с 767 също са били печеливши. Чартърните програми са успявали също да донесат големи приходи. Но реално погледнато мога да ти кажа, че представителството на Балкан във Франкфурт за месец Декември 1996 направи над 320 хил. марки печалба, а в крайния отчет бяха записани 150 хил. загуба за същия месец, къде са отишли само за този месец над половин милион, други хора знаят. В името на обективността мога да кажа, че това не е най-фрапиращия пример.... тъй че, още сега бих казал, че Балкан не беше "куча марка" само заради грешки в управлението, а заради това, че беше пералня, от която се крадеше много.
R. G. - STR
 

Мнениеот harrier » 30 Апр 2007 23:30

Много интересна тема!

Тъй като с икономическата същност на тази компания смея да кажа, че съм горе-долу наясно ще задам няколко въпроса, пък дано стане интересна дискусия.

1) Балкан получава 3 735 в началото на 90те. Два пристигат през Ноември и Декември 1990, един през Декември 1991. В каква конфигурация са били машините? Кога се взима решение за взимането им на оперативен лизинг и къде са обучени пилотите (колко екипажа са били в началото)? Инструктури от чужбина летяли ли са по първите полети?

2) Същите въпроси за 767, пристигнали през Април и Май 1992г. Тук ще помоля и Чавдар да се включи, тъй като информацията от него си е информация от първа ръка :wink: Конфигурацията 220 или около 250 места е била? И двете съм чувал.

Това засега, после може да изследваме и ерата на А320 - ера на абсурда от икономическа гледна точка.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот R. G. - STR » 30 Апр 2007 23:37

до колкото знам Браво оскар алфа, браво и чарли са били с конфигурация от 116 места, но може да са и с 8, не помня точно, до ден два ще мога да попитам.... екипажите са били младите пилоти предимно на Ту-154М, мисля че в Щатите са ги обучавали.... ще питам утре, както казах, смешното при трите 735 е, че в началото са тиражирани, като заместник на Ту-134, а всъщност заменят Ту-154Б... така капацитета им става невъзможен за съпоставяне. Смешното е, че те са взети на оперативен лизинг от Ансетт Австралия. За 767 и останалите пиша утре или малко по-късно, Емо, щото ще ми се преварят равиолите.
R. G. - STR
 

Мнениеот harrier » 30 Апр 2007 23:42

Наистина са взети от Ансет, не директно от самата авиокомпания, а от финансова компания, близка до Ансет, може би е била и собственик, но в момента не мога да се сетя как се казваше. Върти ми се нещо като Ansett Worldwide Aviation Services.

Чувал съм, че първите 735-ци са докарани от Щатите от Български пилоти.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 30 Апр 2007 23:59

735 бяха, ако не бъркам със 110 метса. Даже зад последния ред на десен борд имаше доста празно място, достатъчно да се "скалдира" немалко количесто багаж.

762 бяха в странна, поне за мен конфигурация. Бизнес каласа 2-3-2, икономи 2-3-2 и след 26-ти ред африканско икономи 2-4-2. Общият брой места беше около 250. При първият ми полет с 762 до Стокхолм бяхме 247 пакс-а на борда.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Апостол » 01 Май 2007 00:26

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот R. G. - STR » 01 Май 2007 13:17

R. G. - STR
 

Мнениеот R. G. - STR » 01 Май 2007 20:05

R. G. - STR
 

Мнениеот makler » 01 Май 2007 22:40

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот Anto » 02 Май 2007 00:23

Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Мнениеот air-master » 02 Май 2007 00:42

Аватар
air-master
по-спотър
 
Мнения: 163
Регистриран на: 02 Ное 2006 15:47
Местоположение: Silistra, SOF, BOJ

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron