Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 14 Окт 2018 21:45

Последна промяна Пароль на 15 Окт 2018 14:37, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 14 Окт 2018 21:51

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот carpe_diem » 15 Окт 2018 14:29

На Т2 му се пука единствено проверката на багажа. Макар че и въпреки тъпата организация на цялото нещо, наскоро при сутрешен полет в 6 и нещо, пристигнахме в 4 и половина, чекирахме се супер бързо и минахме скенерите за 10-ина минути. Хем че хората от ескалаторите трудно слизаха от тях горе. Ама пак имаше и организация - една леличка викаше на висок глас да ги спрат, за да не почнат да се пребиват...
Не знам обаче как стоят нещата и с лентите за багаж при повече полети, тъй като са само 3. Не става ли лудница?
Аз лично не съм попадал, ама на моменти кацат бая самолети през малък интервал.

Както и да е - последните полети (а и като ходим да спотваме, слизайки от метрото се минава през тоалетна) съм сравнително доволен от това как се поддържа (и как мирише :D ) Т2.

Друг е въпросът така ли искаме да изглежда летището ни. Дали не може да се направи нещо повече, че да е по-приветливо и представително?!
Състоянието е само почти задоволитено на фона на това, което се вижда по други летища.
Само като се сетя например Будапеща и Прага колко по-добър облик имат с всички магазини, зони за чакане (включително с шезлонги на няколко места да се поопъне човек да не го заболят краката, като чака по-дълго). Да не говорим за Виена, Мадрид и т.н., че там много повече се качва нивото :rolleyes:
Gather ye rosebuds while ye may,
Old Time is still a-flying;
And this same flower that smiles today,
Tomorrow will be dying.
Аватар
carpe_diem
по-спотър
 
Мнения: 101
Регистриран на: 02 Фев 2013 15:37

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот alex_2 » 15 Окт 2018 15:08

alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Rosen85 » 26 Окт 2018 09:53


Испанският летищен оператор "Аена" е влязъл в партньорство с австралийската компания First State,
за да участват в конкурса за концесия на летище София, съобщава испанското издание "Експансион".

Изданието допълва, че испанското държавно дружество се е завърнало
отново към стратегията си да расте с проекти извън страната.

Допълва се, че в конкурса за софийското летище има голяма конкуренция заради големия брой кандидати.
Сред тях се посочват германският оператор "Фрапорт", който вече оперира летищата във Варна и Бургас,
френският ADP и британският Manchester Airport Group.

Допълва се, че чрез концесията правителството смята да модернизира железниците.
Испанската компания оперира 47 летища и 2 хеликоптерни площадки в Испания,
като държи контролния пакет и в лондонското "Лутън", припомня "Капитал".
Директно или индиректно участват в управлението на 27 други летища по света.
Компанията е основана през 1990 г.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 368
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 30 Окт 2018 20:53

Министър Желязков след среща с главния изпълнителен директор на Световната банка: Искаме концесията за летище София да бъде пример за конкурентност и прозрачност


п.п. Неотдавна изтече срока на действие на моето СУМПС ("шофьорска книжка"). За 45 мин. в РПУ ми приеха заявлението за удължаване срока на действие (самия документ - след 30 дни). А преди години, този, дето говори за прозрачност, съвсем непрозрачно отмъкна от бюджета 2 млрд лева за електронно правителство в качеството си на председател на комисия за електронно правителство!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 05 Ное 2018 19:33

Граждани: Президентът да свика КСНС заради летище „София“

Много "компетентни" са тия "граждани"! Да не би да са собствениците на "пистите" в Божурище и/или Доброславци!?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Freak » 05 Ное 2018 22:05

Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот skyviewer » 06 Ное 2018 08:18

Някой,има ли информация за подадени тръжни документи /не намерения за участие/ в МТ ,за поредната открита " Концесионна процедура за отдаване на летище София" :?: :!: :?:

...ако се отчита ,че РБ е Парламентарна Република:

https://www.mediapool.bg/parlamentat-po ... 81633.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 08 Ное 2018 11:37

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 08 Ное 2018 11:39

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот mashine1984 » 13 Ное 2018 12:32

mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Big G » 14 Ное 2018 16:55

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 16 Ное 2018 18:26

Отговора може би е в "по-официалното" "Обявление...":

Днес, 9 ноември 2018 г. в Официален вестник на Европейския съюз е публикувано Обявление за поправка № 2018/S 216-495082, с което е удължен срока за подаване на заявления и оферти до 29.01.2019 г. Изменената Документация за концесията е публикувана в Националния концесионен регистър по партидата на концесията, както и на нарочно създадената страница на концесията.
Промените в Документацията за концесията са само в частта на сроковете за подаване на заявления и оферти и съответно свързаните с тях други срокове.
5.5 Права на Концедента във връзка с Процедурата за определяне на Концесионер
По всяко време на провеждане на Процедурата за определяне на Концесионер и до степента, в която това е позволено от Българското законодателство, Концедентът може да реши:
(a) да прекрати Процедурата за определяне на концесионер в съответствие с чл. 117 от Закона за концесиите по всяко време и да отхвърли всички Заявления и Оферти, или да реши да проведе нова или повторна Процедура за определяне на концесионер и възлагане на Концесия. В случай на прекратяване на Процедурата за определяне на концесионер и възлагане на Концесия, Концедентът уведомява Икономическите оператори, или според случая, Участниците, в рамките на седем (7) дни от вземането на решение за прекратяване, за причините за прекратяването на Процедурата за определяне на концесионер. Концедентът възстановява на всеки Участник Гаранцията за участие в срок от четири (4) седмици от датата на прекратяване;
като всичко това се извършва без каквато и да било отговорност към засегнатите Икономически оператори или Участници, според случая.

п.п. Т'ва българско законодателство е като врата в полето! дава на малко избрани души, пък взима от много данъкоплатци)
Последна промяна Пароль на 18 Ное 2018 12:32, променена общо 2 пъти
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Sofia Airport - Развитие и реконструкция

Мнениеот Пароль » 16 Ное 2018 18:41

Росен Желязков: През 2019 г. предстои да навлезем в активна фаза на строителство на редица пътни и железопътни обекти



Какво предстои по отношение на процедурата за отдаване на концесия на летище София?

За нас беше важно да получим становището на Върховната административна прокуратура по сигнала на народни представители от БСП срещу концесионната процедура. Решението на върховния орган гласи, че преписката се прекратява поради липса на предпоставки за намеса от тяхна страна. Това е още едно доказателство, че процедурата е законосъобразна и ще продължи, въпреки всички опити на опозицията да я компрометира.
Интересът към процедурата е изключително голям и до този момент сме получили над 2500 въпроса, на които сме предоставили необходимите отговори. За да удължим срока за подаване на заявления и оферти, ние се съобразихме с препоръката на нашия консултант по сделката – Международната финансова корпорация (част от групата на Световната банка).
Искам още веднъж да припомня параметрите на тази сделка, защото те най-добре показват изгодна ли е тя за държавата. Всичко друго, което чуваме, са политически аргументи. Размерът на първоначалното концесионно възнаграждение е 550 млн. лв. без ДДС. Годишната концесионна такса ще бъде равна на по-голямото от двете: или не по-малко от 15 млн. лв., или сумата, определена като най-малко 10% от всички приходи от обекта на концесия. Тези 15 млн. лв. и 10% са минимумът, тъй като кандидатите за концесията ще бъдат оценявани на базата на техните предложения. Очакваме годишното концесионно възнаграждение да е в още по-високи размери от заложените суми.
Минималните инвестиции в обекта са в размер на 600 млн. евро за срока на концесията. Задължителна инвестиция е изграждането на нов Терминал 3 до 10-ата година от началото на договора, както и строителство на нова писта, ако проучването на трафика до петата година покаже необходимост от такава.
Към момента съществуващата инфраструктура на летище София е надвишила своя проектен капацитет, поради което e необходимо да се направят значителни инвестиции, за да може летището да се справи с очаквания ръст. Държавата няма възможност да осигури тези средства и логичното решение е да се привлече частен оператор, който да инвестира в обекта и да заплаща годишно концесионно възнаграждение на държавата.
Абсолютен мит е твърдението, че концесията се прави, за да се приватизира и разграби аеропорта. Напротив, летището, цялата летищна инфраструктура, както и активите, остават публична собственост, включително всичко построено от концесионера. Държавата предоставя на частния партньор само правото да управлява летището.

п.п. Според министъра „Интересът към концесията на летище София бил толкова голям, че имало зададени 2500 въпроса от „интересуващите“ се… и на всички било отговорено надлежно…. От този линк се вижда, че за концесията на летище Белград бяха зададени 32 въпроса от 27 подали заявления за участие субекта, като могат да се видят въпросите и отговорите. (Въпреки, че там концесията е факт, цялата документация и проведена процедура е налична и в момента); Та , колко ли трябва да са като бройка „мераклиите“ за концесионери в София, та да генерират 2500 въпроса? И колко ли „добре“ трябва да са написани условията за концесията за да възникнат тези 2500 питания? А за да им отговорим „надлежно“ колко чиновника трябва да пишат отговорите? И вероятно са „произвели“ поне 5000 страници писания, та затова ги няма публикувани никъде (както и 2500-те въпроса)… Очевидно няма място в интернет??? А може би м-р Желязков иска да „впечатли“ конкретен субект!? И нито дума , ни вопъл, ни стон за "поредната (нова) концесия " на летище Пловдив!!!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта

cron