от Венелин » 07 Ное 2017 16:24
От повече от 2 години не бях пътувал с България еър след силната конкуренция на Уиз и Райън по маршрутите Северна Италия - София. Реших да споделя пресни впечатления от националния превозвач.
В петък вечер ползвах прекрасния като разписание полет в 20:30 от Малпенса. Странно, че май след 3 седмици го спират, въпреки началото на зимното разписание, и сигурно ще го преместят кой знае кога.
Очаквах да сме малко хора именно поради неясните разписания и това, че много редовно пътуващи свикнахме с цените и честотите на лоу-костовете. Цената беше прекрасна - 130 лева за билет, купен две седмици преди полета за петък вечер (Уиз и Райън летят денем). Преброих пътниците - 27 човека в Е90 със 112 (мисля) места. Доста шарена компания хора, личеше си, че немалко от тях са от прекачвания в кодшеъра. Имаше и двойка, която превозваше котенце (защо, по дяволите, превозът на домашни любимци продължава да е табу за лоу-коста?).
Въобще... изглеждаше, че са изгубили огромна част от стандартния point-to-point трафик и очевидно са се превърнали в страшно нишова алтернатива. Дори на кацане граничарят ми каза: "ама вие май не сте се бутали в полета, а?"
Иначе списанието продължава да е безспорно най-интересното четиво в авиокомпания, което съм срещал (има и отделна английска версия с повече статии, които не са в двуезичното копие). Сандвичът си е все така обикновен, шоколадчето все така неестествено, а естрадните песни на бординга този път ги бяха забравили.
Учудих се, че след като за 5 мин раздадоха сандвичите и напитките, всички стюарди се скриха пред перденцата на бизнес класата и не се показаха повече в икономичната класа – даже като че ли никой от тях не се върна на задните седалки за кацането, но може и да греша. Не знам дали това им е разрешено, но факт, че за пръв път ми се случва с която и да е авиокомпания.
Общо взето, продуктът си е останал по-приятен от лоу-коста, но като икономист разбирам, че няма никаква логика това да продължава на гърба на данъкоплатците, собственици на Летище София, а и вероятно на гърба на някои подизпълнители. Също така се чудя с тия разписания, които всяка седмица (образно казано) са различни, как успяват да продават билети с прекачване за по-далечни дестинации.