Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Бихте ли се возили на дрон? (Самолет без пилот)

Да, аз ще съм сред първите, които биха пробвали новата технология.
6
12%
Да, но след 5 или 10 годишно безаварийно летене на карго дронове от същия клас.
26
53%
Не, никога не бих се качил на самолет управляван от компютър!
17
35%
 
Общо гласове : 49

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 07 Окт 2014 06:55

Късо съединение на кабели или хардуерен (респективно софтуерен) проблем може да възникне при всички изброени ситуации като поражение от мълния, теч на гориво, масло или хидравлична течност, пожар в някой отсек или двигател или от разхерметизация и т.н. Достатъчен е краткотраен срив в работата на компютрите, който да даде грешни команди в управлението! Това определено се случва и може да се случи в аварийна ситуация (и в доста по-редки редки случаи без такава), а за случаите когато е станало, едва ли може да се съди от статистиката, след като пилотът на борда е успял с намесата си да компенсира срив или загуба на данни в системата и е поел управлението ръчно. При по-сериозните аварийни ситуации автопилотът се изключва точно поради факта, да се изключи възможността от подаване на грешни данни, респективно команди за управление (дори и на практика при "видимо" оцелял компютър). И така Topfly, и в двата случая със или без пилот, ще се молим на бога да оцелеем, само че в безпилотния колкото и да се молим, резултатът ще е нулев! Цялата дискусия се върти около факта дали да има или да няма пилот на борда. Във вторият случай се спестява от заплатата, но няма алтернатива която дори да даде възможност да се предприемат действия за изход от аварийната ситуация. Не напразно отбелязах, че сравненията с асансьори, коли, влакове са неуместни, защото всички те, могат при отказ на компютъра да спрат с най-елементарно подаване на сигнал на спирачната система или механично задействане на същата, след отказ на електрониката. За разлика от изброените "превозни средства", самолетът не може да спре и да остане във въздуха! Колко случая има на ден на закъсали хора в асансьора и въпреки, че електрониката там е най-опростена, откази се случват и то доста често. Когато откаже компютър в съвременните автомобили, в повечето случаи колата трябва да мине през сервиз, защото не може да се експлоатира и това съвсем не е рядко явление. :wink:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 19 Окт 2014 09:50

Мъж загина при инцидент с асансьор в София


Прекалено чести станаха смъртните инциденти с асансьори в България :( Туполев144 може да подеме инициатиава за задължително въвеждане на оператор във всеки асансьор. В крайна сметка човешкият живот е много по важен от всичко!

Ако в този асансьор имаше опитен оператор, който знае как се спасяват хора от заседнал асансьор, нямаше да се стигне до тази трагедия! Техниката е хубаво нещо, но явно човекът е незаменим в екстремни ситуации!

Статистиката също подкрепя тезата на Туполев144. Самолетите в България се управляват от хора и там последните 20 години не е имало инцидент със смъртен случай. Асансьорите се движат изцяло автоматично и при тях загиват хора. Време е да се поправи тази историческа грешка и асансьорите отново да се управляват от професионалисти!
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 19 Окт 2014 15:10

Хей, няма умора това момче "topfly"! :D Иaше една много поучителна приказка за онзи, който нямал умора... :lol:
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 20 Окт 2014 14:57

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Big G » 20 Окт 2014 16:18

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 21 Окт 2014 18:38

Ауди без шофьор вдигна 240 км/ч. :wink:

Audi claims self-drive car speed record after German test
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 21 Окт 2014 19:28

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот akair » 22 Окт 2014 06:11

Да сравняваме дрони за любителски цели с каквито и да е УАВ за превоз на хора и/или товари е като да сравняваме цитираното Ауди с количка с радио управление за деца... :D
Въпреки тази уговорка, е интересно дали "компютърът" не е реагирал навреме или операторът не е преценил траекторията и дължината на въжето, на което е закачено знамето... Гореспоменатият дрон не лети автономно, а е управляван от човек - т.е. компютърът не взема автономно решения, а интерпретира командите на оператора и подава инструкции към механиката. Дори физически да беше възможно пилотът/операторът на това устройство да лети със/в самото устройство, ще бъде спестено само времезакъснението за пренос на операторските команди до самото устройство. Propagation delay-ят на вълните, които пренасят тази информация е в порядъка на милисекунди... Надали това е било решаващото... Повече си прилича на човешка грешка :D Със съжаление може да се отбележи, че не всички човешки грешки водят само до превземане на едно знаме... :wink:
Също е интересно какво би се случило, ако Аудито "реши" при отказ на компютъра да спре с най-елементарно подаване на сигнал на спирачната система или механично задействане на същата, след отказ на електрониката, както се движи по магистралата с гореописаните 200+км/ч или дори 100+км/ч (в общия случай за магистрала) :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 22 Окт 2014 10:07

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 22 Окт 2014 10:22

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот ADS-B » 22 Окт 2014 12:24

ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 22 Окт 2014 13:06

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 22 Окт 2014 13:54

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 22 Окт 2014 14:06

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 22 Окт 2014 14:28

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта

cron