Късо съединение на кабели или хардуерен (респективно софтуерен) проблем може да възникне при всички изброени ситуации като поражение от мълния, теч на гориво, масло или хидравлична течност, пожар в някой отсек или двигател или от разхерметизация и т.н. Достатъчен е краткотраен срив в работата на компютрите, който да даде грешни команди в управлението! Това определено се случва и може да се случи в аварийна ситуация (и в доста по-редки редки случаи без такава), а за случаите когато е станало, едва ли може да се съди от статистиката, след като пилотът на борда е успял с намесата си да компенсира срив или загуба на данни в системата и е поел управлението ръчно. При по-сериозните аварийни ситуации автопилотът се изключва точно поради факта, да се изключи възможността от подаване на грешни данни, респективно команди за управление (дори и на практика при "видимо" оцелял компютър). И така Topfly, и в двата случая със или без пилот, ще се молим на бога да оцелеем, само че в безпилотния колкото и да се молим, резултатът ще е нулев! Цялата дискусия се върти около факта дали да има или да няма пилот на борда. Във вторият случай се спестява от заплатата, но няма алтернатива която дори да даде възможност да се предприемат действия за изход от аварийната ситуация. Не напразно отбелязах, че сравненията с асансьори, коли, влакове са неуместни, защото всички те, могат при отказ на компютъра да спрат с най-елементарно подаване на сигнал на спирачната система или механично задействане на същата, след отказ на електрониката. За разлика от изброените "превозни средства", самолетът не може да спре и да остане във въздуха! Колко случая има на ден на закъсали хора в асансьора и въпреки, че електрониката там е най-опростена, откази се случват и то доста често. Когато откаже компютър в съвременните автомобили, в повечето случаи колата трябва да мине през сервиз, защото не може да се експлоатира и това съвсем не е рядко явление.
