
Публикувано на:
13 Мар 2008 08:44
от asd
За Силистра-Балчик нямаш никакви проблеми да летиш директно по правилата за визуални полети, тъй като ако летиш по ПВП във въздушно пространство клас G (и Е) сам си определяш маршрута (разбира се с някои ограничения като държавни граници зони, за учения на военните и т.н.).
Пловдив-Бургас по правилата за полети по прибори е друго нещо. Не знам в България да има ограничения да се лети по прибори само в публикуваните в AIP въздушни трасета, но за директен (всъщност и за "недиректен" също) полет по правилата за полети по прибори ти трябва разрешение от съответните ръководители на полети.

Публикувано на:
13 Мар 2008 10:46
от slice
По първия въпрос. Не помня в България точно какъв беше ешелона, но RNAV пространството (което определя трасетата и фиксовете) има някаква долна граница. Под нея е възможно изпълнението на полет да речем LBSF GOL DCT WRN DCT LBWN. Над нея обаче трябва в полетния план да се използват трасета, а евнтуално ако се примолиш на РП, мо же дполучиш и някакъв direct.
По втория въпрос. Полет по ПВП както ти казваш можеш да проведеш винаги (е със подходящия самолет де). Имай предвид обаче, че в България имаме два вида въздушно пространство - C, което е контролирано въздушно пространство и G, което е за полети като твоя. Границата е ешелон 095. Какво значи това. Ако летиш Силистра Балчик след излитане от Силистра се свързваш с т.нар Полетна Информация (ЦПИ). Това е РП, който дава информация за трафика на такива като теб и който отбелязва часът, в който си тръгнал и ако не стигнеш там за където летиш в интервал +-30 мин от разчетното време започва операция по търсенето и спасяването ти. Този РП няма задължение да те сепарира от друг трафик и ако се удариш в някой си е твой проблем, а не негов.
Така, ако минеш над ешелон 095 обаче влизаш в клас C, където също можеш да продължиш по ПВП, но този път си под радарен контрол от София Контрол.
Тук има някои уловки. Лесново да речем. Ако летиш Силистра Лесново например. През целия полет под ниво 095 работиш с ЦПИ и само докладваш до къде си докарал полета. При навлизане в сектора на отговорност на София-Кула обаче (Лесново е в него) се свързваш с тях. Те ще те попитат за позицията (спокойно виждат те и на радар, но те нямат право да го използват за вземане на решение, а само информативно като сламка), височината по текущия QNH и метео условията. След това ти дават евентуално някаква инструкция (например доложете на Нови Хан) и те оставят на мира. Когато достигнеш Нови Хан те карат да пробваш дали имаш контакт с Лесново и ако това е така ти казват чао и те прехвърлят на тях. Между временно по директна телефонна линия с Лесново са се разбрали за теб.
Когато летиш от и за летища като Лесново, винаги трябва да пускаш и полетен план. За полети, които се изпълняват само в клас G пространствоне ти трябва план, а след излитане ще дадеш на ЦПИ разчетни времена за някои точки по маршрута и за кацане, та да знае кога да почне да те търси.
Надявам се да съм бил полезен

Публикувано на:
25 Мар 2008 15:09
от Iliyan
Хммм... ПВП ситуацията е ясна, но ППП отговорите са доста мъгливи...
Да разбирам ли че съществува минимално ниво по което може да се лети директно, а над него трябва да се лети по въздушните коридори? Може ли да посочияш къде в AIP-а го има това?
Проблема който аз виждам идва от факта че минималното полетно ниво на което се лети по ППП се определя от MSA (Minimum Safe Altitude).
Да речем на полет от Лесново до Силистра по ППП MSA-то ще е доста високо (заради планината). Т.е. ако има закон който задължава да се лети по коридорите над определено полетно ниво, то тогава такъв полет не би могъл да се проведе директно.
От друга страна, ако твърдението по-горе е вярно, да се направи директен ППП полет между LBBG и LBPD не би трявало да е проблем, тъй като там няма високи планини които да вдигнат MSA-то и да форсират да се лети в коридор...
Аз само мисля на глас - някой ще се присъедини ли към мен?
PS - ATC, изненадан съм че не се включваш в разговора...