EADS стартира официално програмата A350


Мнениеот toni75 » 10 Окт 2005 14:24


http://www.dnevnik.bg/evropa/show/Defau ... 18&rubrid=

Европейският авиостроител "Ербъс" (Airbus) даде зелена светлина за производството на новия си трансконтинентален самолет А350 и без държавни субсидии, но демонстрира, че няма да се предаде в спора си със САЩ. В петък бордът на директорите на концерна майка - европейския авиокосмически гигант ЕАДС (EADS), одобри програмата за лайнера дори и без обещаните от няколко европейски правителства помощи.

"А350 обещава добър бизнес", заявиха след заседанието на директорите в Амстердам двамата изпълнителни директори на ЕАДС Томас Ендерс и Ноел Форже. Според официалното прессъобщение след старта на програмата "Ербъс" вече може да приема конкретни поръчки от авиокомпаниите. До края на 2005 г. се очакват около 200 заявки за новия самолет, а в момента има 140 твърди обещания от авиопревозвачи.

В хода на подготовката на програмата "Ербъс" поиска от правителствата на Германия, Франция, Испания и Великобритания възстановяване на разходите за развитие. Принципно властите показаха съпричастност, но въпросът влезе в оживения спор между ЕС и САЩ за държавните субсидии за гражданското самолетостроене. Брюксел се съгласи да преразгледа политиката си на финансово подпомагане, но само ако и Вашингтон прекъсне субсидирането си на "Боинг" (Boeing) и новата му серия 787 ("Дриймлайнър").

Миналата седмица ЕАДС и "Ербъс" оповестиха, че през 2006 г. няма да искат от правителствата изплащане на помощите, за да може по-лесно да се стигне до решение в търговския спор със САЩ.

Европейският концерн обаче не се отказва от твърдата си позиция и поиска насрещни отстъпки и от американска страна. "Очаквам, че нашето послание ще бъде добре разбрано", наблегна в интервю за германския в. "Ханделсблат" от петък Ноел Форже. "Точно както нас и "Боинг" иска да се постигне решение по пътя на преговорите, а не в спор пред СТО", изтъкна Форже, като уточни, че лесно могат да се видят начините, с които бива подпомаган американският конкурент: данъчни привилегии, външнотърговска подкрепа, дори субсидии от Япония.

Но засега не се очертава толкова лесно споразумение. Дори и "Ербъс" на първо време да се откаже от държавните помощи за А350, очевидно е, че ЕС не е готов да ги спре, каза говорител на представителя на САЩ в СТО Роб Портмън. Заради това Вашингтон щял да продължи да държи на жалбата си пред организацията.

По официални данни разходите по проекта А350 възлизат на 4.35 млрд. евро, от които държавните субсидии са 1.4 млрд. евро. Пред "Ханделсблат" Форже посочи, че "Ербъс" може да развие самолета и без тези пари. Браншови експерти интерпретираха отказа на ЕАДС от помощите като тактическа маневра, особено предвид желанието на концерна да влезе в силно печелившия бизнес с военни поръчки в САЩ. Концернът е заинтересуван от "добра публичност", анализира в доклад германската банка Хипоферайнсбанк. Само преди месец ЕАДС и американският военнопромишлен гигант "Нортроп Груман" (Northrop Grumman) разкриха, че ще участват заедно в конкурса за доставка на нов самолет-цистерна за американските ВВС. Сделка като тази, която може да донесе до 100 млрд. долара за период от 30 години, засенчва всичките държавни помощи, в които взаимно се обвиняват ЕАДС и "Боинг".
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот harrier » 03 Апр 2006 04:17

Лизингодателната компания ILFC са препоръчали на Airbus тотално да преосмисли концепцията на А350, защото според тях самолетът не е конкурентоспособен на Б787. Според тях европейският концерн трябва да проектира изцяло нов самолет, а не да доразвива А350.

Нещо, което и аз си мислех като се чу за А350 - Еърбър някак си много бързо го измислиха този самолет, вдигна се много шум и то само защото Боинг извадиха Б787. А350 е 70-80% А330, той спокойно може да бъде А330-400. Аз лично очаквам Боинг да започва да си връща позициите, макар по отношение на широкофюзелажни самолети да води доста сериозно по поръчки на Еърбъс.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Делян » 16 Дек 2006 19:12

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Делян » 20 Апр 2007 15:45

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот tien787 » 21 Апр 2007 17:59

Аватар
tien787
по-спотър
 
Мнения: 102
Регистриран на: 13 Окт 2005 10:27

Мнениеот atzah » 21 Апр 2007 19:32

atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта

cron