Страница 1 от 2

ПИК, ВПП, Runway, SLB,..

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2004 00:51
от Toni
В темата за летище Бургас започнахме дискусия за пистите. Какво е писта, как се определя дължината й и т.н.

Предлагам тук да обясним точно за какво става въпрос:)

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2004 12:26
от Stoyan
Я аз първи тогава.
PAPI Lights на 3 градусов наклон ли се поставята ( в сми по 3 градусовия наклон на глисадата, нали ILS-a е с 3 градусов наклон от полосата към небето и по него се каца, та аз питам същото ли е с PAPI-то, малко се заплетах...)?

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2004 17:23
от ATC

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2004 17:52
от harrier

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2004 19:24
от Stoyan
Може и на 3,5 максимум до 4.

МнениеПубликувано на: 30 Ное 2004 21:18
от Toni
Ето няколко неща от ICAO Annex 14

Изображение

TORA - Таке Off Run Available
TODA - Take Off Distance Available
ASDA - Accellerate Stop Distance Available (Runway+Stopway)
LDA - Landing Distance Available

CWY - Clearway
SWY - Stopway
SWY е правоъгълна площадка в края на пистата за излитане, която се използва в случай на прекратено излитане, удължава се ASDA. SWY трябва да е не по-тясна от ширината на пистата и има понижени изисквания към настилката.

Толкова за дължината, сега малко за ширината:)

В зависимост от категоризацията на аеродрума са предвидени минимални ширини за пистити, рульожките и банкетите.

За самолети категория Е (размах на крилата до 65м и ширина на колесника до 14м) са достатъчни писти с ширина 45м + 2х7,5м банкети = 60м. Пътеките за рулиране трябва да са поне 23м широки +2х10,5м банкети или общо 44м.

МнениеПубликувано на: 01 Дек 2004 16:46
от AiBOJ

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 00:09
от Toni
банкет 7,5м + писта 45м + банкет 7,5м = 60м

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 00:50
от AiBOJ
А ясно!По горе където писах или по точно тълкувах за SWY и CWY,правилно ли е разсъждението ми ??? :roll:

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 00:56
от Toni
CWY е необходимото място след пистата за излитане, над което прелитат самолетите набирайки височина. Там не трябва да има никакви препятдствия. Обикновенно е тревна площ.

Както казах, SWY се използва при прекратено излитане за да може самолетът да спре без да излиза от пистата, стандартно е 60 или 120м. Настилката е по-слаба (предвидени са само статичните товари, но не и динамичните), но трябва да може да издържи и най-тежкия самолет, който е предвиден да оперира от даденото летище.

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 01:10
от Toni
Ако ви е интересно мога да ви разкажа и за високоскоростните рульожки (high speed TWYs) и как се изчислява натилката ( какво означава PCN 78/F/A/W/T ) - това са любимите ми теми от последната курсова работа

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 01:11
от AiBOJ
Аха now its clear :wink: .Но продължавам с въпросите :lol: ,
Тогава когато пресмятаме дължината на самата писта за излитане и кацане, в нея влиза LDA + SWY .Тоест като казваме че примерно летище Бургас има полоса с дължина 3200 м,това означава LDA+SWY?!А съответно дължината на CWY не влиза в тия 3200м ,а се пресмятат допълнително?

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 01:12
от harrier

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 01:13
от slice

МнениеПубликувано на: 02 Дек 2004 01:48
от Toni