Страница 1 от 1

AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009 13:33
от RGG
Макар и не много популярна в България AIR BERLIN e втората по големина авиокомпания в Германия. Авиопаркът й се състои от 125 самолета + 121 твърди поръчки. Създадена като малка чартърна компания, тя днес е фактор в централна/западна Европа.
Създавам тази тема, защото:
1. Смятам, че има интересни детайли около пазарната й политика.
2. Политиката й на разширяване и модернизиране на авиопарка също е любопитна. Както бих помолил запознатите да разяснят дали в крайна сметка АВ е Boeing Airline / Airbus Airline - в момента в авиопаркът й се забелязва 50/50 присъствие на двата производителя, но разглеждайки поръчките и опциите, нещата натежават посока Сиатъл.
3. Коя част от авиопарка е част от авиопарка (същото се отнася и за поръчките/опциите) по решение на централизираното ръководство на АВ и коя е "наследена" от закупените авиокомпании?
4. Мислите ли, че АВ може да се появи на родния пазар, защо и как?
Благодаря предварително за Вашите мнения :) Надявам се темата да бъде интересна :)

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009 20:02
от dobr0mir
Ммм точно преди 10 минути и аз прочетох информацията за компанията в wikipedia и се изненадах, че е втората по големина компания в Германия. Преди няколко дена си извадих карта за тяхната бонус програма и вече съм си купил 4 билета за техни полети, но ще мога да коментирам чак септември месец. А това до колкото съм запознат с компанията е, че всички пилоти са немци седалището е в Берлин и имат хъбове в Палма де Майорка, Дюселдорф,Нюрнберг и Мюнхен. Мисля, че трябва да спомена цените лично за мен те доста нормални нещо средно между ниско тарифна компания и нормална компания, а относно качеството скоро ще коментирам очаквам до края на годината да имам около 10-ина полета с компанията. :)

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009 17:05
от harrier
Наследената част от авиопарка като цяло не е голяма. Получените от поглъщането на dba 737-300 вече са изкарани от експлоатация. Иначе приемат доставки и от Ербъс (обща поръчка с Ники - А319,320,321 с CFM) и от Боинг и разкарват взетите на краткосрочни лизинги Ербъси с IAE.

Що се отнася до пазарната й политика - отдавна не са лоу-кост (ако някога са били), но за планиращите от рано пътувания тарифи могат и да се намерят. Винаги са ме дразнили заради Kerosinzuschlag-a. Да искаш добавка "Керосин", която е отделно от базовата тарифа ми се струва абсурдно.

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009 23:49
от RGG
А330 са само от LTU, нали...? До колкото си спомням преди летяха само от Дюселдорф и рядко от Франкфурт... в един популярен сайт видях серия от техни снимки в Нюрнберг.... Колко често се срещат там, какви полети изпълняват?
Към кого задавам въпроса.... се подразбира :-D

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009 23:59
от harrier
:)

A330 са само на LTU и далеч не летят само от Дюселдорф. Далечните полети, изпълнявани от А330-200, започват също от Франкфурт, Мюнхен и Берлин-Тегел. Едно време имаше някакъв опит за уговорка между LTU и Condor за хъбовете в Мюнхен и Франкфурт ама май нищо не стана.

Големите А330-300 са в такава конфигурация, че са предвидени за натоварени линии до Испания, Португалия и тн. Тази зима в Нюрнберг оперираха на следния принцип:
Сутринта тръгват от DUS, TXL и HAM и кацат в NUE в рамките на 10 минути и трите машини. Качват пасажери за три разични курорта в Испания и Португалия и излитат. Привечер се връщат пак в NUE горе-долу по едно и също време и след това отново поемат към DUS, TXL и HAM. При това полетите между DUS, TXL, HAM и NUE са си стандартни тъговски полети, а не полети за пребазиране. :) Самите А330-300 на LTU са с една класа и 387 кресла.

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009 00:11
от RGG
Danke sehr!

Това с А330 си е било истински празник. Какво може да се каже за LGW... коренната промяна в авиопарка (въвеждането на Q400) отразява ли се на мрежата от дестинации + ценовата политика? До колкото знам няколко самолета са "verleased" (като мокър лизинг) на други а/к... Каква е ролята на Валтер в цялостната структура на Ер Берлин, отново ли е Дортмундско, бързо, скъпо, бизнестакси или е "конвенционален" регионален превозвач?
Поне изглежда, че полетът от Дортмунд за Нюрнберг е запазен, този от Щутгарт вече не е в мрежата...

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009 09:34
от harrier
Luftfahrtgesellschaft Walter (как звучи само!) изпълняват вътрешни полети на Ер Берлин с новите машини. Билетите им се продават през сайта на Ер Берлин, така че може да се каже, че малко са си загубили своята идентичност и ценова политика. Това което им остана са Дорниетата - за въздушно такси и чартъри плюс няколко Сесни за обучение на пилоти и тн.

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2010 14:13
от merlin
Ето и дългоочакваната новина, че берлинци стават част от Oneworld, с това трябва да спрат писанията по българските медии, че са нискотарифна компания, само залъгват хората (в това включвам FlyNiki):


Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2010 17:11
от dobr0mir
Лично за мен те са нещо между ниско тарифна авиокомпания и нормална авиокомпания. Летя често с тях и предлагат много добър продукт на достъпни цени. Определено компанията има бъдеще и съм сигурен, че ще се развива така добре и занапред.

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2011 16:41
от makler
Доста интересен код шер:
Pegasus Airlines Embarks On Joint Code-Share Flights With Airberlin, Germany’s Second Largest Airline
http://www.flypgs.com/en/about-pegasus/ ... rline.aspx

Re: AIR BERLIN

МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2011 21:09
от charlotte
може би е свързано с ESAS Holding A.S. (Turkey) които притежава 15-тина % от ЕърБелин и целия Пегасус...