Страница 1 от 1

Намаляват летищните такси на българските летища

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2004 17:28
от toni75
По идея на Василев

6 август 2004
http://www.mediapool.bg/site/business/2 ... 04bu.shtml

Авиокомпаниите ще компенсират част от загубите си от рекордните цени на петрола чрез намаляване на таксите, събирани от българските летища. Предложението да се намалят летищните такси по международните линии вече е внесено в правителството от вицепремиера и транспортен министър Николай Василев и от колегата му финансов министър Милен Велчев, съобщиха в петък от транспортното министерство.

Двамата предлагат летищната такса да се намали от 8 на 6 евро за пътник, като по-ниската тарифа действа до края на октомври т.г. Василев се надява, че решението няма да се оспори от останалите министри и ще влезе в сила още от 13 август.

Мярката цели да се подпомогнат авиокомпаниите, които са силно засегнати от безпрецедентно високите цени на керосина заради продължаващото рекордно поскъпване на петрола на международните пазари.

Предложението идва след поредица от срещи на транспортния министър с авиокомпании, изпълняващи редовни и чартърни международни полети. Най-опасно за българския туризъм в настоящия момент е чартърните авиокомпании да изпитат финансови затруднения и да откажат вече резервирани полети, заявява вицепремиерът, цитиран от пресцентъра. По думите му, това ще засегне не само този, но и следващия туристически сезон.

От транспортното министерство напомнят, че разходите за керосин са най-голямото перо в бюджета на всяка една авиокомпания, а за последните 12 месеца цената на тон авиационно гориво се е увеличила с 65% и продължава да расте. Повечето авиационни оператори са сключвали своите чартърни договори за лято 2004 през лятото и есента на миналата година. През юни 2003 г. цената на тон гориво във Варна е била 276 евро, а в Бургас - 283 евро. В момента цените са съответно 453 и 451 евро за тон.

Същевременно Василев е препоръчал на летищата в Бургас и Варна, които поемат основния чартърен поток през лятото, да подобрят обслужването си и при възможност да намалят разходите на всички авиокомпании.

Вицепремиерът е разговарял и с представители на "Лукойл" и "Петрол" с идеята да планират дългосрочно цената на горивото, за да има възможност да се намалят сегашните безпрецедентно високи цени на керосина, който авиокомпаниите зареждат в Бургас и Варна. Според съобщението на транспортното министерство, и двете дружества са обещали съдействие.

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2004 17:37
от Toni
Адаш с теб се гониме, преди минута сложих новината на сайта.

Иначе, странна новина. Предполагам, че са се загрижили за финансовите резултати на България Ер преди да обявят процедурата за приватизация.

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2004 21:43
от toni75
И аз се учудих, като прочетох новината.
Трябва да има някаква друга причина освен тази, която описват. :) Ама то ще излезе на яве в крайна сметка. :wink:
А ако се окаже, че няма нищо "друго", лично ще напиша мейл на Никито да го поздравя за това решение :)

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2004 22:22
от harrier
toni75, невъзможно е някой да не гони лична изгода от нововъведението.
Сетиха се да се загрижат за Bulgaria air, която не спира ли, не спира да печели пари. :D

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2004 23:01
от slice
добре де.... в крайна сметка таксите си ги плащат пътниците.... каква изгода имат компаниите?

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2004 00:22
от Toni
Задържат крайната цената на билета.
Не знам дали ще има намаление и на таксите за авиокомпаниите.

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2004 11:59
от slice

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2004 12:48
от Toni

МнениеПубликувано на: 07 Авг 2004 22:38
от toni75
Абе има смисъл в идеята и аз смятам че добре са се сетили !
Според мен ефекта ще е най-голям за чартърните авиокомпании, които са договорили цените на превоза си с туроператорите мнооого преди да стане ясно колко ще струва горивото това лято. Така погледнато те, за разлика от нормалните авиокомпании са губят доста повече от скъпите горива, понеже и да искат не могат (вече) да вдигнат цените на билетите (или поне не е препоръчително :wink: ).
Да се надяваме че мярката ще има ефект и че министрите ни правят всичко това единствено от грижа за родната авиация

МнениеПубликувано на: 08 Авг 2004 19:40
от harrier
Да не говрим че и парите от летищни такси и тези от билетите отиват в държавата, просто защото и летището и Bulgaria air са тяхна собственост.

МнениеПубликувано на: 17 Авг 2004 18:14
от ATC
(A0675/04 NOTAMN
A)LBBG
B)0408171448 C)0410312359
E)RAZMERYT NA TAKSATA ZA OBSLUTZHVANE NA PYTNICI,ZAPLASHTANA OT PREVOZVATCH E RAVEN NA THEST EVRO ZA PYTNICI ZAMINAVASHTI PO METZHDUNARODNITE LINII ZA PERIODA OT 13 AVGUST DO 31 OKTOMVRI 2004G.
OTNOSNO STRANICA GEN 4.1-26/06 APR O2 ITEM 3.1
AIP REPUBLIKA BYLGARIJA