Страница 1 от 1

Билети

МнениеПубликувано на: 11 Юли 2007 21:52
от Апостол


Изображение

За да спре практиката на някои въздушни превозвачи да публикуват цени на билетите си без такси, ЕП гласува изменения към законодателството за общите правила за извършване на въздухоплавателни транспортни услуги в Общността. Отношението към въздушните пътници трябва да е същото като към другите пътници и те също имат право на пълна информация за крайната цена, която трябва да платят, твърдят депутатите.

Законодателният доклад от Arūnas Degutis (АЛДЕ, Литва) е относно предложението на Комисията за преглед на регламента на Европейския парламент и на Съвета относно общи правила за извършване на въздухоплавателни транспортни услуги в Общността от 1992 г. Целта а законодателството е по-ефективен пазар, по-добра сигурност на услугите и подобрение на защитата на пасажерите. Също така регламентът съдържа правила за лицензите на въздушните превозвачи, разпределението на въздушния трафик между летищата и прозрачността на цените.

Според депутатите въздушните пътници трябва да бъдат третирани като другите пътници и затова те имат право на пълна информация за крайната цена, която трябва да платят. Това важи най-вече за резервациите по Интернет, защото често това е единствената възможност за купуване на билет с нискобюджетни компании.

ЕП предлага изменения, според които "тарифите за въздушен превоз, публикувани в каквато и да била форма, включително в интернет, адресирани пряко или косвено до потребителите, включват всички приложими данъци, неизбежни такси, допълнителни такси и хонорари, известни в момента на публикуване. Тарифите за въздушен превоз включват единствено реално направени разходи на въздушните превозвачи."

Също така незадължителните ценови добавки трябва да се съобщават по ясен, прозрачен и недвусмислен начин в началото на всяко резервиране и пътникът има правото да ги плати само ако желае. Мълчаливи споразумения за приемане на такива добавки трябва да се считат за невалидни.

Данъците и таксите, свързани с безопасността трябва да са прозрачни и да се използват единствено за покриване на летищните разходи или разходите за безопасност на борда на самолета.

Компаниите трябва да представят доказателства, че имат достатъчно застрахователно покритие и собственият им капитал трябва да е най-малко 100 000 евро.

Също така основното им място на дейност трябва да се намира в Общността и да извършват по-голямата част от въздухоплавателните си услуги във, към или от Общността.


Лицензът на въздушен превозвач може да бъде прекратен или отнет, ако са налице разумни причини за подозрение, че въздушният превозвач на Общността не може да осъществи своите действителни и потенциални задължения за срок от 12 месеца.

Заради проблеми в миналото относно социалното законодателство за екипажите, ЕП предлага държавите-членки да "гарантират правилното прилагане на общностното и националното законодателство по отношение на служителите на въздушен превозвач на Общността, извършващ въздухоплавателни услуги от оперативна база извън територията на държавата-членка, в която се намира основното място на дейност на този въздушен превозвач на Общността".


http://www.europarl.europa.eu/news/expe ... ult_bg.htm

МнениеПубликувано на: 12 Юли 2007 00:42
от Nikilaki
Naj nakraq!Kraino vreme e da se preustanovi tazi gavra koqto e v momenta.

МнениеПубликувано на: 12 Юли 2007 09:25
от IDOL