Страница 1 от 8
"стария Балкан"

Публикувано на:
30 Апр 2007 20:42
от R. G. - STR
Тази тема е посветена на Великия авиогигант, който десетки години, беше най-голямата БГ авиокомпания. За спомени, коментари и въпроси.... питайте, пишете, коментирайте....

Публикувано на:
30 Апр 2007 21:29
от Делян
работил ли си за БГА Балкан?

Публикувано на:
30 Апр 2007 22:58
от R. G. - STR
Не, не съм, приятелю, на 19 съм, но имам от къде да черпя информация, ако някой го интересува нещо...

Публикувано на:
30 Апр 2007 23:09
от makler
Tova koeto me interesyva e dali tazi aviokompania e bila nqkoga na pechalba v usloviata na pazarna ikonomika? ? ?

Публикувано на:
30 Апр 2007 23:18
от R. G. - STR
като теглиш чертата от 90та година насам Балкан няма записана печалба. Отделни звена са били мн. печеливши, като например полетите до близкия изток с Ту-154М, най-вече заради огромното количество карго. Полетите до Йоханесбург с 767 също са били печеливши. Чартърните програми са успявали също да донесат големи приходи. Но реално погледнато мога да ти кажа, че представителството на Балкан във Франкфурт за месец Декември 1996 направи над 320 хил. марки печалба, а в крайния отчет бяха записани 150 хил. загуба за същия месец, къде са отишли само за този месец над половин милион, други хора знаят. В името на обективността мога да кажа, че това не е най-фрапиращия пример.... тъй че, още сега бих казал, че Балкан не беше "куча марка" само заради грешки в управлението, а заради това, че беше пералня, от която се крадеше много.

Публикувано на:
30 Апр 2007 23:30
от harrier
Много интересна тема!
Тъй като с икономическата същност на тази компания смея да кажа, че съм горе-долу наясно ще задам няколко въпроса, пък дано стане интересна дискусия.
1) Балкан получава 3 735 в началото на 90те. Два пристигат през Ноември и Декември 1990, един през Декември 1991. В каква конфигурация са били машините? Кога се взима решение за взимането им на оперативен лизинг и къде са обучени пилотите (колко екипажа са били в началото)? Инструктури от чужбина летяли ли са по първите полети?
2) Същите въпроси за 767, пристигнали през Април и Май 1992г. Тук ще помоля и Чавдар да се включи, тъй като информацията от него си е информация от първа ръка

Конфигурацията 220 или около 250 места е била? И двете съм чувал.
Това засега, после може да изследваме и ерата на А320 - ера на абсурда от икономическа гледна точка.

Публикувано на:
30 Апр 2007 23:37
от R. G. - STR
до колкото знам Браво оскар алфа, браво и чарли са били с конфигурация от 116 места, но може да са и с 8, не помня точно, до ден два ще мога да попитам.... екипажите са били младите пилоти предимно на Ту-154М, мисля че в Щатите са ги обучавали.... ще питам утре, както казах, смешното при трите 735 е, че в началото са тиражирани, като заместник на Ту-134, а всъщност заменят Ту-154Б... така капацитета им става невъзможен за съпоставяне. Смешното е, че те са взети на оперативен лизинг от Ансетт Австралия. За 767 и останалите пиша утре или малко по-късно, Емо, щото ще ми се преварят равиолите.

Публикувано на:
30 Апр 2007 23:42
от harrier
Наистина са взети от Ансет, не директно от самата авиокомпания, а от финансова компания, близка до Ансет, може би е била и собственик, но в момента не мога да се сетя как се казваше. Върти ми се нещо като Ansett Worldwide Aviation Services.
Чувал съм, че първите 735-ци са докарани от Щатите от Български пилоти.

Публикувано на:
30 Апр 2007 23:59
от Toni
735 бяха, ако не бъркам със 110 метса. Даже зад последния ред на десен борд имаше доста празно място, достатъчно да се "скалдира" немалко количесто багаж.
762 бяха в странна, поне за мен конфигурация. Бизнес каласа 2-3-2, икономи 2-3-2 и след 26-ти ред африканско икономи 2-4-2. Общият брой места беше около 250. При първият ми полет с 762 до Стокхолм бяхме 247 пакс-а на борда.

Публикувано на:
01 Май 2007 00:26
от Апостол

Публикувано на:
01 Май 2007 13:17
от R. G. - STR

Публикувано на:
01 Май 2007 20:05
от R. G. - STR

Публикувано на:
01 Май 2007 22:40
от makler

Публикувано на:
02 Май 2007 00:23
от Anto

Публикувано на:
02 Май 2007 00:42
от air-master