easyJet

Re: easyJet

Мнениеот stenk » 02 Апр 2013 19:23

Последна промяна stenk на 02 Апр 2013 21:32, променена общо 1 път
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: easyJet

Мнениеот Делян » 02 Апр 2013 19:27

В Италия също са започнали вътрешни полети: Рим-Милано....

http://www.anna.aero/2013/03/27/new-air ... arch-2013/
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: easyJet

Мнениеот Stoyan » 02 Апр 2013 20:15

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: easyJet

Мнениеот niki_m » 02 Апр 2013 21:22

Между другото, днес вървях по ул. Княз Борис, посока Скобелев - и подлеза на НДК, и в далечината мернах едно изи над София, някъде около 14 часа. Дали не е било то?
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: easyJet

Мнениеот Stoyan » 02 Апр 2013 21:33

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: easyJet

Мнениеот BODGM » 02 Апр 2013 21:55

Ето малко снимки и от мен, беше много готино наистина :)















Фотографът е Ники Чапкънов.
Последна промяна BODGM на 02 Апр 2013 22:08, променена общо 2 пъти
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: easyJet

Мнениеот niki_m » 02 Апр 2013 21:57

Много хубаво. А екипажът какъв беше по народност?
Колко бяха пасажерите за България?
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: easyJet

Мнениеот BODGM » 02 Апр 2013 22:05

Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: easyJet

Мнениеот niki_m » 02 Апр 2013 22:14

EasyJet откри линията си София - Берлин
Цената на билетите София - Виена расте


Нискотарифната компания EasyJet откри официално новата си линия София - Берлин, "Шьонефелд". Това ще бъде четвъртата дестинация на авиопревозвача от София и втората нова пусната през тази година. Цената на билетите ще започва от 41.99 евро в едната посока. Полетите ще са три пъти седмично - във вторник, четвъртък и в неделя, а авиокомпанията отново е във фаза на експанзия на местна почва.

EasyJet е на българския пазар от шест години. Последните две-три обаче не бяха лесни за компанията на българския пазар и тя закри полетите си до Милано и Мадрид, като остана с две линии: София - Лондон ("Гетуик") и София - Манчестър. От компанията обясниха закриването на линиите към Испания и Италия с факта, че взимането на дял от пътувания с туристическа цел на силно конкурентни пазари, каквито са въпросните страни, е много по-трудно, а компанията е по-фокусирана върху бизнес полетите. Така от мениджмънта взимат решението да пренасочат самолетите си към пазари с по-голям потенциал. През 2013 г. обаче мениджмънтът на дружеството има по-добри очаквания за развитието си в България, като прогнозите са за около 20% ръст на пътниците. Преди малко повече от месец компанията започна да лети и до летище "Станстед", Лондон, от София.

Една натоварена линия

Като причини EasyJet да се спре на Берлин като единствена дестинация от София извън пределите на Великобритания, от компанията посочиха традиционните бизнес отношения между двете страни, многото учащи българи там, както и туризмът. Очакванията за съотношението на пътниците също е различно в сравнение с тези по линиите от и до Великобритания. По маршрутите от и до Лондон и Манчестър над 78% от пътниците са англичани. Очакванията за линията София - Берлин обаче са за 53% българи.

Превозвачът обаче открива линията в момент, в който конкуренцията по нея се увеличи. Това стана, след като компанията, собственик на FlyNiki - Air Berlin, промени концепцията си и спря полетите на Niki от Виена до София (и Белград и Букурещ) с цел да оптимизира мрежата си, като засили ролята на основния си хъб в германската столица. Така малко след спрените директни полети до Виена бяха пуснати нови от София, но до Берлин и с Air Berlin. От EasyJet обясниха, че Air Berlin са обявили новите си полети два дни след тях, но въпреки това намират решението си за правилно, а пазарните им очаквания са положителни.

До Виена? Не
Въпреки оредяването на компаниите, които летят до Виена, и това, че линията е втора по брой пътници на софийското летище след Лондон, от EasyJet заявиха, че не обмислят линия дотам поради високите съпътстващи разходи на виенския пазар. По линията останаха само "България ер" и Австрийските авиолинии, а липсата на третия конкурент вече се усеща, коментираха пътници. "Купих си билета преди два месеца. Беше с 100 евро по-скъп, отколкото плащах преди", това обясни редовен пътник по линията Виена - София. Преди той е бил редовен пътник на FlyNiki.

каре: Кои са EasyJet
Нискотарифната авиокомпания EasyJet изпълнява полети по 600 маршрута от 133 летища, разположени в 33 държави. Превозвачът разполага с 213 самолета, а броят на базите му в Европа е 22. От EasyJet съобщиха, че на година превозват над 60 млн. пътници, а средната цена на еднопосочния билет е 50 евро.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... dnevnik.bg
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: easyJet

Мнениеот so » 03 Апр 2013 03:12

И отново здравейте. Много размишлявах дали да пиша, но все пак се реших. Предварително искам да уточня, че това което ще прочетете тук е лично мое мнение и искам да се чете, като мнение на потребител на въздушната услугата София-Берлин. Не съм особено сигурен дали ще успея да пиша изцяло без пристрастия. Но все пак.

За редовните читатели на форума и потребители на услугата е всеизвестен факта, че до преди една година да стигнеш до Берлин си беше истинска катастрофа за личния бюджет. Ред тикета на австриеца беше (а и днес си е) 180 евро - най-доброто ценово предложение, за хора които могат да планират от рано. От друга страна монополиста по линията - националният превозвач държеше доста високи цени по отсечката: най-ниската класа RT мисля че беше към 240 евро. Тук в интерес на истината желая да отбележа, че ако ти трябва еднопосочен билет по линията за след два-три дена или за когато и да е било България ер нямаше ценови конкурент. За кратко по линията една зима се появи Sofia International - чиято съдба ни е известна. Отново без да отварям архивите, така по спомен най-ниската цена RT SOF-SXF-SOF беше 110 евро, направо революция като цена. Но с онези си 2 полета седмично, криво и неясно разписание, а и тази обърканост - коя е тази София интернешанъл, а лети Hamburg... и взе да намирисва, даже много да мирише на Поранске. И така след 2 месеца се отмириса всичко. Отново по груби спомени макс лоуд фактор на полета беше 80%. Пътника отново трябваше да играе ролята на кокошката и да снася златни яйца в полза на България ер.
Сега за това което се случи днес: (а по-точно, това което се случи в неделя). Има една много хубава българска песен по текст, музика и в изпълнение на Георги Станчев, която характеризира случката:
„Колко странно, колко горчиви дни …
Ти закъсня, ужасно закъсня…”
Просто първият полет на Изи Джет закъсня. Колко странно, нали. Дали и самият факт, че истинският първи полет се беше вече състоял в неделя. Не разбирам от PR, но сигурно неделя не е добър ден – администрацията на летището е в почивка, министърът на транспорта в служебното правителство - също, медиите навярно биха реагирали по-вяло. Единствено малките работливи пчелички от наземния оператор по обслужване и летищните служби посрещнаха първия полет. Видимо без знамена, без светкавици, без салюти, без рекламни пана, без кексчета, просто всички си свршиха работата. Ах колко жалко за истинските първи пътници. И затова всички тези хубави снимки тук и в социалните мрежи ми изглеждат фалшиви, неистински и някак си мрачни. Дори следите от протеклия покрив на панела на окачения таван на Т1 пред изхода (където пише Манчестър) ми подсказва, че тази история е подгизнала. Все си мисля, че Изи Джет би трябвало да се сетят за тази отсечка най-малкото преди година.
Сега какво стана: на пазара има 3-ма играчи, които са в яростна ценова битка, просто убийствена. Надцакват се всекидневно. Цените на България ер за един ден се сменят по 2 пъти. Националният превозвач твърдо е решен с цената на всичко да остане на емблематичната му за времето дестинация. И аз като пътник оценявам това. С България ер се лети най-евтино за 78 евро RT!!! 2 багажа по 23 килограма, бизнес класа, безплатен кетеринг, безплатно избор на място, няма такса за кредитна карта, има мили, има отстъпка за плащане с продукти на ЦКБ, от юни до септември ежедневни полети и още и още (красив и усмихнат екипаж, който говори български!!!). Браво, браво за националния превозвач.
За Ер Берлин мисля е ясно, според мен те са сигурният победител в тази отсечка (в смисъл стабилен), полетите са им с повече от отличен лоуд фактор! А ценово са най-скъпи. Как става този номер незнам.?! (май обират целия трансферен трафик до скандинавия). А продукта им не отстъпва от този на България ер. Лично аз бих предпочел да летя с тях, но понеже съм силно финансово чувтсвителен избирам „родното”.
И така въпросът който аз си задавам е докога ще бъде така? Докога ще летим до Берлин по-евтино отколкото до родното ни море? Има ли място и за 3-мата?
През натоварените летни месеци Изи Джет минават от 4 на 3 ротации в седмицата, ФБ от 5 на 7, а Ер Берлин от 150 седалки дневно на 144/148. Ежеседмично, еднопосочно това са малко над 2200 седалки.
Бърза и много груба сметка показва, че превозвачите по линията ще предложат малко над 100 000 седалки на годишна база еднопосочно. Нека от тях извадим грубо 50% седалки за трансферни пътници на единственият играч, който може да ги предложи - в случая Ер Берлин. Така оставаме с малко над 76 хиляди седалки на годишна база предназначени за O&D пътници.
А сега нека погледнем какво казва официалната статистика за 2012 година на Летище София: понеже не мога да намеря точна цифра, а само графика, по която виждам, че пътниците от София с крайна дестинация Берлин са някъде около 33 хиляди!!!
Така, ако предположим, че идните години Берлин ще запази показателите си, а защо не и да ги увеличи (което би било съвсем логично, имайки впредвид ниските цени и други социално-икономически фактори като: шенген и отпадане на забраната за работа) на 38 000 O&D пасажера ще им бъдат предоставени 76 000 O&D седалки по директни полети на годишна база!!!
От тук нанатък можем да почнем да въртим различни сценарии за това какво ще се случи. Тъй като вече боравим само с цифрите за пътниците, които ще ползват Берлин като крайна точка на своето пътуване, аз смея да предположа, че играча който ще си замине е Изи Джет. Той предлага само 3 честоти седмично, и цени много близки до тези на България ер. Като погледнем седлаките на седмична база на различните 3 превозвача в периода извън летните месеци предоставяни на O&D пътници ще видим, че се движат около 500. Или за FB – 540, AB- 504, EZY- 468 седалки, тоест равно количество. Най-ниска цена по отсечката: FB- 49€, AB-49€, EZY- 43€(с багаж - 59€). И така като гледам ценово се движим еднакво навсякъде, нека тогава предположа, че пътницте ше се разделят по равно между тримата превозвача. Излиза, че Изи трябва да лети с лоуд фактор от 50% на годишна база. А за да може да компенсира другите си неконкуренти качества (като честота на полета, доп услуги, летище и т.н), сигурно трябва да почнат да продават билети на цени от 20 евро всичко…?! Ама къде ще им излезне сметката?
Затова сега сметката ще ми излиза на мен, мое величество пътника. И сега отварям контролно отново скенера, и виждам, да след 10 дена има билет за 95 лева. Ще го взема. Благодаря на Изи, на Ер Берлин и на България ер, че ви има. И тайно се надявам, че този сезон няма да ви е последен по отсечката. Надявам се и 3-мата да оцелеете някак си, в името на пътника, в името на хората на които създавате работни места. Дано, ама надали.!
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Re: easyJet

Мнениеот niki_m » 03 Апр 2013 07:19

Наистина конкуренцията е добра основа за съревнование, но... на за голяма част от пасажерите точката Берлин просто не ни върши никаква работа. Никаква!
Откакто изчезнаха Малев, а ЕрФранс намали честотите си, страданието е неописуемо... за дестинации, различни от немската столица.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: easyJet

Мнениеот Jair » 03 Апр 2013 11:15

Всичко зависи колко упорити ще са BG AIr и easyJet. Еър Берлин мисля, че няма кой да ги пипне след като основно действат със трансферен трафик. Нито за секунда не се съмнявам, че дестинацията е губеща за BG Air в момента, но явно са се вкопчили в нея на живот и смърт и не я дават както други дестинации в мрежата си.

Тия дни не трябва ли да излезе зимното разписание на Easy, според мен присъствието на Берлин там ще е доста показателен фактор. А като цяло прогнозирам, че зимата ще си я караме само с 2 превозвача по линията.
- Блог за авиация и пътешествия
- форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: easyJet

Мнениеот autom8 » 03 Апр 2013 12:48

autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: easyJet

Мнениеот pumana » 05 Апр 2013 16:05

pumana
най-спотър
 
Мнения: 454
Регистриран на: 01 Дек 2010 12:42

Re: easyJet

Мнениеот BODGM » 10 Апр 2013 11:01

Първият от 14-те нови Еърбъса е вече оборудван с новите седалки.


Предстои да бъдат въведени и шарклети в новите доставки самолети.
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron