Нови самолети за Bulgaria air

Мнениеот Гост » 26 Мар 2004 19:01

Вulgaria air трябва да постави акцент върху чартърните програми , защото формират значителна част от печалбата.Печалбата ще се увеличи ако се
купят или изплатят новите самолети.В Балкан беше изчислено че с лизинговите вноски за Плиска и Преслав можеха да се купят двата самолета и да останат за Балкан.Новите машини могат да се отдават на мокър лизинг на други български авиокомпании както сега се отдават на лизинг на HEMUS AIR.
Гост
 

Мнениеот Toni » 26 Мар 2004 19:30

Според официалната информация броя на чартърите миналата година е бил 250, а за тази се очаква да бъдат около 1000. Това е добро акцентиране...

Като говорим за купуването на самолети, ще спомена отново, че няма смилъл да се купуват стари (10 и повече години) машини. Трябва да се инвестира в перспективни самолети без излишни екстри по тях. След като имаме опит с Boeing, нека да останем на тази макра. В друга тема много говорихме за 717-200, което за съжаление е нереалистичен вариант. Тогава остават 737-600 и -700 за линеините полети, и 2 до 3 -800 за чартъри. Ако компанията добре планува полетната програма и предлага привлекателни условия на туроператорите, би могло да се осигури почти целогодишно затоварване на -800.
Летния сезон от Май-Октомври е ясен. 15 Дек. - 15 Март е сезонът на ски чартърите. Остават 90 дена през есента и 90 през пролетта - най-красивия сезон в България. С развиването на селския и еко туризма тази дупка ще бъде лесно запълнена.
Към това трябва да се добави и все по-голямия брой на български туристи до Тунис, Турция, Испания, Египет и дори Средния изток.
Пак казвам, ако има умни хора в тази компания, винаги ще се намери работа за 2 737-800, с малко повече усилия и за трети.

Още един плюс на такава инвестиция е флотата на конкуренцията. Хемус, BHAir, VIA и BUC летят със стари 154М. Съвсем скоро (2-3) години ще им се наложи да ги заменят с по-нови и по-ефективни самолети. За туроператорите е важна както цената, така и самолета.....Кой превари, той завари! Не искам тук да повдигам въпроса за броя и консолидацията на чартърните компании. За целта ще направим нова тема защото и тя е много интересна.

Моето предложение е да последваме Малев при избора на 737-600/700/800:)

2 737-600 +2
3 737-700 +1
2 737-800 +1

И понеже има много българи живеещи отвъд морета и океани, ще е добре някой да се огледа за един 767-200/300ER, от складираните в Аризонската пустиня.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот gogo » 26 Мар 2004 19:58

Прави сте че В737-700 и В737-800 са страхотни самолети и са много подходящи за България, но е нереалистично да си мислите че една прохождаща авиокомпания е в състояние да поеме финансовата тежест от придобиването на нови самолети.
Освен това в В737-300/400/500 има още много хляб.Авиокомпании като LUFTHANSA ,RYANAIR ,EASYJET също експлоатират такива самолети.AEROSVIT има основно самолети от този тип и има чудесни икономически резултати.Най-вероятно е Bulgaria air да има финансови възможности за закупуване на ново поколение В737 едва след 3 или 4 години.Аз лично съм голям почитател на
737NG но помислете реално MALEV и BULGARIA AIR са тотална различни авиокомпании.Маlev има за основна база Будапеща който е основен хъб център за източна Европа. Летище София по никакъв не може да се сравнява с пътникопотока и възможностите на Будапеща.Рисковано е на този етап на развитие на BULGARIA AIR да се мисли за възстановяване
на полетите до New York .КОНКУренцията от страна на CSA, MALEV , AIR FRANCE е много силна и това означава че цените на билетите трябва да бъдат по ниски следователно полетите ще бъдат нерентабилни.
gogo
 

Мнениеот Toni » 26 Мар 2004 20:11

Здравей Gogo,

не забравяй, че FB са използвали само 1/3 от предвидените за тях 30 милиона лева. Това означава, че имат нещо като скрит финансов резерв.
Прав си, че не е редно да се сравняваме с Малев. В същото време трябва да се отбележи, че те са в много тежко финансово състояние.

Презокеанските полети са болна тема. Все пак е логично един директен полет да е по-евтин от друг с прекачване. Има кой да се вози, а и самолетите от този клас в момента се наморат на много добри цени. Македонците и сърбите също трябва някой да ги вози, защо не ние?
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот gogo » 26 Мар 2004 20:52

Toni , за какъв транзитен поток можем да говорим при положение че Летище София не може да предложи никакви удобства на транзитните пътници.Маlev, LOT ,CSA са си извоювали значителен дял от превозването на пътници от Македония и Сърбия.Много трудно ще бъде да се преборим с такива конкуренти.Според мен такава стратегия за развитие можем да имаме едва когато имаме силна база в лицето на Летище София
gogo
 

Мнениеот Toni » 26 Мар 2004 21:12

Новият терминал ще е готов след година и няколко месеца. Както знаем самолети не се взимат от днес за утре:) Няма да е лошо и ние да започнем да мислим в перспектива малко по-далечна от носа ни. Всички говорят как Терминал 2 е с капацитет 2,6милиона питника/г., но никой не казва от къде ще дойде трафика.
Ако няма нови самолети, които да возят на добри цени, няма и пътници. Те отиват при конкуренцита. Цифрите за изминалата година са обнадеждаващи. Трябава да продължават в същия дух и да бъдат малко по-агресивни.

Найстина е жалко, че се докархме до тук. Балкан беше най-голямото авиопредприятие след Аерофлот в бившия соцлагер, а сега Малев, CSA и ЛОТ са много преди нас. Да, в момента не можем да се мерим с тях...въпросът е какво трябва да се направи за да ги стигнем. Като първо, можем да "краднем" част от пътниците на ТАРОМ...:)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот slice » 26 Мар 2004 22:43

...наистина терминала ще бъде открит през юни 2005 година. И за летишето и за компаниите (особено националната) е добре да разширят дейноста в този момент. Защо при положение, че целия балкански полуоствров (най-вече сърби, македонци и румънци) катго ползват нащо черно море за почивка, да не ползват и наша компания за полети до САЩ, че и Европа! Те и нашия си трафик, който не е никак малко, защото на света кърфица да хвърлиш върху българин ще падне прави един приличен пътникопоток. Наистина много източни компании са по-добре от нас, но нека не забравяме, че преди две години въобше нямахме нормална авиокомпания с редовни полети. За толкова време трябва да се признае на ербега, че със скромния си авиопарк от 4 самолета и въпреки, че най-вероятно продължават да я източват от тук от там, че постигна едно добро прохождане. Ако приватизацията протече нормално (нещо, в което всички сме загубили вяра) и стабилен предприемач вземе компанията, можеби ни чака светло бъдеще.... Защото не може да ми кажете, че при положението на турците и гърците, най-близките свестни компании са на майната си! България си има едно положение на картата, което освен наркотрафик и предоставя и добър потенциал!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София



Мнениеот harrier » 09 Апр 2004 13:25

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 09 Апр 2004 13:50

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)


Мнениеот slice » 13 Апр 2004 09:43

не може да се възкресяват мъртъвци
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 13 Апр 2004 14:22

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16


ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron