от Toni » 26 Мар 2004 19:30
Според официалната информация броя на чартърите миналата година е бил 250, а за тази се очаква да бъдат около 1000. Това е добро акцентиране...
Като говорим за купуването на самолети, ще спомена отново, че няма смилъл да се купуват стари (10 и повече години) машини. Трябва да се инвестира в перспективни самолети без излишни екстри по тях. След като имаме опит с Boeing, нека да останем на тази макра. В друга тема много говорихме за 717-200, което за съжаление е нереалистичен вариант. Тогава остават 737-600 и -700 за линеините полети, и 2 до 3 -800 за чартъри. Ако компанията добре планува полетната програма и предлага привлекателни условия на туроператорите, би могло да се осигури почти целогодишно затоварване на -800.
Летния сезон от Май-Октомври е ясен. 15 Дек. - 15 Март е сезонът на ски чартърите. Остават 90 дена през есента и 90 през пролетта - най-красивия сезон в България. С развиването на селския и еко туризма тази дупка ще бъде лесно запълнена.
Към това трябва да се добави и все по-голямия брой на български туристи до Тунис, Турция, Испания, Египет и дори Средния изток.
Пак казвам, ако има умни хора в тази компания, винаги ще се намери работа за 2 737-800, с малко повече усилия и за трети.
Още един плюс на такава инвестиция е флотата на конкуренцията. Хемус, BHAir, VIA и BUC летят със стари 154М. Съвсем скоро (2-3) години ще им се наложи да ги заменят с по-нови и по-ефективни самолети. За туроператорите е важна както цената, така и самолета.....Кой превари, той завари! Не искам тук да повдигам въпроса за броя и консолидацията на чартърните компании. За целта ще направим нова тема защото и тя е много интересна.
Моето предложение е да последваме Малев при избора на 737-600/700/800:)
2 737-600 +2
3 737-700 +1
2 737-800 +1
И понеже има много българи живеещи отвъд морета и океани, ще е добре някой да се огледа за един 767-200/300ER, от складираните в Аризонската пустиня.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ