Луфтханза изпрати втората най-успешна година в историята си !
4 Февруари 2009 година
Въпреки размаха на глобалната икономическа криза и негативното й отражение върхи авиацията, световният лидер в авиопревозите Луфтханза (Lufthansa) отчете втората най-успешна година в историята на компанията. На пресконференция днес генералният мениджър на компанията за България и Албания Габор Хорват съобщи, че авиокомпанията е превозила над 400,000 пътници от/за България и повече от 70 милиона пътници в глобален план, което е ръст от, съответно, 20% и 12,7%. Освен това, корпорацията очаква 1,3 милиарда евро печалба за финансовата 2008 година. Основната причина за това е силнотопоследно тримесечие на 2008 г., въпреки високите цени на горивото и влошаването на международната пазарна среда. Изминалата година премина под знака на световната финансова криза, заради която повечето авиокомпании прогнозират, че ще завършат на червено. Друг фактор за негативните финансови резултати в авиосектора са рекордните цени на петрола от юни 2008 г., когато барел се търгуваше за 147 долара.Луфтханза със сигурност не е изолирана от глобалните процеси, но успехът на корпорацията се крие в нейната гъвкавост, бърза реакция и финансова стабилност, коментира Габор Хорват.Последното позволява на компанията да инвестира крупни суми за обновяване на флотата. Най-голямата подобна инвестиция авиопревозвачът е направил също миналата година и тя възлиза на 40 милиона евро. Повечето от новите самолети - общо 53 на брой, ще бъдат доставени през настоящата година и ще заменят някои от старите машини. Ще бъдат закупени и още 9 самолета Чесна по програмата Lufthansa Private Jet, които ще обслужват 1000 летища в цяла Европа.Също през изминалата година Луфтханза стартира 11 нови дестинации, които са се оказали успешни. През тази година засега компанията ще организира полети до Лвов (Украйна), като г-н Хорват уточни, че ръководството на корпорацията обмисля и други варианти за нови дестинации, но не и съкращаване на такива.Луфтханза започна 2009 г. също с грандиозен проект - Lufthansa Italia, който стартира на 2 февруари. Това е първото производствено звено на компанията, което е изнесено извън Германия и се намира в Милано. Оттам самолети на авиокомпанията летят до осем дестинации в Европа, включително Букурещ и Будапеща.150 милиона евро са отделени за подобряване на услугите, предназначени за клиенти бизнес и първа класа.Луфтханза запазва позициите си на най-голямата чужда компания, която оперира в България, с пазарен дял 19 на сто и 8 полета на ден до централите във Франкфурт, Мюнхен, Дюселдорф и Цюрих.
Успешно се оказва начинанието Луфтханза Техник (Lufthansa Technik) - в ремонтния цех, който отвори врати у нас през 2008 г., вече са поправени 2 самолета (D-Check). Към средата на 2009 г. ще бъде открита и втора линия за поддръжка. Засега, цехът е дал работа на 350 квалифицирани специалисти.През 2009 година компанията ще заложи на повишаване качеството на услугите, особено тези, предназначени за пасажерите от висок клас.Вече има възможност пътниците да ползват т. нар. "бордна карта за домашно отпечатване". Всеки желаещ да се възползва от новата услуга може да се регистрира на уеб сайта на Луфтханза 23 часа преди полета си и да декларира количеството багаж, с което ще пътува. Ако пътникът има само ръчен багаж, то той си стестява регистрацията на гише, а директно преминава проверка при охраната и бива пропускан към самолета.Очаква се, също така, през тази година да бъде създадена кредитна карта за членовете на програмата за лоялни пътници. Освен това, компанията разширява сътрудничеството си с български компании по линия на програмата си за корпоративни клиенти. Така, с новите 150 члена от 2008 г., корпоративните клиенти у нас достигат вече 450 фирми. Габор Хорват не коментира стачката, организирана от синдиката на независимата организация на стюардите Ufo, която блокира няколко десетки полета на Луфтханза на германските летища. По отношение персонала на компанията, той спомена само, че авиопревозвачът може да проявява гъвкавост в борбата с кризата, тъй като част от служителите са приели да излязат в неплатен отпуск, а други - да работят на непълен работен ден.
Г-н Хорват акцентира върху това, че авиокомпаниите в световен план често се изправят пред различни предизвикателства: през 2001 г. - терористичните атаки в САЩ, през 2003 г. - началото на войната в Близкия Изток, след това - вирусната епидемия в Азия, през изминалата година - високите цени на петрола и, впоследствие, икономическата криза.Много от авиопревозвачите няма да могат да се изправят на крака след отминаването на финансовия вихър и е напълно възможно Луфтханза да се възползва от това и да осъществи поредната консолидация.
