Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 04 Окт 2018 11:05

В главите на РУШВЕТЧИИТЕ витаят пак някакви ходове.Искането на община Пловдив да придобие собственост върху летището , се оказа незаконно и настана пълна амнезия . Законен остана само ЕДИН ХОД - поканване на втория кандидат за концесионер.

От пресцентъра на транспортното министерство съобщиха, че на този етап няма яснота какво ще се случи с концесията на аеропорта край Крумово. Новият министър Росен Желязков тепърва щял да се запознае с казуса и официално да излезе със становище. Вариантите са три - да покани втория кандидат "Консорциум Летище Пловдив" за концесионер, да стартира процедурата отначало или да я замрази. Подозрения за третия ход се породиха заради исканите от БСП промени в Закона за концесиите, които да забранят да се отдават на концесия държавни предприятия като летища и пристанища, които са били в забранителния списък. Според запознати предложението на БСП обаче едва ли ще се гласува.

https://www.marica.bg/spirat-poletite-d ... 59210.html

Полетите до Бергамо и Шарлероа са с 84 % затоварване /фонда е празен/.Пресцентъра директно може да заяви ,че забавянето на концесията е противозаконно ,както и следващи промени ,по всякакви искания , не може да касаят казуси преди периода на промените.Казус "замразяване" е нов юридически термин ,витаещ в пресцентъра на М.Т.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 04 Окт 2018 16:52



Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив. Това на практика разчиства пътя на Общината да управлява аеропорта, каквито намерения има местната администрация. Мотивите за решението са, че процедурата следва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с който се въвеждат разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесии.

Настоящата процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив е открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите. Сред основните аргументи от министерството посочват обстоятелството, че сключването на концесионен договор за срок от 35 години, спрямо който ще се прилагат правилата на отменен закон, а не новите правила на Европейския съюз в областта на концесиите, не гарантира устойчивост и трайност на концесията.

...........


За възлагането на нова концесия ще бъдат изготвени нови концесионни анализи, като документацията за концесията ще бъде съобразена с новия Закон за концесиите и актовете по негово прилагане.

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... div-819434

...а в свалените от сайта на М.Т. концесионни условия изрично бе посочено ,че същите са съобразени с Европейското законодателство и бяха цитирани директивите.

Както се казва R.I.P. /rest in peace/ летище Пловдив
Последна промяна skyviewer на 04 Окт 2018 18:02, променена общо 3 пъти
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 04 Окт 2018 17:55

Ясно е какво ни чака!

"Сова Харис": Не само младите вече обмислят да напускат
Приблизително всеки четвърти работещ в България обмисля да потърси работа в чужбина, сочат данните от проучване, направено от агенция "Сова Харис"
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот mistoffelees » 04 Окт 2018 19:53

Като е толкоз способен и надъхан този втори кандидат за летището, що се скри в миша дупка, вместо да отправи нотариална покана към министъра за сключване на договор след като изтече срок на първя класиран? Защо не заведе дело срещу министерството за отказа му да сключи договор с втория? Ще обжалва ли сега в съда правителственото решение за прекратяване на концесионната процедура? Или на думи сме големи, ама не стиска, щото трябва да сме си другарчета с властта...
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 04 Окт 2018 20:57

Този втори ,са тези втори.Хората си имат печеливши бизнеси.Лиценза на летището изтича за по-малко от две години .Единственият му шанс беше пълната рехабилитация на полосата ,ГСМ,нова самолетообслужваща техника.Всяко обжалване ще забави всички тези инвестиции и те ще получат едно голямо нелицензирано НИЩО.Инвестициите са достатъчно сериозни и бързи за да плащат и РУШВЕТ.По-добре да го оставят на "държавата" да си го закрие ,отколкото да ги обвиняват за това.Не забравяйте индеректния тормоз,който ще им спретнат върху бизнеса.Така че както беше казал един древногръцки философ:
ВСИЧКО ТЕЧЕ ,ВСИЧКО СЕ ПРОМЕНЯ :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 04 Окт 2018 21:05

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот mistoffelees » 04 Окт 2018 22:22

Off-topic става, но концесията на Летище "София" е обявена по новия закон. Той беше и една от причините за прекратяването на предишната концесионна процедура.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 04 Окт 2018 22:31

Моя грешка! Тогава въпроса е: Защо не прекратиха отдаването на концесия на летище Пловдив на 03.01.2018 г (примерно), ами разиграха цирка с "щурмовака" на кръга "Капитал"!?
Последна промяна Пароль на 05 Окт 2018 07:05, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Окт 2018 01:24



Прекратяването няма да бъде добре прието от ЕК, смята адвокат Мадлен Кавръкова
22:00, 04.10.2018

С изненада и огромно разочарование бе посрещната в Пловдив новината, че новият министър на транспорта Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на Летище Пловдив. В мотивите за решението е записано, че процедурата следва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с който се въвеждат разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесии.

"Доводите за това решение са несъстоятелни. Поставят се много въпроси. На първо място можем да попитаме защо преди 4 месеца държавата не виждаше проблем да предложи на другия участник при същите условия, при които сега отказва на "Консорциум Летище Пловдив" да се сключи договор за концесия, който не противоречи на европейските директиви. Съдържанието на концесионния договор можеше да отговаря и на изискванията на двата закона за концесиите, както и на правото на ЕС. Правата и задълженията на страните можеше да бъдат договорени в допълнителните преговори " коментира за TrafficNews.bg Мадлен Кавръкова, адвокат на консорциума.

Според нея, ако Министерството на транспорта е искало да сключи договор с другия участник, законодателството дава възможност да се влезе в преговори.

"Можеше да предложи на втория участник да си подобри офертата. Или да се преговаря по конкретни въпроси от офертата. Но такова предложение не получихме, въпреки че бяхме изключително активни. Ние не получихме дори отговор от министреството. Искам обаче да припомня, че големите концесии не са без значение за Европейската комисия и тя осъществява мониторинг. Не мисля, че такова прекратяване, ще бъде добре прието от ЕК", каза Кавръкова.

Участникът, класиран на първо място Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, официално е уведомил министерството, че отказва да сключи концесионен договор”, пишат от пресслужбата на министерството. Оттам допълват, че за възлагането на нова концесия ще бъдат изготвени нови анализи, като документацията ще бъде съобразена с новия Закон за концесиите и актовете по негово прилагане.

Близо три месеца след отказа на Хайнан, транспортното министерство запази мълчание относно бъдещето на пловдивския аеропорт. Още в средата на юли стана ясно, че китайците се отказват от концесията, а в началото на август Община Пловдив изненада всички с искането да вземе летището. Цялата тази несигурност даде и логичните резултати, като Райънер спря два от трите си полета от летището до Италия и Белгия.

https://trafficnews.bg/temite-na-traffi ... ne-117811/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 05 Окт 2018 06:43

На хората от " Тракийско - Родопския " регион пожелавам бързи и удобни пътувания от НОВОТО ЛЕТИЩЕ НА ИСТАМБУЛ по цял свят /може и еднопосочно/.БЪЛГАРИТЕ ВЕЧЕ СА НАВСЯКЪДЕ. :D

https://www.bloombergtv.bg/video/inzh-v ... te-plovdiv



Прекратяването на концесията за Летище "Пловдив" е поредното безумие и фарс в държавата и е жалко за пловдивчани, че всичко това се случва. Това коментира за Радио Пловдив Илиян Филипов от класирания на второ място консорциум, в който влизат транспортна компания ПИМК и "Тракия икономическа зона". Филипов каза още, че от консорциум Летище Пловдив ще обжалват прекратяването на концесията. Чакаме само да излезе решението на Министерския съвет и ще се обърнем първо към българския съд, и ако се наложи ще стигнем и до съд в Люксембург.

Транспортният министър Росен Желязков обяви, че ще предложи на Министерския съвет да се прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив. Основният посочен аргумент за това ,е че досегашната процедура е проведена по стария Закон за концесиите. Желязков препоръчва процедурата да се съобрази с новия Закон за концесиите. Той, от своя страна, въежда разпоредбите на директиви на Европарламента и Европейския съвет от 2014 година за възлагане на договори за концесии. От транспортното министерство припомнят, че класираната на първо място в досегашния конкурс китайска компания Хайнан/ в консорциум с Пловдив Еърпорт Инвест“/, се отказа да сключи концесионен договор.

Сред възможните решения се сочеше възможността транспортното министерство да сключи договор с класирания на второ място Консорциум Летище Пловдив, в който влизат транспортната компания ПИМК и „Тракия икономическа зона“. В досегашни изявления от консорциума потвърждават интереса си към проекта. Пред Радио Пловдив днес преставители на консорциума обясниха, че все още не са информирани за решението на мининстерството.

В интервю за Радио Пловдив Илиян Филипов заяви, че процедурата е започнала по Закона за концесиите и тя трябва да приключи, независимо дали този закон се променя или не. Той уточни, че концесията е трябвало да бъде приключена още през май, но била удължена заради китайската компания, която впоследствие се отказа. Сред възможните решения се сочеше възможността транспортното министерство да сключи договор с класирания на второ място Консорциум Летище Пловдив, но това не се случи.

Филипов определи като фарс участието на консорциума Хайнан, който бе класиран на първо място. Явно от София не искат Пловдив да има работещо летище, каза още той. В България всички летища работят, само в Пловдив не работи.Защо ? И допълни, че е странно класирането на първо място на китайската компания Хайнан и в консорциум с "Пловдив Еърпорт Инвест“. "Пловдив Еърпорт Инвест“ е с регистрация в Холандия, но когато се обаждахме, за да ги търсим, на дадения телефонен номер се обаждаше адвокатска кантора, от която казваха, че няма такава регистрация.

Когато се стигне до реалното прекратяване на процедурата за концесия, което предлага новият транспортен министър, то ще бъде обжалвано на всички възможни инстанции, заяви Филипов.

http://www.paragraph22.bg/22-novini/rea ... oncesiiata
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Окт 2018 22:19

Писмо до Борисов: Не прекратявайте концесията за Летище Пловдив


Писмо до Борисов: Не прекратявайте концесията за Летище Пловдив

Ето пълния текст на писмото:

УВАЖАЕМИ Г-Н БОРИСОВ,

Във връзка с разпространеното съобщение от 4 октомври 2018 г. от Дирекция „Връзки с обществеността и протокол“ на Министерството на транспорта информационните технологии и съощенията и обявеното намерение на министър Росен Желязков да предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив, считаме за необходимо да Ви представим нашето становище.

Считаме, че изложените аргументи в прессъобщението са неверни, юридически некоректни и сочат липсата на разбиране за процедурата, предмета, целта и изпълнението на държавните концесии. Ако тези аргументи бъдат приети от Вас ще доведат до незаконосъобразно решение, което ще увреди обществения и държавен интерес.

Според министър Росен Желязков процедурата трябва да бъде проведена в съответствие с новия закон за Концесиите, защото спрямо сключения концесионен договор за летище Пловдив за срок от 35 години ще се прилагат правилата на отменен закон, а не правила на новия закон и правилата на Европейския съюз в областта на концесиите.

На първо място тази позиция на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще доведе до явна непоследователност в решенията на Министерски съвет. Тези съображения можеха да бъдат изтъкнати и при приемането на Решение 203 от 2 април 2018г. за определяне на концесионер на летището Обединение (консорциум) между „Хайнан“ и „Пловдив Еърпорт Инвест“. Към момента на вземане на това решение на Министерски съвет новият Закон за концесиите е в сила (влиза в сила от 3 януари 2018 г.). За нас остава необяснимо защо двамата участници в процедурата са третирани различно в процедурата. Ние сме убедени, че спазвайки принципите на прозрачност, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, уредени както в отменения Закон за концесиите (чл.23), така и в новия закон (чл.4), всички участници в концесионната процедура трябва да бъдат поставени при равни условия. За съжаление предложението на Министъра в тази посока нарушава тези принципи.

На второ място, не споделяме съображението на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, че към бъдещия концесионен договор Обединение "Консорицум Летище Пловдив" ще се прилага отменения Закон за концесиите. Това съображение не отразява правилата на разпоредбите на §4 и §5 от новия Закон за концесиите. Там много ясно е определено действието на новия Закон за концесиите към концесионните договори, сключени след неговото влизане в сила. Договорът за концесия по настоящата процедура ще се сключи след влизане в сила на Закона за концесиите, поради което към него безспорно ще се прилага новия Закон за концесиите, съобразен с разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесии. Още повече, че Министерски съвет е в правото си да съобрази съдържанието на концесионния договор с всички изисквания на новия Закон за концесиите. Отделно от това, напълно невярно е, че концесионният договор за срок от 35 години ще се подчинява на уредбата на отменения Закон за концесиите. Изпълнението на договора се регулира от закона, действащ към датата на сключване на договора, а именно новия закон за концесиите и държавата ще контролира изпълнението му, съгласно всички нови изисквания. Следва да се отбележи, че Директива 2014/23/ЕС е публикувана в Официалния вестник на ЕС на 28.3.2014, а съгласно нейния чл.54, тя влиза в сила на 20 – тия ден след публикуването й. Следователно, тази Директива е действала и регулирала концесионните процедури, проведени и към стария закон за концесиите, като е без значение, че Република България по-късно е хармонизирала националното законодателство. Правото на ЕС има предимство пред вътрешните правила.

Тези аргументи нямаше как да бъдат чути, защото в нарушение и на двата закона за концесиите (отменен и действащ) ние не бяхме допуснати до етап за потвърждаване на офертата или евентуално нейно подобрение.

На последно място, предложението на Министъра е в нарушение на Закона за концесиите и по отношение основанието за прекратяване на процедурата. Обстоятелството, че има приет нов закон или има съществени изменения в действащия закон не би могло да бъде основание за прекратяване на започнала процедура. Това означава да се прекратят десетки други концесии в най-различни икономически сектори на държавата, което води до липса на правна сигурност. Решение на МС в съответствие с направеното от Министъра предложение за едностранно и немотивирано прекратяване на концесията ще бъде прецедент и ще повлияе негативно на бизнес климата в България.

От всичко гореизложено за Обединение "Консорицум Летище Пловдив" остава неясна позицията на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията за прекратяване на процедурата за концесия на летище Пловдив. В случай, че Министерски съвет уважи искането на Министъра, от Обединение "Консорицум Летище Пловдив" сме твърдо решени да защитим правата си по всички законови начини, както и да потърсим обезщетение на всички причинени вреди от прекратяването на процедурата.

Уважаеми господин Борисов,

Ето защо Ви Молим още веднъж да прецените доколко предложението за прекратяване на процедурата за концесия на летище Пловдив е в съответствие със закона, като вместо това да предложите на Министерски съвет да вземе решение, с което да определите Обединение "Консорицум Летище Пловдив" за концесионер на „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“.

С уважение: Владимир Зайков, Васил Лясков
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 05 Окт 2018 22:28

Вл. Зайков: Има нарушение на концесионната процедура на Летище Пловдив


Мотивите на министъра на транспорта за прекратяване на процедурата на концесията на летище Пловдив са странни, при положение че е наличен втори участник. Това коментира инженер Владимир Зайков, управител на "Консорциум летище Пловдив", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

“Надявам се да се вразумят и да се вземат в ръце, защото офертата ни е в сила, потвърдили сме я и изявяваме желанието и способностите си да управляваме летището. Тези мотиви, изразени в прессъобщението, не са актуални", заяви той. "И старият, и новият закон задължават Министерството на транспорта да предложат на втория участник, класиран в процедурата, и чак след неговия отказ, да бъде прекратена процедурата."
Още по темата
Росен Желязков иска нова процедура за концесия на летище Пловдив
Пловдив поиска да стопанисва летището, но засега няма план за управлението му*
Как китайският концесионер на летище Пловдив ще се справи с дълговете си?

Владимир Зайков обясни, че „процедурата като чисто административен акт се провежда по стария закон, но този, който приеме предложението, ще подпише договор по смисъла на новия закон".

Новият закон за концесиите е в сила от 3 януари 2018 г.

“Когато е предложено на първия класиран участник, интересно защо, мотивите, изложени в прессъобщението на министерството, не се отчитат", любопитен е инженер Зайков. "Сега се оказва, че новият закон едва ли не пречи на сключване на консецесионен договор. Това е, най-меко казано, неразбираемо и сочи към законово нарушение”, категоричен е той.

Владимир Зайков съобщи, че в дружеството "Консорциум летище Пловдив" обмислят да предприемат съдебни действия, ако процедурата бъде окончателно прекратена.

“Разбира се, че обмисляме да потърсим своите права на всички възможни инстанции. Това е развитие за града, региона и за страната и само по себе си предизвиква интереса на Европейската комисия и на правораздавателните органи в ЕС", заяви той. "Никой не може да гарантира, че това летище ще съществува във вида, в който се намира сега, ако има нова концесионна процедура. Обстановката изисква незабавни мерки и инвестиции и редица други съвсем конкретни мерки.”

Зайков риторично попита защо, след като „сега отговаряме на всички изисквания, налице са всички законови възможности, ние не получаваме предложение за участие. Кое би ни мотивирало след неизвестно колко време да участваме в нова процедура с неясни правила и неясен край?", заяви той.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 06 Окт 2018 03:41

Правилно ,г-н Зайков ,директно в Европейската комисия и Европейския съд.Представете им конкретика и фактология.А с парафа на Министър-председателя на България е най-добре.

Публикувано във факти.бг: От Германия:

Ниски доходи, корупция, изтичане на мозъци: България продължава да оглавява класацията на най-бедните страни в ЕС, пише за Тагесцайтунг германската журналистка Барбара Йортел.
По-нататък авторката припомня колко големи бяха очакванията на българите в навечерието на присъединяването на страната им към ЕС през 2007 година. "Тогавашният министър-председател Сергей Станишев беше заявил в едно интервю за ТАЦ следното: Никой не бива да се заблуждава, че на 1 януари 2007 ще се събуди в друга страна. И въпреки това очакванията бяха наистина огромни", пише Йортел.

10 години по-късно

"Днес, 10 години по-късно, равносметката е по-скоро отрезвяваща. Със своя годишен БВП на глава от населението, който възлиза на едва 6 500 евро (Германия: 40 000 евро), България е не само най-бедната, но и най-корумпираната страна в ЕС", посочва германската журналистка и цитира едно проучване на американската организация "Global Financial Integrity", според което заради корупцията България губи годишно между 6 и 10 милиарда евро. България отбелязва негативен рекорд и по отношение на сенчестата икономика, заради която държавата губи годишно по около 1 милиард евро

https://fakti.bg/world/272924-ot-german ... -na-evropa
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 08 Окт 2018 20:58



Другото, което трябва да се случи, е да се отстрани безкрайната отговорност на крайните участници в консорциумите, защото при сегашното условие няма да има оферти от качествени инвеститори. Проблемът е залегнал в новия Закон за концесиите, като според консултанти той надписва евродирективата и затова трябва бързо да се промени. Притеснението е, че инвеститорите в проектната компания ще отговарят за всичко, а практиката по света е рискът да се носи от специално създадената компания, а само финансовите отговорности да се гарантират. Втори проблем е, че законът не предвижда обезщетение на концесионера за направените инвестиции в случай на форсмажорни обстоятелства, сполетели летището. Дотук по информация на "Капитал", държавата е наясно с притесненията на кандидатите и иска да ги разсее, но явно управляващите засега избягват решението от страх от опозиционен шум в парламента при приемане на редакции в закона.

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... te_sofiia/



Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив. Това на практика разчиства пътя на Общината да управлява аеропорта, каквито намерения има местната администрация. Мотивите за решението са, че процедурата следва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с който се въвеждат разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесии.

Настоящата процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив е открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите. Сред основните аргументи от министерството посочват обстоятелството, че сключването на концесионен договор за срок от 35 години, спрямо който ще се прилагат правилата на отменен закон, а не новите правила на Европейския съюз в областта на концесиите, не гарантира устойчивост и трайност на концесията.

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... div-819434
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 09 Окт 2018 11:38

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron