На хората от " Тракийско - Родопския " регион пожелавам бързи и удобни пътувания от НОВОТО ЛЕТИЩЕ НА ИСТАМБУЛ по цял свят /може и еднопосочно/.БЪЛГАРИТЕ ВЕЧЕ СА НАВСЯКЪДЕ.
https://www.bloombergtv.bg/video/inzh-v ... te-plovdiv Прекратяването на концесията за Летище "Пловдив" е поредното безумие и фарс в държавата и е жалко за пловдивчани, че всичко това се случва. Това коментира за Радио Пловдив Илиян Филипов от класирания на второ място консорциум, в който влизат транспортна компания ПИМК и "Тракия икономическа зона". Филипов каза още, че от консорциум Летище Пловдив ще обжалват прекратяването на концесията. Чакаме само да излезе решението на Министерския съвет и ще се обърнем първо към българския съд, и ако се наложи ще стигнем и до съд в Люксембург.
Транспортният министър Росен Желязков обяви, че ще предложи на Министерския съвет да се прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив. Основният посочен аргумент за това ,е че досегашната процедура е проведена по стария Закон за концесиите. Желязков препоръчва процедурата да се съобрази с новия Закон за концесиите. Той, от своя страна, въежда разпоредбите на директиви на Европарламента и Европейския съвет от 2014 година за възлагане на договори за концесии. От транспортното министерство припомнят, че класираната на първо място в досегашния конкурс китайска компания Хайнан/ в консорциум с Пловдив Еърпорт Инвест“/, се отказа да сключи концесионен договор.
Сред възможните решения се сочеше възможността транспортното министерство да сключи договор с класирания на второ място Консорциум Летище Пловдив, в който влизат транспортната компания ПИМК и „Тракия икономическа зона“. В досегашни изявления от консорциума потвърждават интереса си към проекта. Пред Радио Пловдив днес преставители на консорциума обясниха, че все още не са информирани за решението на мининстерството.
В интервю за Радио Пловдив Илиян Филипов заяви, че процедурата е започнала по Закона за концесиите и тя трябва да приключи, независимо дали този закон се променя или не. Той уточни, че концесията е трябвало да бъде приключена още през май, но била удължена заради китайската компания, която впоследствие се отказа. Сред възможните решения се сочеше възможността транспортното министерство да сключи договор с класирания на второ място Консорциум Летище Пловдив, но това не се случи.
Филипов определи като фарс участието на консорциума Хайнан, който бе класиран на първо място. Явно от София не искат Пловдив да има работещо летище, каза още той. В България всички летища работят, само в Пловдив не работи.Защо ? И допълни, че е странно класирането на първо място на китайската компания Хайнан и в консорциум с "Пловдив Еърпорт Инвест“. "Пловдив Еърпорт Инвест“ е с регистрация в Холандия, но когато се обаждахме, за да ги търсим, на дадения телефонен номер се обаждаше адвокатска кантора, от която казваха, че няма такава регистрация.
Когато се стигне до реалното прекратяване на процедурата за концесия, което предлага новият транспортен министър, то ще бъде обжалвано на всички възможни инстанции, заяви Филипов.
http://www.paragraph22.bg/22-novini/rea ... oncesiiata