Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот buhal » 06 Май 2012 11:48

Нещо не схващам статуса на това "летище"...
buhal
спотър
 
Мнения: 47
Регистриран на: 31 Авг 2011 07:01

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Q23 » 06 Май 2012 12:17

Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 08 Май 2012 12:50

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот murmorko » 12 Май 2012 12:31

murmorko
спотър
 
Мнения: 16
Регистриран на: 12 Апр 2012 11:02

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот buhal » 12 Май 2012 14:53

Е, хайде сега! Сигурно има, то иначе какво ще прави там, само ще наблюдава ли :D
buhal
спотър
 
Мнения: 47
Регистриран на: 31 Авг 2011 07:01

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 18 Май 2012 21:44

http://economymagazine.bg/news/2275/1/1 ... lchik.html

Ивайло Московски: Катар каца на Летище Балчик
Стартира ремонтът на Централна жп гара София, области поемат малки летища", казва министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията

..."Един от тях е Летище Балчик. За него и за Летище София в момента се правят анализи за концесионирането им или за друга схема на публично частно партньорство. Нищо не пречи в бъдеще да бъде продължен този анализ в зивисимост от това как ще се развият нещата с Катар. Летище Балчик рано или късно ще бъде дадено под някаква форма за публично частно партньорство или директно продадено на частен инвеститор."...

..."Правим финансово икотомически анализи, както за Летище София, така и за Балчик. Това не значи, че на един етап те не могат да бъдат разделени в интерес на инвестициите.

Европейската комисия прие резолюция за малките летища в общността и препоръча правителствата да ги подпомогнат, а самият Брюксел да ги включи в програмите си за безвъзмездно финансиране. Целта е да се развиват и да облекчат трафика на големите европейски летища, а същевременно да подпомогнат растежа на регионите.

България все още има свободен капацитет на основните си летища. Нямаме излишен трафик, който да прехвърлим към по-малките летища. Нямаме и свободен ресурс, който да насочим към тях. Не случайно и Летище Горна Оряховица, Летище Русе и Летище Пловдив са с процедури за концесии. Търсим частни инвеститори, които съответно да доведат пътници и товари . Най-вероятно ще променим стратегията си спрямо тях и ще ги предоставим за стопансване от местните власти. Така Летище Русе ще е първото, което ще прехвърлим за стопанисване на областта, за да се развие като регионално, ако могат да го поддържат. " ...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 18 Май 2012 21:50

http://economymagazine.bg/news/2275/1/1 ... lchik.html

Да повторя най-същественото:

... "Европейската комисия прие резолюция за малките летища в общността и препоръча правителствата да ги подпомогнат, а самият Брюксел да ги включи в програмите си за безвъзмездно финансиране. Целта е да се развиват и да облекчат трафика на големите европейски летища, а същевременно да подпомогнат растежа на регионите.

България все още има свободен капацитет на основните си летища. Нямаме излишен трафик, който да прехвърлим към по-малките летища. Нямаме и свободен ресурс, който да насочим към тях. Не случайно и Летище Горна Оряховица, Летище Русе и Летище Пловдив са с процедури за концесии. Търсим частни инвеститори, които съответно да доведат пътници и товари . Най-вероятно ще променим стратегията си спрямо тях и ще ги предоставим за стопансване от местните власти. Така Летище Русе ще е първото, което ще прехвърлим за стопанисване на областта, за да се развие като регионално, ако могат да го поддържат."...

С други думи - пак Европа, а не ...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот vla_don » 19 Май 2012 08:48

VD
vla_don
по-спотър
 
Мнения: 139
Регистриран на: 07 Яну 2009 11:30
Местоположение: София

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Toni » 19 Май 2012 09:42

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 19 Май 2012 13:53

Къде пише за тези 12 млн. лв., защото темата е интересна :). И дали "12 годишните CRT монитори" са най-важното нещо :D . И Летище София не е средство за борба с безработицата, за да назначава служители. Все пак то оперира с толкова хора, колкото са му необходими, защото е търговско дружество и трябва да може като минимално условие да изкарва заплатите на своите служители :D . Директорът обясни в едно интервю, че с най-голям приоритет е нова скоростна пътека за рулиране и тя ще се случи тази година. Т1 не е в по-добро състояние от Айндховен - нормален лоукост терминал... :D Малко по-важно от това колко полета са кацнали този месец в Балчик е колко полета ще кацнат там в следващите 1-2-3-5 години. Къде има пример за инвестиция в инфраструктура, която да се е изплатила за 1 месец или 6 месеца :D Това е възможно само при високорисковите инвестиции, но инфраструктурата не е от тях :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 19 Май 2012 17:30

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот vla_don » 20 Май 2012 11:44

VD
vla_don
по-спотър
 
Мнения: 139
Регистриран на: 07 Яну 2009 11:30
Местоположение: София

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 20 Май 2012 16:28

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот vla_don » 20 Май 2012 17:36

VD
vla_don
по-спотър
 
Мнения: 139
Регистриран на: 07 Яну 2009 11:30
Местоположение: София

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 20 Май 2012 19:33

Склонен съм да се съглася, че за Балчик всичко тръгна с едно политическо решение. За другите може да се дискутира. Отдаването на концесия на летищата във Варна и Бургас е минало през заседание на МС и има решение - Решение N 647 на МС от 10 август 2004 година, изменено с Решение N 137 от 10 март 2006 година. В стенограмата от заседанието на МС се крият мотивите, с които се е взело решение за концесия. За изменението пише в стенограмата от заседание на МС от 9 март 2006г, точка 27 на стр. 70 (справка: Информационна система за правна информация на Министерски Съвет). Решението за строеж на втори терминал на летището в София също трябва да е минало през МС. Строежът му е бил по програма ИСПА на ЕС - . И още малко интересна информация: .
Това идва да покаже 3 неща:
* информацията е налична, дори в Интернет - иска се малко търсене... За останалото има ЗАКОН ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
* правени са анализи, преди да се премине към разширение, реконструкция и развитие на летището в София - започнали в далечната вече 1996г.
* цялата задача е отнела 10 години - до откриването на Т2 в края на 2006-та.
Което предполагам отговаря защо е имало сериозно разминаване в заложения и реалния трафик... :D Не е пресата надежден източник на такава информация, а институциите ;).
Напълно съм съгласен, че най-вече данъкоплатците следва да знаят какво става с парите им и в известна степен това се прави - със Закона за държавния бюджет на Република България за всяка година. Министърът на финансите имам спомен, че е длъжен да се отчита за изпълнението на бюджета пред Законодателя.
Колко инвеститори са прогонени заради тоалетните - вероятно нито един сериозен. Инвеститорите не гледат тоалетните, а числата - все пак за тях е важно за какво влагат парите си и какво ще получат в замяна, а не къде п**аят...
Такситата ще са такива, каквито клиентите им позволяват да бъдат :D .
От Варна и Бургас има редовни целогодишни полети - до София. И всеки е добре дошъл да ги ползва. Също така има редовни целогодишни полети на Австрийските авиолинии до Варна. Малев също имаха, но Малев фалира. А кога ще има още полети е един относително лесен въпрос - когато има пазар...
Летищата са отдадени на концесия след спечелен търг - има информация на сайта на МТИТС. Защо се прави 3-то летище предполагам предстои да разберем...
Наистина би било добре, ако можем във форума да коментираме свободно. Още по-ценно би било, ако можем да защитаваме мненията си с доводи и факти... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 15 госта