Напълно съгласен, компаниите публикуват собствена тарифа за да видят какъв интерес има, ако той е значителен за да оправдае собствен директен полет - действа се. Така се решава и в кои дни да се лети ако полета не е всеки ден.
Примерно португалците разполагат с около 40-50 места по полетите на Луфти...
Ако ги продават на 90 % поне в 3-4 дни от седмицата ще се замислят за директен полет. Като се стигне до това замисляне се гледа има ли тенденция. Ако в продължение на три месеца примерно в понеделник и петък продават минимум 45 от 50, а във вторник средно по 15-20... Познайте в кой ден ще летят директно, а в кой ще пълнят полета на коллегите...
По принцип големите, а и малките нормални компании имат доста персонал който се занимава с тези неща. Аз съм правил стаж в такъв отдел при SAS....
Друг фактор, който играе роля е да не се вреди на мрежата.
Пример :
ЛХ вози по 50 души на ден до Берлин, но ако затоварването на полета до Дюселдорф зависи в голяма степен от пътниците, чиято крайна цел е Берлин, едва ли ще отворят Берлин за да затворят Дюселдорф...
Това са само примери...