Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 23 Сеп 2011 08:52

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 24 Сеп 2011 18:21

Разбрах си грешката. За София съм гледал само за един от месеците, а за другите - сумарните превози!
Новата цифра е 6 136 838 пътника (според ГВА).
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 28 Сеп 2011 11:55

Обмислят изграждане на карго терминал в Стара Загора

Визитата на корейския премиер е достатъчно ясен знак за нас – говорихме за карго терминала в Стара Загора, за възможностите на електронното правителство, за селското стопанство, за инфраструктура, за иновации, посочи премиерът Борисов.

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4154351
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 28 Сеп 2011 11:57

И това не го вЕрвам...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Vladimorka » 28 Сеп 2011 14:59

Абе то тука сички не вярваме, че Балчик може да е гражданско летище, ама БББ не мисли така очевидно...
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 28 Сеп 2011 21:51



Екипът на Летище София натрупа голям опит в изграждането на инфраструктурни проекти, който сега ще приложи на летището край Балчик (с решение на правителството то премина под управлението на столичния аеропорт).
„С колеги вече направихме оглед на летището в Балчик. То е в добро състояние, като се има предвид, че е строено през 1955 г, но ако говорим за военно летище. Ако става дума за гражданско летище обаче, трябва да бъдат направени някои строително-монтажни промени, за да може то да отговаря на изискванията на гражданската авиация. Ето например пътеките за рулиране. Те не отговарят на изискванията за гражданска авиация - ширината и дължината на пистите са в норма, но не и тези на пътеките за рулиране, което означава, че трябва да бъдат разширени или да се подновят. Пистата трябва да бъде подсилена - с бетон или асфалт, трябва нов терминал, осветление“, споделя впечатленията си Веселин Пейков.
В момента специалистите от столичното летище изготвят технически план, а после и работен проект, след което с конкурс ще бъде избран изпълнител за строително-ремонтните дейности. Средствата за това са осигурени от правителството, а заради кризата в строителния бранш се очакват и изгодни оферти.
Шефът на столичния аеропорт е оптимист за бъдещата натовареност на летището край Балчик. Близостта му до големите морски курорти Албена и Златни пясъци ще привлече авиокомпании, които ще предпочетат чартърните им полети да кацат там. Има шанс и за бизнес, и хоби полети, тъй като в този район бяха изградени няколко голф игрища със съответната инфраструктура. Пейков обаче не смята, че новото летище трябва да бъде противопоставяно на Летище Варна /премиерът Борисов дори говореше за разбиване на монопол/, чийто концесионер е германската фирма „Фрапорт“, и се надява да има достатъчно бизнес и за двата аеропорта в североизточна България.
„Бих искал да допълня, че превръщането на военното летище в гражданско е добро решение, тъй като има бум на гражданските и на частните самолети. Все пак това е добър бизнес и колкото повече летища има, толкова по-добре. Има ли изградена инфраструктура, тя трябва да бъде подържана“, убеден е Веселин Пейков.
Новото предизвикателство с превръщането на военния аеродрум в съвременно гражданско летище, не означава, че мениджмънтът ще загърби основната си дейност за стопанисване и развитие на столичното летище. Там се предвиждат ремонти на стария и новия терминал, както и на съществуващите сега настилки. През следващата година ще бъдат изградени две нови пътеки за рулиране - една скоростна и една свързваща. Това ще увеличи пропускателната способност на пистата, която в момента позволява да се извършват само 25 самолетни движения в час.
Заедно с разширяването на Терминал 2 на ниво 0, където ще бъдат направени шест нови изхода към отдалечените стоянки, ще се разкрият и нови търговски площи, а това ще донесе приходи извън основната дейност. Предвиждат се и пет нови входа, пак на ниво 0, където също ще се отворят допълнителни търговски площи. Единият магазин там ще бъде с площ от 260 кв. м, а другите два - по 150 кв. м. Нови обекти ще има и на ниво +1, където под наем ще се отдава търговска площ от 1 декар. Общо за инвестиции през следващата година са предвидени над 20 млн. лева.
Назрял е моментът да се помисли и за по-далечното бъдеще на Летище София, което постепенно ще достигне предела на сегашния си капацитет .В момента Терминал 2 има 2,5 млн. души пропускателна способност, а старият – 1,5 млн. пътници. Това прави общо 4 млн. пътници при 3.5 млн. очаквани през тази година.
По този повод Веселин Пейков заяви: „Ще анализираме всичко. Например, ако има трети терминал, карго терминал или терминал за бизнес полети, как трябва да бъдат разположени те. След като разработим този генерален план, в който трябва да бъдат включени и анализи на пътникопотока за следващите три, пет, десет или петнадесет години, ще имаме основание да започнем изграждането на нови съоръжения“.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот harrier » 28 Сеп 2011 22:10

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот zuki » 03 Окт 2011 12:14

Аватар
zuki
спотър
 
Мнения: 89
Регистриран на: 30 Окт 2006 12:38

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 13 Окт 2011 18:38

Нова възможност за летище Русе

07/10/2011
Wizz Air is forced to cancel 10% of its flights in Bucharest due to night curfew enforcement

Wizz Air, the largest low cost – low fare airline in Romania and in Central and Eastern Europe has been forced to cancel 10% and reschedule 75% of its winter timetable to/from Bucharest Baneasa Airport, owing to an airport decision to change the night curfew enforcement. The restrictions mean that, with effect from 29 October, flights will not be permitted to operate between 22:00 and 06:00.
“Due to this restriction in Baneasa Airport, we have been forced to reschedule 75% and cancel 10% of our winter flights. According to our estimates, the airport will lose some 40.000 departing Wizz Air passengers in the winter season. The new restriction will affect Wizz Air passengers most, as we have the greatest passenger traffic in Baneasa and in Romania. Wizz Air is one of the few companies that continues to grow and invest in Romania, but that strategy will need to be reconsidered given the restrictions in Baneasa airport and plans to further restrict operations next year” - said György Abrán, Chief Commercial Officer of Wizz Air.
The numbers of services to London Luton and Madrid have been reduced and services to Larnaca and Alicante have been suspended for the winter season.
All Wizz Air passengers will be notified about the new schedule by e-mail or by telephone, according to the contact details they have entered in their reservation. Affected passengers will have the possibility to rebook their flights, use the equivalent amount on other Wizz Air flights/services or get a refund.
Wizz Air is disappointed that such a large number of customers will suffer changes in their travel plans at late notice due to this restriction and will do its best to minimize the inconveniences caused by the airport’s restrictions.
For further details please contact Wizz Air Call Center number 0903 760 100, available for Romania.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Buch » 14 Окт 2011 10:19

Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 14 Окт 2011 20:13

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Toni » 14 Окт 2011 22:13

Аз не виждам такава възможност...
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 15 Окт 2011 11:10

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 15 Окт 2011 11:43

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 15 Окт 2011 14:56

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта

cron