Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Бихте ли се возили на дрон? (Самолет без пилот)

Да, аз ще съм сред първите, които биха пробвали новата технология.
6
12%
Да, но след 5 или 10 годишно безаварийно летене на карго дронове от същия клас.
26
53%
Не, никога не бих се качил на самолет управляван от компютър!
17
35%
 
Общо гласове : 49

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот randi » 23 Окт 2014 13:40

Или както ти спомена при болен пътник? Да не говорим, че е имало извънредни кацания например поради птица на борда и т.н.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот ADS-B » 23 Окт 2014 15:07

ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 23 Окт 2014 15:47

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот akair » 23 Окт 2014 17:59

Докато няма научени уроци от инцидентите с асансьори и желание (или натиск) за промени в дизайна, целящи минимизиране на жертвите, загинали ще има :D
Родители, които пращат децата си сами, повдига множество въпроси около родителските им способности и най-вече създава работа на социалните работници. :D
Независимо от възрастта на пътниците, те могат да огладнеят или да имат нужда от тоалетна. И това е ясно как се решава - с микрофон и NLP - съвсем като дигиталния асистент в мобилния ви телефон - пътникът казва на глас, че е гладен и получава информация какви ресторанти и закусвални има и след колко км са - информацията се извлича през АПИ-то на Гугъл Мапс. Пътникът казва коя закусвалня предпочита и колата ще спре. :wink: Същото е с тоалетните. Решенията с прилошаването са 2 - или вече споменатото (с микрофона), или разпознаване на пътниците и присъединяването им към контекста, в който оперира системата за управление на автомобила. Тогава колата ще знае, че се вози детето Хикс, на което му прилошава и още от началото на пътуването ще адаптира управлението.
"колкото повече елементи в системата, вероятността някой да откаже пропроционално нараства" е проблем, ако системата зависи от всички елементи за правилната си работа. Увеличаването на елементите с redundant елементи й позволява да работи за всяка линейна комбинация, съдържаща поне даден брой елементи от всеки вид. По-простичко това изглежда така - ако имаме 2 типа елементи и всеки тип е представен от 5 инстанции на елемента, и системата се нуждае от 2 елемента от всеки тип, за да работи правилно, системата не е застрашена при отказ на до три елемента от всеки вид. От друга страна, ако имаме 10 типа елементи с по 1 представител от всеки тип и системата се нуждае от всичките си елементи, за да работи, то повредата само на 1 елемент, независимо кой е той, ще има много лоши последици за цялата система. Във втория случай пропорционално нарастващата вероятност за отказ на елемент е проблем, в първия - не е.
Компютрите "абдикират" сега, защото така са построени - с усвоените от авиоиндустрията към момента технологии. Наличните вече алгоритми съществено се различават - те не са статични, нямат краен брой ситуации, които са предварително зададени. Съвременните алгоритми оценяват ситуацията и вземат решение, което е релевантно в тази ситуация/контекст. Както точно - по-назад го обсъждахме - сензори сенсват средата и предават данните, системата оценява кои данни са коректни и кои не, съобразно контекста и пак съобразно контекста взема решение. Какви точно алгоритми ползва системата - има много възможности - някои от добре изучените са Мрежи на Бейс и Вериги на Марков. Как работят те - има литература - там пише.
Когато (ако) излязат докладите защо са паднали 400-те дрона, ще може да ги коментираме. Може да са свалени, може да са паднали поради човешка грешка - на хората, които са ги управлявали. :D
Болният пътник го коментирахме по-назад - той и сега се оплаква на стюардесата, а не на пилота.
Имплементацията на интерфейсите няма общо с технологията и алгоритмите - неуместна имплементация е дизайнерски проблем, а не технологичен. Не търсете проблем там, където го няма.... :)
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 23 Окт 2014 18:23

Проблем с управление на колите роботи ще имат не децата, а дядовците и бабите. Децата точно за 2 минути ще се научат как се “управлява“ колата с таблет на борда. Ако ти се пикае, натискаш апликацията за тоалетни и ти излизат най-близките тоалетни към която насочваш колата. Ако ти се яде избираш най-близкия ресторант. Ако скучаеш избираш най-близката компаньонка и т.н. :-D Ако ти прилошее може да звъннеш чрез уеб камера на дежурния лекар и да се консултираш какво да правиш.

Подобни неща могат да се правят и на борда на дрон летящ във въздуха. Ако огладнееш поръчваш ядене, ако ти прилошее се консултираш с лекар на земята и при нужда той дава команда за кацане на дрона и т.н.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 23 Окт 2014 21:23

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 23 Окт 2014 21:36

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот akair » 23 Окт 2014 22:05

Ако пътникът има говорен дефект, може да използва чувствителен на допир екран като интерфейс или да помоли някой от спътниците си за помощ, или да ръкомаха и движенията му да бъдат засечени и разпознат от Кинект - опции има. Ако пътникът има говорен проблем и двигателен проблем, значи не може да пътува сам и има нужда от придружител. Но това няма нищо общо с управлението на превозното средство (било то кола или самолет).
Ако някой смята, че стюардесите са излишни, да обясни защо. :D
Нали затова модулите са дублирани - за да може в случай, че един изгори, другият или един от другите да поеме управлението. Ако настъпи ситуация при която от един теч на гориво изгорят или се окъсят всички компоненти от един тип, това е лош дизайн и не е проблем на технологията. Разпределение и 2-но подсигуряване са доста добре изучени основополагащи принципа в дизайна на системи с висока надеждност. Най-просто и фигуративно може да се опишат с "не всички яйца в една кошница". Друг пример е окабеляването в - не всички кабели вървят заедно - кабелите на 2 redundant една на друга системи ползват различни физически пътища, за да може при окъсяване / прекъсване/повреда на едната система, другата да не е засегната. 2-но подсигуряване означава, че ще имаме поне 2 компонента от един тип при необходим един компонент от този тип и redundant компонентите няма да ползват обща среда за комуникация с другите компоненти. Разпределение означава, че няма да всичките да са един до друг, а ще бъдат разделени на доколкото е възможно безопасно разстояние един от друг.
Къде пише колко от 400-те дрона са летели напълно автономно? Част от разработките за ДоД са ЛС, чиито пилоти си седят в офиса и ги управляват оттам. :wink: :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 10:00

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 10:21

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 10:30

Последна промяна tupolev144 на 24 Окт 2014 10:40, променена общо 2 пъти
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Topfly » 24 Окт 2014 10:38

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот Kx » 24 Окт 2014 10:46

Моля последните няколко поста които нямат нищо общо с темата да бъдат изтрити или преместени в друга тема, тъй като нямат нищо общо с темата.
Моля и този пост да бъде изтрит
Kx
най-спотър
 
Мнения: 411
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот tupolev144 » 24 Окт 2014 10:55

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Бъдещето на гражданската авиация: дронове, UAV и т.н.

Мнениеот randi » 24 Окт 2014 11:07

А всъщност, кой ще сервира храната и ще отнася пликчетата с повръщано? А при внезапна турбуленция, кой ще помага на хората? При аварийно кацане, кой ще насочва хората към изходите и ще ги побутва на аварийните изходи да скочат на пързалките? Кой ще тушира паниката, някой компютър ли? Кой въобще би помогнал на пътниците, една стюардеса на 450 пътника? И в крайна сметка, ако вкарате толкова техника в един самолет, дали случайно сте си задали въпроса колко ТЕЖЪК ще стане и дали ще може да излети? Вие въобще не се замисляте, че всичко е свързано и е едно цяло и нещата не са толкова прости както си ги представяте. Да не говорим, че има много неща, за които не се сещаме.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта