Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 07 Юли 2011 05:23

На мен доста по-реалистично ми се вижда Летище Балчик да стане поредното държавно дружество, което всички ние ще субсидираме... А и изграждане на "голямо" гражданско летище на 40км от друго такова звучи леко налудничаво при сегашния пътникопоток и темповете на нарастването му. Инвестицията, за да стане годно за обслужване на международни полети летище ще е сериозна - построяването на някакъв терминал, гранична полиция, митница, ...
А сега погледнете и от гледна точка на концесионера на VAR (без значение как се казва и кой му е собственик) - той е сключил договор за управление на едно летище за 30+ години. Инвестира в него. Има цялото ноу хау, има техника, която да ползва. Другата страна по договора (Правителството) си създава конкурентно дружество съвсем близо и то със същия предмет на дейност. В допълнение тази друга страна може при добро желание да свали таксите в конкурентното дружество колкото си иска за произволно дълъг период от време, тъй като сама си пише бюджета за следващата година и това може да е "инвестиция". Също така Правителството има някакво ноу хау как се правят нещата - все пак София, Пловдив и Горна се управляват от същото това правителство. Кой нормален инвеститор не би се оплакал на всички възможни места? И каква е вероятността да се намери директно концесионер, за да са при равни начала и държавата да не покровителства никой от 2-мата конкуренти?
Съвсем отделна тема е, че Варна лятото обслужва по повече от 100 самолетни движения дневно. Ако обслужва още 1-2 това може само да подобри производителността на труда. Но ако едно летище обслужва само 1-2 полета дневно, това го прави крайно нерентабилно...
Може би Балчик има своя шанс като летище за развитие на леката авиация, а когато станем част от Шенген - с разумни инвестиции може да посреща разглезени играчи на голф... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 07 Юли 2011 07:11

Аз само да напиша, че в статията се споменава за леки самолети. А летище Балчик и сега се ползва от Интерскай, съвместно с военните.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот makler » 07 Юли 2011 09:38

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 07 Юли 2011 17:45

Те голфърите не държат да се забелязват :). Наскоро имаше голф турнир на Black Sea Rama. Ако някой работи на летище Варна, нека разкаже как е минало с бизнес авиацията.
Но точно защото е по-скоро кампанийно, не е реалистично очакване 1 летище (в България) да се издържа само от такива полети... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 08 Юли 2011 17:46

Държавата ще инвестира 30 млн. лева в летището в Балчик

08.07.2011 13:52
Правителството може да вкара 30 млн. лева, за да превърне военното летище в Балчик в гражданско, преди да го отдаде на концесия. Това става ясно от стенограма на правителственото заседание в сряда, обнародвана днес, 8 юли.

Премиерът Бойко Борисов е основен двигател на идеята, въпреки че други членове на кабинета изказват резерви, че "държавата няма политика да инвестира директно в граждански летища", а това става през концесии /Владислав Горанов - зам.финансов министър/. Според министъра на транспорта Ивайло Московски, по предварителни данни на експерти от ГВА, за да може в Балчик да кацат самолети на гражданската авиация, както на варненското летище, ще са необходими инвестиции в размер на около 30 млн. лева.
"Искате да ми кажете, че ние нямаме резерв от 30 милиона да ги вкараме, за да си направим летище и след това да си ги вземем от този, който ще дойде да ги управлява, това ли искате да ми кажете? Искам го напролет, май месец, това летище да функционира за новия туристически сезон. И военните да могат също така да си кацат", разпорежда обаче премиерът Борисов, който категорично стои зад казаното от него, докато прерязваше лентата на голф игрището "Тракийски скали" на Красимир Гергов, намиращо се близо до Балчик.
/Гергов е сред очевидните печеливши от държавната инвестиция в балчишкия аеропорт, където биха кацали с частните си самолети богати голфъри от чужбина/.
Според Бойко Борисов, летище Балчик умишлено години наред не е пускано, за да може да има монопол на летище Варна и всички туристи за Северна България да минават през морската столица. "Местните оператори, собственици, хотелиери и бизнес - с всички съм се срещал, даже бяхме и с министър Московски единия път, всички казват: никой нямаше кураж да го направи това, затова не е и правено. Така че считайте, че това е политическо решение, първо. Второ, то е абсолютно гарантирано, че касае подобряване на бизнес услугата за туристическия сезон. Трето, съм сигурен, че ще има инвестиционен интерес от големите оператори, защото знаете, че дори и към момента има монопол към возенето на морето. Услугата не е добра. И не създадем ли конкурентност, тя няма да бъде никога добра. Затова не искам да ми се шикалкави", казва още Борисов. Той посочва, че сега летището на военните е буренясало и не се поддържа по никакъв начин. "Аз искам там да бъде гражданско летище, да се ползва от големи оператори, които да докарват туристи в Северна България. По-ясно как да го кажа", категоричен е премиерът, както е видно от стенограмата на кабинетната сбирка.
До края на заседанието обаче не става ясно кой ще поеме издръжката на летището до отдаването му на концесия, държавата ще инвестира ли в него и откъде ще намери средства за това.

http://www.infotourism.net/index.php?t= ... v+Balchik+
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 09 Юли 2011 21:06

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот harrier » 09 Юли 2011 21:11

Въпросът е "Защо изобщо?!".
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 09 Юли 2011 22:11

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 09 Юли 2011 22:17

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Пароль » 10 Юли 2011 11:18

http://caa.gateway.bg/page.php?category=23&id=61
Според ГВА, "летище" Балчик е летателна площадка, т.е няма технически средства. Политическото решение да се "излеят" 30 млн. лв от джобовете на данъкоплатците за подобряване авиационното обслужване на черноморието, си е ... нямам думи!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 10 Юли 2011 15:22

Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 11 Юли 2011 20:31

Аз по добре бих заложил на Добрич. Там зимно време поне може да има редовна линия до София, а през лятото чартъри + редовен до София. Може би не веднага, но след 3-4 години напълно възможно. Bulgaria Air може да поеме пътниците от там, отколкот да ги дава на Austrian и Malev от Варна. Но полета от Добрич, през София до която и да е европейска дестинация не трябва да бъде по скъп повече от 20 евро отколкото директен от София.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот dobr0mir » 12 Юли 2011 00:56

Какъв е процента на хората които играят голф??? А колко малък е процента от хората играещи голф имат собствен самолет???? И сега отново се замислете, колко от тези хора ще бият път до Балчик, България да играят голф ???? Някой изобщо виждал ли е в България да идват масово хора със стикове по летищата???

В цялата история с новината за летището има някаква уловка или предизборна глупост или Бойко е тръгнал срещу ТИМ (този вариант ще бъде супер за екранизация - тип мафиотски руски сериал :)). Лично за мен цялата история е глупост. Вярно летище Варна е малко далеч от северните курорти и прави туристически трансферите малко неприятни , но проблема е в инфраструктурата на Варна.

Русе, Горна, сега и Балчик предизборни глупости. Нямаме нито една авиокомпания, която да дава надежди за бъдещето на българската гражданска авиация, но летища ще правим .....колко му е то една писта стандарт "български пътища", един нов терминал стандарт "български терминал(Пловдив и София) и един български чавдар за извозването. Май това е необходимо за всеки български политик за да бъде готово едно летище...... а да и естествено хора вярващи във всичко това.
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 12 Юли 2011 02:52

Ако човек разгледа тази тема и сравни датата на новините за "възстановяване" на някое летище като гражданско, съм сигурен, че ще са същите като времето преди избори, това отговаря на всички въпроси :wink:
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 12 Юли 2011 05:30

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта