Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 05 Яну 2011 02:45

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот akair » 05 Яну 2011 19:21

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Toni » 10 Яну 2011 19:48

http://mediapool.bg/show/?storyid=174621

Военното летище "Долна Митрополия" може да приема и чартърни полети
10 Януари 2011

Има възможност летище "Долна Митрополия" край Плевен да бъде отворено за чартърни туристически и бизнес полети. Това е съобщил за БТА началникът на Военновъздушните сили генерал-майор Константин Попов.

Достойно за уважение би било подобно желание на бизнеса и ние в никакъв случай няма да сме спирачка за откриването на такава възможност, посочи той.

По думите му тези, които искат да ползват летището на Военновъздушната учебна база "Георги Бенковски", трябва и да влагат средства, както е навсякъде по света. Според генерал-майор Константин Попов "трябва да има инициатива и от двете страни като се създадат ясно разписани правила кой за какво ще отговаря и какви отговорности ще има".
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 19 Яну 2011 22:06

Летище – Стара Загора трябва да се запази като съоръжение за полети

Неделя, 16 януари 2011 г., 17:56

Пистата на Летище – Стара Загора е дълга 355 м и широка 45 м, предназначена е за самолети до 150 тона. Летището има потенциал и добро разположение, особено за карго полети. Но не предизвиква голям интерес при наличие на Летище – Пловдив и Летище – Бургас, казва инж. Митко Георгиев, управител на Летище – Стара Загора ЕООД.
Митко Георгиев е роден на 4 февруари 1949 г. в с. Мъдрец, Старозагорско. Завършва Академията на гражданската авиация в Санкт Петербург със специалност инженер по летателна експлоатация. Работи дълги години в селскостопанската авиация в Стара Загора като летец.
Поетапно е инструктор, зам.-командир и командир на авиоотряда в Стара Загора. Първият управител е на полигона за борба с градушките в Петрово. По-късно е главен инженер на МЗ Тачо Даскалов, а след това гл. инженер и изп. директор на Оранжерии ЕАД. Последното му назначение преди настоящото е управител на БКС - Гълъбово. Семеен е, с двама сина, две внучки и внук. Големият му син Стефан е зам.-командир на ескадрилата на Военна авиация в Крумово, а малкият - Калин, се занимава с частен бизнес.

- Г-н Георгиев, какви са новините около Летище - Стара Загора. Чия е собствеността на земята към момента?
- Собствеността на земята е на Министерство на отбраната. До май 2010 г. нашето летище е било в списъка на тези, които ще се дават от държавата на концесия, но след май е извадено от този списък.
Съоръженията - ПИК и пилонът с рульожките, и дружеството, са на подчинение на Министерство на транспорта. ПИСТАТА НИ Е ДЪЛГА 3550 М И ШИРОКА 45 М, ПРЕДНАЗНАЧЕНА Е ЗА САМОЛЕТИ ДО 150 ТОНА. Имаме голям потенциал и добро разположение, особено за карго полети. Лошото е, че като дестинация не будим интерес при наличие на Летище - Пловдив и Летище - Бургас. Преди 10 години ни е отнет лицензът за експлоатационна годност и част от инвентара и оборудването са предадени на Летище - Пловдив.
- При положение, че дори не сме в списъка за даване на концесия, каква е вероятността Летище-Стара Загора да има бъдеще?
- Изваждането не е проблем. Водил съм разговори по въпроса и имам уверението, че ПРИ НАЛИЧИЕ НА СЕРИОЗЕН ИНВЕСТИТОР ВЕДНАГА ЩЕ БЪДЕ ВКЛЮЧЕНО. Тази стъпка, заедно с факта, че МО не е прехвърлило собствеността към Министерство на транспорта или Община Стара Загора, имат за цел да опазят летището като съоръжение. Чака се и се работи за намиране на инвеститор, готов и способен да вложи нужните средства при една дългосрочна концесия и летището да продължи да съществува като такова както за товарни превози, така и за възстановяване на ави- оклуба, полетите с леки самолети...
Между другото, непрекъснато сънувам, че летя и чакам наистина да ме качат приятели ПОНЕ НА МАЛКИТЕ САМОЛЕТИ НА АВИОКЛУБА. Що се отнася до бъдещето на летището като съоръжение - възможности има. Честно казано, аз споделям стратегията да не се прибързва със собствеността върху земята, защото практиката показва, че там, където земята просто е върната на общините, обикновено се парцелира, продава се за молове и други строителни обекти, обслужват се определени интереси, но не и в посока запазване на летищата като такива.
ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО НА СТАРОЗАГОРСКОТО ГОЛЯМА ЗАСЛУГА ИМА МОЯТ ПРЕДШЕСТВЕНИК ИВАН НОЙК0В, който въпреки трудностите през всичките 20 години, успя да запази дружеството и самото летище като самоиздържащи се структури и дори по време на кризата завършихме годината с печалба, макар и минимална - 4000 лв.
- От бюрата за продажба на билети ли са основните постъпления?
- Приходите от продажба на билети намаляват. ИМАМЕ ТРИ БЮРА - В СТАРА ЗАГОРА, ХАСКОВО И ЯМБОЛ
Най-слаби са постъпленията от Стара Загора, защото конкуренцията в нашия град е невероятна - има 25 частни бюра за продажба на самолетни билети, които са и далеч по-пластични от държавното. В Хасково и Ямбол са по 2 и веднага личи разликата. Търсим възможности и за други приходи - ОТДАВАМЕ ПЛОЩИ ЗА МАГАЗИЯ И СЪХРАНЕНИЕ НА СТОКИ.
Трета година по ред изложението БАТА АГРО за селскостопанска техника ще се състои на летището, обмисляме различни проекти...
По време на кризата оптимизирахме всички разходи. Авиацията е печеливша в Министерство на транспорта. Печеливши са и другите сектори с изключение на жп сектора.
- Какво да очакваме, предстоят ли действия за превръщането на Летище-Стара Загора в реален бизнес обект?
- Във всеки един момент МИНИСТЪР АНЮ АНГЕЛОВ Е ГОТОВ ДА ПРЕХВЪРЛИ БЕЗВЪЗМЕЗДНО СОБСТВЕНОСТТА ВЪРХУ ЗЕМЯТА НА МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА. Проблем по тази точка изобщо не съществува. С МО в момента се работи изключително лесно, точно и със стратегическа мисъл за бъдещето. Тази стъпка трябваше да е факт още миналата година до месец май, но се оказа, че испанските инвеститори, които бяха проявили интерес, имат сериозни проблеми и в крайна сметка не се оказаха надеждни. ЗАТОВА БЯХМЕ ИЗВАДЕНИ ОТ СПИСЪКА НА ИМОТИТЕ ЗА КОНЦЕСИОНИРАНЕ. Не съм прекален оптимист, че в близките няколко месеца ще намерим стратегически инвеститор, но няма начин в перспектива да не се появи такъв. Нужна е повече реклама, по-сериозен акцент върху възможностите и потенциала. Разчитам, че и Главната въздухоплавателна инспекция към Министерство на транспорта ще работи още по-активно в посока търсене на пресечна точка между държавните и инвеститорските интереси. Аз самият се ангажирам с обещанието, че ще работя изключително сериозно, активно и в полза на Летище-Стара Загора, на чиято писта съм стъпил още преди 40 години и за мен то е последната значима мисия в активния ми живот.
Интервю: вестник Национална бизнес поща
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Stoyan » 19 Яну 2011 22:28

Полосата е мааалко по-дълга от 355м.
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Toni » 20 Яну 2011 11:02

На мен ми се вижда да е 2500м, не знам от къде се взеха тези 355 или 3550...?!?
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 08 Апр 2011 20:42

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот VS11 » 08 Апр 2011 20:52

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 08 Апр 2011 21:07

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот merlin » 08 Апр 2011 22:01

На всяко бивше военно летище, международно такова! Нека изброим поне появилите се от устите на политици и медии бъдещи международни летища: Видин, Монтана, Долна Митрополия, Търговище, Силистра, Добрич, Балчик, Безмер, Сливен, Ст. Загора, Кондорфрей, Гоце Делчев и тнт и тнт.
Айде стига с тези "лозунги", ако имаше развита добра транспортна мрежа по черноморието нямаше да ни трябват дори двете летища, които са действащи в момента, но нито има влак, нито магистрала, а руснаците бягат, защото има монопол върху предлаганата услуга в България ;-) .
Еdit: Под монопол да се разбира както на летищата, така и на авиокомпаниите, които обслужват руските туристи, не случайно в момента тече разследване на ЕК точно за двустранните спогодби.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 08 Апр 2011 22:31

Извинявам се, възможно допуснах грешка като предположих, че чартъра е за българското черноморие, но ще лети до Констанца. Да, туристическа фирма СНП наистина предлага такава схема, но според мен те на са консолидатори на полета и не работят с румънското черноморие, а само предлагат алтернативен вариант. Основен тур. оператор от Русия за Румъния е Живые Ключи http://www.jiviekluchi.ru/ и това което разбирам от сайта им, само те вдигат чартърни полети до Румъния.

Още веднъж се извинявам.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот dobr0mir » 08 Апр 2011 23:25

На кого не му стигат 4 международни летища??? България е толкова малка ..... Дано летище Пловдив се утвърди, като летище за ниско тарифните компании и вече всякакви спекулации ще са излишни и мога да кажа дори глупави. До няколко години живот и здраве България ще има няколко стотин километра магистрали в повече, което ще спомогне за бързото предвижване из малката ни страна...... Все още има толкова много, какво да се развива в действащите летища, а те първа да се започне с ново летище е налудничаво. Лично за мен това е истината. Останалите летища могат да се надяват на военната, леката и селскостопанската това е единственото бъдеще на останалите летища и разбира се това не ги обрича на забрава. Авиацията ще се развива в България, нека просто да кажа "всяка жаба да си знае гьола!!"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Нека добавя още нещо. Ние българите много обичаме да се сравняваме с другите... Този път нека да се сравним например с Германия, която е близо 82 милиона,страната с най-голямата и силна икономика в Европа, също така и с най-развитата авиация. Нека да вземем например Бавария(една от най-богатите провинции), която по-площ е малко по-малка от България, но с население близо 13 ми. Сами можете да погледнете,колко международни летища(Меминген не е коригирано) са и да си направите равносметката.

П.С. Вероятно сравнението не е уместно. Не съм специалист нито работя в индустрията, но все пак запоствайки двата региона отново стигам до мисълта, че 4 летища са ни достатъчно.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flugh ... chland.png

Изображение
Последна промяна dobr0mir на 09 Апр 2011 10:03, променена общо 4 пъти
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Делян » 08 Апр 2011 23:44

Защо да не се развие Горна Оряховица или Русе например? Става дума за в бъдеще разбира се защото например дори в Пловдив като голям град едвам тръгват редовни линии.
Пазара сам ще си покаже! Разбира се държавата трябва да направи първата крачка!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот West Germany » 09 Апр 2011 09:42

West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Buch » 09 Апр 2011 10:41

Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта