Германският превозвач ще поръча 20-25 Airbus A350-900s и поне 20 от обновената версия на Boeing 777
Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa съобщи, че подготвя значителна поръчка на самолети, която да намали разходите й за гориво на дълги полети. В сряда бордът на директорите на превозвача е одобрил плановете за модернизация на флотилията й, като за момента от компанията не посочват подробности, пише Reuters.
Агенцията цитира запознати с темата източници, според които подготвяната сделка може да включи твърди поръчки на стойност 14-15 млрд. долара, разпределени между двата основни производителя – Airbus и Boeing. Не се изключва и възможността авиокомпанията да направи първата поръчка за обновената версия на Boeing 777. Решението на Lufthansa се очаква с интерес от пазара, на който Airbus и Boeing водят ожесточена борба за надмощие в сегмента на двумоторните джетове с капацитет 300-400 пътника.
Мащабна поръчка
По информация на Reuters от два запознати източника, германският авиопревозвач ще поръча до 34 от обновената версия на на-продавания двумоторен самолет на американския производител – Boeing 777. За момента тя носи наименованието 777-9X, като до края на годината се очаква бордът на Boeing официално да одобри започването на производството й, а самите самолети да бъдат пуснати в експлоатация до края на десетилетието. Моделът е с капацитет от 406 пътника, което е с 41 повече от досегашния 365-местен Boeing 777-300ER. Според източниците на агенцията, Lufthansa ще направи твърда поръчка за 20 самолета, с опция за още 14 машини.
Отделно от това компанията възнамерява да закупи и 20-25 самолета Airbus A350-900. Моделът, който е основният коз на европейския производител в конкуренцията с Boeing 777 и Boeing 787, трябва да влезе в експлоатация през втората половина на 2014 г.
Поръчката би дала тласък и на бизнеса на Rolls-Royce и General Electric, които произвеждат двигателите съответно за A350 и за най-новите версии на 777, отбелязва Reuters.
Свиване на разходите
Освен обновяването на флотилията, в сряда ръководството на Lufthansa е обсъждало и потенциалните кандидати за наследник на оттеглящия се главен изпълнителен директор Кристоф Франц, който ще оглави швейцарския фармацевтичен производител Roche Holding.
Под ръководството на Франц Lufthansa предприе мащабна програма за съкращаване на разходите, която цели да постигне повишаване на оперативната печалба до 2.3 млрд. евро към 2015 г. в сравнение с отчетените за 2011 г. 524 млн. евро. Съществена част от плановете е инвестирането в нови, модерни самолети, които да намалят разхода на гориво за компанията и да й позволят да навакса в конкуренцията с превозвачите от Близкия Изток, особено по отношение на атрактивните маршрути между Европа и Азия.
Програмата на Lufthansa предвижда още и съкращаване на 3500 работни места. Междувременно, нови планове за свиване на персонала обявиха от френския превозвач Air France. В четвъртък от компанията съобщиха, че няма да могат да изпълнят финансовите си цели за 2013 г., като в резултат на това ще се разделят с още 2800 служители извън вече обявеното съкращаване на 5100 души от общо 69-хилядния си персонал. След новината акциите на холдинговата компания Air France-KLM, част от която е френският превозвач, загубиха над 3%, предава BBC.
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... dnevnik.bg