Какво става с останалите български летища

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Freak » 22 Фев 2010 22:37

Freak
най-спотър
 
Мнения: 289
Регистриран на: 30 Окт 2006 16:05

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот грозев » 23 Фев 2010 00:08

грозев
спотър
 
Мнения: 41
Регистриран на: 09 Фев 2009 00:22

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Gentleman » 25 Фев 2010 19:10

"Ново летище само на 40 км. от Русе започва да се строи след година

През следващата година започва строителството на първото нискотарифно летище в Румъния до село Адунаци-Копачени, окръг Гюргево, само на 40 км. от Русе. То ще е предимно за нискотарифни компании и ще струва на инвеститора 150 - 200 млн. евро. А инвеститор е Нелу Йордаке, собственик на голямата румънска нискотарифна авиокомпания Blue Air, голямата строителна компания Romstrade и плодова градина край село Адунъци-Копачени, окръг Гюргево.
В момента инвеститора е взел на концесия летището в Бъкъу срещу инвестиция от 29 млн. евро собствени средства. Общият оборот на групата, която управлява е половин милиард евро.
Бизнесменът предвижда инвестиции и в компания за железопътни превози на пътници, конкурент на държавната CFR.
За своите бизне начинания, той разчита предимно на собствени средства.
Ако този аеропорт бъде осъществен, то най-голяма изгода ще имат русенци, тъй като нискотарифните авиокомпании ще кацат съвсем наблизо до града, без да се стига и преминава през ужасния трафик на столицата.
Летището в Щръклево, което дълги години стои затворено, все още не може да намери своя собственик, въпреки процедурите по концесия в последните години. Новото летище край Гюргево допълнително силно намаляват шансовете му живот.
"

Източник: http://www.ruseinfo.net/news_72225.html

В Русе се знае това, но се надявах румънците да забавят проекта, както ние за летище Щръклево. Уви, оказаха се по-съобразителни.
Gentleman
по-спотър
 
Мнения: 170
Регистриран на: 25 Май 2008 13:50

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот silversurfer » 06 Мар 2010 17:58

VIVA LA VITA !

Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1078
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 16 Мар 2010 21:12

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот skyviewer » 16 Мар 2010 23:51

Прав си за далаверата , но тя е под външни фактори и от над правителствено равнище.Просто следи събитията,тепърва започват инвестиции в LBPD.
В BG малко неща стават без външна намеса.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот skyviewer » 17 Мар 2010 11:20

Виж схемата за вторият етап/първият е изпълнен/
http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... icId=18419

Вторият етап е изцяло с чуждин инвестиции и вече подписан концесионен договор/но само за cargo flights/ на ниво
работен проект.Де факто държавата ще прибира летищните такси,а те няма да са малки.Т.е . работи се по системата дай,
за да вземаш...
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот skyviewer » 17 Мар 2010 11:30

sorry mistake но и предишният постинг има общо със следващият
viewtopic.php?f=7&t=2590&start=60
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 18 Мар 2010 12:19

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот Toni » 18 Мар 2010 12:29

asd, доста е груба бакалската сметка...излиза, че не може да съществува летище с трафик под 1 000 000 защото нямало как да се избие инвестицията. Нека не забравяме, че едно летище печели не само от летищните такси, а и от куп други неща, който биха могли да са печаливша дейност, но само ако има дейност. А Пловдив във стария си вид нямаше възможност да бъде нещо повече от паркинг за неактивни самолети.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 18 Мар 2010 13:00

Не претендирам, че сметката е точна, и съм напълно съгласен, че може да съществува летище с трафик под 1 000 000 пътника годишно, което да е на печалба. Само че едно летище с под 100 000 пътника не е задължително да има терминал за 50 милиона. Да, ако имаш 900 000 пътника годишно и се опитваш да ги удвоиш, още един терминал за 50 милиона изглежда като правилно решение, но ако имаш 50 хиляди пътници годишно или ако тепърва започваш, дали не е по-подходящо да започнеш с реконструкция на стария терминал или с доста по-скромен нов, да кажем за 5 милиона, не за 50? С други думи според мен инвестициите на летище Пловдив (може би и необходимите пари за възобновяване на дейността на летище Русе или което и да е друго) са несъразмерно много спрямо обема на дейността, което може да ги направи невъзвръщаеми. Дано да не съм прав, разбира се.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот IDOL » 18 Мар 2010 13:03

Според мен трябва да поставим нещата на съвсем друга основа. Държавническото мислене трябва да се промени. Трябва да се разглеждат комплексно и широкомащабно плюсовете и минусите. Не само какво ще спечели или загуби конкретното летище, а какъв ще е ефектът за регионалната, а защо не и за националната икономика. Като пример ще дам освобождаването от държавни такси от страна на испанското правителство на летищата на Канарските острови и анонсираните във връзка с това нови 38 (!!!) полета на седмица до там само от Раянеър. Лесно можем да се досетим колко пътници (туристи) ще превозят и колко пари ще се влеят в икономиката. Естествено при нас мащабите са други, но принципният проблем е, че такъв тип визия липсва в БГ все още. Да не говорим, че според мен и конкретното летище може да бъде на печалба. Освен приходите от такси има и много други възможности, както каза Тони - търговски обекти, рекламни площи, паркинги и т.н. Но в основата на всичко е да има пътникопоток през летището. И тук е ролята на държавата, да приеме решение за пропуснати ползи (доста химерични при това), за да генерира растеж на летището и региона и от там нататък колелото си се завърта, образно казано.
Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот makler » 18 Мар 2010 16:52

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот asd » 19 Мар 2010 10:50

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Какво става с останалите български летища

Мнениеот IDOL » 19 Мар 2010 11:16

Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

cron