JAR-OPS 3.480 Терминология
(1) „Категория А” по отношение на вертолетите означава много двигателни вертолети, проектирани с изолация на двигателите и системите, посочени в CS-27/29 или негов еквивалент, приемлив за Въздухоплавателната администрация и информация за характеристиките в Ръководството за летателна експлоатация на вертолета, основана на концепцията за отказ на критичен двигател, която осигурява подходяща конструктивна площ и подходящи възможности на характеристиките за продължаване на безопасния полет в случай на отказ на двигател.
(2) „Категория В” по отношение на вертолетите означава едно двигателни или много двигателни вертолети, които не отговарят напълно на всички стандарти за категория А. Вертолетите от категория В нямат гарантирани възможности за оставане във въздуха в случай на отказ на двигател и се предполага не планирано кацане.
(13) Неблагоприятна среда:
(i) Среда, в която:
(А) Не може да се изпълни безопасно принудително кацане, тъй като повърхността е неподходяща;
(19) Благоприятна среда.
(i) Среда, в която:
(А) Може да се изпълни безопасно принудително кацане;
(23) Характеристики Клас 3. Полети с характеристики Клас 3 са онези полети, при които в случай на отказ на силова установка по всяко време на полета може да се наложи принудително кацане при много двигателните вертолети, а при едно двигателните вертолети ще се наложи принудително кацане.
ПОДРАЗДЕЛ І – ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАС 3
JAR-OPS 3.540 Общи положения
(а) Операторът трябва да осигури
(1) вертолетите, които се експлоатират с характеристики Клас 3, да бъдат сертифицирани в Категория А или В. (вж. ACJ към JAR-OPS 3.480(a)(1) и (a)(2)).
(2) Полетите се провеждат само от /до онези вертолетни летища и по такива маршрути, зони и отклонения от тях, които са в благоприятна среда, освен при етапите на излитане и кацане, както е предвидено в (b) по-долу.
(b) Операторът може да провежда полети до /от вертолетно летище, разположено извън гъсто населена неблагоприятна среда, без гарантирани възможности за безопасно принудително кацане по време на етапите на излитане и кацане (see ACJ OPS 3.540(b)):
JAR-OPS 3.550 По маршрут
Операторът трябва да осигури:
(а) Вертолетът да може при работа на всички силови установки в режим на определената максимална продължителна мощност да лети по планирания маршрут или към планираното отклонение, без да лети в която и да било точка под съответната минимална височина на полета; и
(b) В случай на отказ на силова установка вертолетът да може да изпълни безопасно принудително кацане.
[Гл . 1, 01.02.99; Попр. 5, 01.07.07]