Това, че за определено количество трафик е необходим определен (съответен) брой сектори (РП) е очевидно. Любопитно е каква е зависимостта между броя на сандъците (n) и броя на РП (m)? А дали няма “сандъци”, които са са общи-за всички РП в центъра? И ако е така, тяхния брой няма ли да е по “2 или 3, или 5”?
На теория трафика над България би могъл да се обслужва и от 5 центъра-доколкото ми е известно Варна имаше 4 сектора, запад-горен/долен и изток-горен/долен. Източните могат да се обслужват от Бургас. И на Горна и Пловдив могат да се измислят сектори и ето ги-5 броя центрове! Обаче излиза, че 5 климатизации, 5 системи за непрекъснато електрозахранване, 5 системи за радарна обработка, 5 системи за обработка на планова информация, 5 комуникационни системи и т.н. са по-евтини от х 1 система (в една сграда). И всичко това за грандиозния обем прелитащ трафик на България?! И при това положение как “българската организация” ще направи един център по-скъп от два?

А защо ли румънците направиха 3 центъра от 5, а сега подготвят преминаване към един-Букурещ?