Самолетът на бразилската авиокомпания ТАМ, който катастрофира във вторник на летище "Конгоняс" в Сау Паулу, е имал проблеми с единия двигател и те са били забеляни още преди седмица, съобщи телевизионният канал "Глобо". В една от турбините на злополучния "Ербъс А320" реверсът на тягата не е функционирал, признал пред телевизията техническият директор на ТАМ Руй Ампару. Машината обаче не била спряна от експлоатация, тъй като в наръчника на производителя пишело, че АЗ20 може да лети до 10 дни след откриването на повредата.
Ампару посочил, че при възкниване на проблем механизмът може да бъде изключен. Само много силен дъжд можело да затрудни маневрите при кацане. Тъкмо така обаче се случва на 10-ти юли, когато самолетът със 196 души на борда, извършващ полет от Порту Алегре за Сау Паулу, излезе от мократа писта за приземяване, пресече магистрала и се заби в склад за гориво и товарен терминал. По оценки на бразилските аварийни служби, загиналите са близо 200, както пътници, така и хора от сградите.
"Не участваме в спекулации", заяви за "Шпигел онлайн" говорител на "Ербъс" по повод съобщенията за технически дефекти. Компанията е изпратила петима свои експерти, които подпомагат разследващите екипи и изясняват катастрофата. Обичайна практика на европейския авиоконцерн, както и на другите самолетостроители, е да анализира подробно всички инциденти с негови машини.
Телевизия "Глобо" съобщи още, че злочестият "Ербъс" още предишния ден, понеделник, е имал трудности при кацането на "Конгоняс". Един от пилотите се оплакал, че пистата била "изключително хлъзгава". Междувременно прокуратурата в Бразилия поиска затварянето на оживената аерогара, докато не бъдат постигнати всички изисквания за сигурност. Според изявления на властите, разследването на инцидента може да се просрочи до 10 месеца.
Различни експерти отбелязват в последните дни, че основната причина за злополуката е твърде неподходящото разположение на "Конгоняс", което се намира в средата на мегаполиса. Освен че е силно натоварено (на ден то обслужва над 600 полета), летището разполага със сравнително къста писта (1939 м.), на която се каца трудно, а в края й има остър завой
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=360943