Самолет се разби на летището в Саo Паулo

Мнениеот karadzhoff » 20 Юли 2007 03:17

Ето една снимка, показваща доста добре разположението на пистата, магистралата, бензиностанцията(Шел) и склада:



Интересно е още, че преди известно време отново е имало подобни инциденти:

# On October 31, 1996, TAM Linhas Aéreas Flight 402 crashed shortly after take-off from Congonhas, striking an apartment building and several houses. All 90 passengers and 6 crew members on board died. Three people were killed on ground.
# On August 8, 2006, the forward airstair of a TAM Linhas Aéreas Fokker 100 separated from the aircraft just after the plane took off from Congonhas, hitting the roof of a supermarket. No one was injured in the accident, and the aircraft landed shortly after.
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот Делян » 20 Юли 2007 04:50

тази снимка определено дава съвсем друга светлина на това какво е станало.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот harrier » 20 Юли 2007 13:06

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Апостол » 20 Юли 2007 13:52



Изображение


Самолетът на бразилската авиокомпания ТАМ, който катастрофира във вторник на летище "Конгоняс" в Сау Паулу, е имал проблеми с единия двигател и те са били забеляни още преди седмица, съобщи телевизионният канал "Глобо". В една от турбините на злополучния "Ербъс А320" реверсът на тягата не е функционирал, признал пред телевизията техническият директор на ТАМ Руй Ампару. Машината обаче не била спряна от експлоатация, тъй като в наръчника на производителя пишело, че АЗ20 може да лети до 10 дни след откриването на повредата.

Ампару посочил, че при възкниване на проблем механизмът може да бъде изключен. Само много силен дъжд можело да затрудни маневрите при кацане. Тъкмо така обаче се случва на 10-ти юли, когато самолетът със 196 души на борда, извършващ полет от Порту Алегре за Сау Паулу, излезе от мократа писта за приземяване, пресече магистрала и се заби в склад за гориво и товарен терминал. По оценки на бразилските аварийни служби, загиналите са близо 200, както пътници, така и хора от сградите.

"Не участваме в спекулации", заяви за "Шпигел онлайн" говорител на "Ербъс" по повод съобщенията за технически дефекти. Компанията е изпратила петима свои експерти, които подпомагат разследващите екипи и изясняват катастрофата. Обичайна практика на европейския авиоконцерн, както и на другите самолетостроители, е да анализира подробно всички инциденти с негови машини.

Телевизия "Глобо" съобщи още, че злочестият "Ербъс" още предишния ден, понеделник, е имал трудности при кацането на "Конгоняс". Един от пилотите се оплакал, че пистата била "изключително хлъзгава". Междувременно прокуратурата в Бразилия поиска затварянето на оживената аерогара, докато не бъдат постигнати всички изисквания за сигурност. Според изявления на властите, разследването на инцидента може да се просрочи до 10 месеца.

Различни експерти отбелязват в последните дни, че основната причина за злополуката е твърде неподходящото разположение на "Конгоняс", което се намира в средата на мегаполиса. Освен че е силно натоварено (на ден то обслужва над 600 полета), летището разполага със сравнително къста писта (1939 м.), на която се каца трудно, а в края й има остър завой

http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=360943

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Toni » 20 Юли 2007 14:10

Нашите журналисти пак преписват един от друг - градът се казва Сао Пауло, а не СаУ ПаулУ....


Колкото до катастрофата. Гледах доста снимки, карти и материали за това летище....изглежда много опасно и наистина писта от 1900м е къса за А320 и то при дъжд и вятър.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 20 Юли 2007 14:35

ако и реверсът на тягата не е функционирал, значи нещата започват да става ясни тук!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Toni » 20 Юли 2007 14:40

Имало е толкова много случай на катастрофи, за който част от причините е била в неработещ реверс, че се чудя как са могли да пусната машината да лети. Много е лесно да си измиеш ръцете с това какво пишело в дебелите книги....
Последна промяна Toni на 21 Юли 2007 09:50, променена общо 1 път
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 20 Юли 2007 14:47

аз също бих се оправдал с това какво пише в упътването! упътването трябва да е като Библията за механиците. по-скоро Airbus трябва да си сменят упътването ако това наистина го е имало там!
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот harrier » 20 Юли 2007 15:30

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Nikilaki » 20 Юли 2007 16:39

Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот ExBgCargo » 21 Юли 2007 00:04

Аватар
ExBgCargo
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 09 Юни 2007 13:27
Местоположение: EGKK

Мнениеот Делян » 21 Юли 2007 01:19

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот IDOL » 21 Юли 2007 13:37

Всичко написано около този трагичен случай само потвърждава твърдението, че един инцидент се получава като следствие от цял комплекс фактори, а не само от една-единствена причина. И ако само една от причините беше елиминирана едва ли щеше да се стигне до фатален край. В конкретния случай например, ако този самолет е бил спрян от полети, докато реверсът бъде поправен или ако пистата е била удължена през годините или ако пилотът беше преценил, че при съчетанието на предните два фактора с лошите МЕТ условия няма да каца на това летище.

За съжаление понякога се стига до комбинация от няколко неблагоприятни фактора. Именно, за да минимизира бройката на такива случай IATA от известно време въвежда SMS (Safety Management Systems) в авиационните предприятия. Идеята е превантивно да се откриват съществуващите опасности, анализиране на рисковете, до които те водят и отстраняването им преди да са довели до инцидент. В България обаче съм чувал от директор на авиационна организация следното: "За какво да въвеждаме системи за управление на безопасността - при нас няма да идват на проверка." А става въпрос за човешки животи...
Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот harrier » 21 Юли 2007 14:41

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот ExBgCargo » 25 Юли 2007 22:15

Аватар
ExBgCargo
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 09 Юни 2007 13:27
Местоположение: EGKK

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта