Този вече няма мърдане, решението е окончателно и завинаги! От EASA са поставили въпроса ултимативно.
http://www.monitor.bg/bussiness/article ... 0&eid=1091
България остана без товарна авиация
МОНИТОР
24 български самолета Ан-12 вече няма да извършват полети между страни-членки на Европейския съюз.
Лицензите на петте български карго авиокомпании ще бъдат отнети, тъй като не отговарят на изискванията на Европейския съюз за авиационна безопасност. Това са "Вега еърлайнс" "Ер София", "Хели еър", "Скорпиън еър" и "Брайт авиейшън".
По този начин 675 висококвалифицирани български авиоспециалисти може да останат без работа, съобщиха от консорциума на българските карго авиопревозвачи.
Очаква се на 22 юни Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) да издаде забрана общо 24 самолета "Ан-12" да извършват полети под български флаг, припомниха от транспортното министерство.
Според представители на петте авиокомпании обаче при последната проверка, извършена на 28 май, са констатирани съвсем малки нередности. Досега петте авиокомпании са инвестирали над 3 млн. евро в пребоядисване на самолетите си, преоборудване на кабините им и поставяне на инерционни колани на пилотските седалки. Въпреки това обаче проверката на експерти от ЕС е констатирала, че тези машини са негодни да извършват полети в страничленки на общността.
Още в края на миналата седмица министърът на транспорта Петър Мутафчиев и директорът на ГВА Захари Алексиев са съобщили на собствениците на компаниите, че ще им бъдат отнети лицензите.
Авиокомпания "Вега Еърлайнс" вече пребоядиса един от самолетите Ан-12. Авиопревозвачи от Русия, Молдова и Украйна вероятно ще поемат договорите, които губят петте приземени български фирми. В края на февруари "Ер София", "Хели ер", "Брайт Авиейшън", "Скорпиън ер" и "Вега Еърлайнс" получиха забрана да летят в ЕС, Исландия, Норвегия и Швейцария, издадена от дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Ръководството на "Ер София" вече е предприело мерки за пререгистрацията на авиокомпанията в Сърбия. Един от самолетите на превозвача вече е регистриран в Белград, научи "Монитор"
От "Вета еърлайнс" пък оглеждат пазара на самолети, като целта е авиокомпанията да се сдобие с машини "Еърбъс" А-300 или пък "Боинг 737 Комерсиал".
Възможностите за петте авиокомпании е да се пререгистрират в Сърбия, Македония, Молдова или в друга страна, която не е член на Европейския съюз. Проблем обаче ще е не само това, но и подновяването на разрешителните на пилотите, които трябва да притежават бревети, издадени от съответната сттрана, коментира пред "Монитор" председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Станислав Станулов.
Според него транспортното министерство е виновно България да остане на практика без карго авиация, тъй като е пропуснало срока да поиска гратисен период за нашите компании от бранша. По този начин страната ни се лишава от приходи около 150 милиона евро, като съществува реална опасност карго пазарът у нас да бъде зает от чужди авиопревозвачи, каза още Станулов.
От Асоциацията на българските авиокомпании са изчислили, че около четири пъти ще се оскъпи един товарен превоз, ако Ан-12 се замени с "Боинг 757".