ТЕСЛАТА на EK 1-ва предпазна клауза

Мнениеот harrier » 09 Юни 2007 21:24

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Апостол » 11 Юни 2007 19:22

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот mitkobiker » 12 Юни 2007 22:26

Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Апостол » 19 Юни 2007 14:28

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот Toni » 21 Юни 2007 09:09

Този вече няма мърдане, решението е окончателно и завинаги! От EASA са поставили въпроса ултимативно.


http://www.monitor.bg/bussiness/article ... 0&eid=1091

България остана без товарна авиация
МОНИТОР

24 български самолета Ан-12 вече няма да извършват полети между страни-членки на Европейския съюз.
Лицензите на петте български карго авиокомпании ще бъдат отнети, тъй като не отговарят на изискванията на Европейския съюз за авиационна безопасност. Това са "Вега еърлайнс" "Ер София", "Хели еър", "Скорпиън еър" и "Брайт авиейшън".
По този начин 675 висококвалифицирани български авиоспециалисти може да останат без работа, съобщиха от консорциума на българските карго авиопревозвачи.
Очаква се на 22 юни Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) да издаде забрана общо 24 самолета "Ан-12" да извършват полети под български флаг, припомниха от транспортното министерство.
Според представители на петте авиокомпании обаче при последната проверка, извършена на 28 май, са констатирани съвсем малки нередности. Досега петте авиокомпании са инвестирали над 3 млн. евро в пребоядисване на самолетите си, преоборудване на кабините им и поставяне на инерционни колани на пилотските седалки. Въпреки това обаче проверката на експерти от ЕС е констатирала, че тези машини са негодни да извършват полети в страни­членки на общността.
Още в края на миналата седмица министърът на транспорта Петър Мутафчиев и директорът на ГВА Захари Алексиев са съобщили на собствениците на компаниите, че ще им бъдат отнети лицензите.
Авиокомпания "Вега Еърлайнс" вече пребоядиса един от самолетите Ан-12. Авиопревозвачи от Русия, Молдова и Украйна вероятно ще поемат договорите, които губят петте приземени български фирми. В края на февруари "Ер София", "Хели ер", "Брайт Авиейшън", "Скорпиън ер" и "Вега Еърлайнс" получиха забрана да летят в ЕС, Исландия, Норвегия и Швейцария, издадена от дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Ръководството на "Ер София" вече е предприело мерки за пререгистрацията на авиокомпанията в Сърбия. Един от самолетите на превозвача вече е регистриран в Белград, научи "Монитор"
От "Вета еърлайнс" пък оглеждат пазара на самолети, като целта е авиокомпанията да се сдобие с машини "Еърбъс" А-300 или пък "Боинг 737 Комерсиал".
Възможностите за петте авиокомпании е да се пререгистрират в Сърбия, Македония, Молдова или в друга страна, която не е член на Европейския съюз. Проблем обаче ще е не само това, но и подновяването на разрешителните на пилотите, които трябва да притежават бревети, издадени от съответната сттрана, коментира пред "Монитор" председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Станислав Станулов.
Според него транспортното министерство е виновно България да остане на практика без карго авиация, тъй като е пропуснало срока да поиска гратисен период за нашите компании от бранша. По този начин страната ни се лишава от приходи около 150 милиона евро, като съществува реална опасност карго пазарът у нас да бъде зает от чужди авиопревозвачи, каза още Станулов.
От Асоциацията на българските авиокомпании са изчислили, че около четири пъти ще се оскъпи един товарен превоз, ако Ан-12 се замени с "Боинг 757".

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот IDOL » 22 Юни 2007 08:19

Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gig » 22 Юни 2007 10:36

Спират 4 наши авиокомпании

Александър Младенов: "... сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!"
Аватар
gig
по-спотър
 
Мнения: 179
Регистриран на: 16 Дек 2003 13:20
Местоположение: Sofia

Мнениеот ExBgCargo » 22 Юни 2007 23:23

Аватар
ExBgCargo
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 09 Юни 2007 13:27
Местоположение: EGKK

Мнениеот mitkobiker » 23 Юни 2007 01:00

Тъжно и отвратително е това което се случва при нас!
Още не мога да се начудя, как нито един скапан чиновник не бе уволнен заради тази трагедия!
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Nikilaki » 23 Юни 2007 03:25

Каквото си надробиха,това си и сърбат.Авиокомпаниите няма какво да се правят на ущипани моми.Жалко е наистина!
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот Nikilaki » 23 Юни 2007 15:00

Вега Еърлайнс” ще обжалва решението на ГВА за отнетия сертификат за авиооператор



23 юни 2007 | 14:44 | Агенция "Фокус"



София. “Вега Еърлайнс” ще обжалва решението на Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” да отнеме свидетелството й за авиооператор на компанията заради несъответствие с евростандартите. Това съобщи за Агенция “Фокус” търговският директор на компанията Ангел Петров. Компанията ще направи постъпки за обжалване първо пред ГВА, после и пред съда. “Така или иначе това ще е просто едно морално доказателство, че те не са били прави. Ние през последните шест месеца се опитахме да отговорим на този завишен европейски стандарт, който ужким е въведен у нас, но не е и е пълна каша в законодателството ни. Те ни уверяваха, че ако отговорим на него, ще ни пуснат”, категоричен бе Петков. Той допълни, че авиокомпанията е потърсила одит от великобританската въздухоплавателна администрация. Тогава британските експерти са посочили конкретни несъответствия, които в последствие “Вега” е отстранила за около два месеца.
“Вече в края на май бяхме напълно готови – хората от Еврокомисията казаха, че са страшно много учудени, че има авиокомпания с такива стари руски самолети с толкова добра структура и ни увериха, че ще препоръчат да ни пуснат с два от самолетите, които са готови. Но след това – виждайки нивото на другите авиокомпании, нещата изведнъж се промениха и ние минахме с другите”, допълни Петков.
Авиокомпанията е инвестирала около половин милион евро. “Но като че ли нашият труд остана най-много невъзнаграден”, каза още Петков.
Според него има два основни фактора за отнемането на лицензи – първо, че страната ни е в предпазна клауза по отношение на авиацията. “Второто нещо –еврокомисарите виждат, че руските самолети дават най-много дефекти – особено тези карго самолети, те са и старички. Горе-долу така те се насочиха към руските самолети без типов сертификат и показват тези видове недостатъци. Ние бяхме готови да докажем, че те вече няма да ги дават, но те не ни оставиха”, категоричен бе Ангел Петков. По думите му в “Хели Ер” – авиокомпанията, чийто сертификат не бе отнет, но бе отграничена за полети в ЕС, европроверката е била по-формална.
Петков допълни, че забележките към “Вега” не са “фрапиращи” – дори можело да се отстранят за един ден. “Пример – в еди кое си ръководство нямало списък на самолетите; имало несъответствие между хартиения и другия запис – просто техническа грешка, която може да се случи на всеки. Ей такива дребни нещица. Като бройка са много – 14, но са отстраними за един ден”, обясни още той.
“И накрая – ГВА в преамбюла, на това, което ни цитира, пише, че те знаели, че производителят се е отказал от нас – от този тип самолети, което изобщо не е вярно”, категоричен бе Петков.
Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” отне свидетелството за авиационен оператор на четири товарни авиокомпании заради отклонения от изискванията за безопасна експлоатация на вздухоплавателните средства. Отнети бяха лицензите на “Ер София”, “Брайт авиейшън сървисиз”, “Скорпион ер” и “Вега еърлайнс”. Единствено се запазва правото да оперира на авиокомпания „Хели ер" за обхвата на дейност, като регионите за опериране, разрешени за компанията, са всички извън ЕС.
Марта МЛАДЕНОВА
Аватар
Nikilaki
най-спотър
 
Мнения: 311
Регистриран на: 06 Яну 2007 03:41
Местоположение: Germany,Duisburg

Мнениеот VS11 » 23 Юни 2007 17:21

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот ExBgCargo » 23 Юни 2007 19:46

Аватар
ExBgCargo
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 09 Юни 2007 13:27
Местоположение: EGKK

Мнениеот VS11 » 23 Юни 2007 20:03

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот ExBgCargo » 23 Юни 2007 20:11

Последна промяна ExBgCargo на 23 Юни 2007 20:29, променена общо 1 път
Аватар
ExBgCargo
спотър
 
Мнения: 17
Регистриран на: 09 Юни 2007 13:27
Местоположение: EGKK

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта