от Toni » 27 Ное 2012 22:55
Звучи ни странно, но всъщност тези полети по нищо не се различават от прелитането на океана преди 30-40 години с Ил-62/707/DC-8/VC-10. Когато Boeing извадиха 737-900ER, се замислих, че 737 е порастнал до размера на 707-120 и изпълнява неговите мисии. При нормална конфигурация на салона не би трябвало да е проблемен такъв полет. Съгласен съм, 737 не е конципиран за мисии с продължителност над 6 часа и че не предлага удобставата, обема на багажниците или възможността да се сервира два-три пъти храна като при 767/777/330/340, но така се получава като няма наследник на 757-200WL/767-200ER/А310-300.
През последните години този сегмент е напълно изоставен от производителите, под влиянието на големите авиокомпании, и съответно малките нямат избор. Точно липсата на подходящ самолет е една от причините да се лети през Атлантика основно от наколко голями хъба в Европа. Липсва машина с вместимост от около 200 места, която да може да обслужва без ограничения цели отдалечении на 7000-8000км.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ