Страница 1 от 2

София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 14:58
от Ka32
В средата на февруари беше планирано пребазиране на вертолет LZ-CAV до Джанена (Судан) за работа към WFP, а от там трябваше да се върне LZ-ASM. В деня преди излитането в северния район засякохме една не много приятна гледка (за мен):


Много болно ми стана.Да видиш една машина в такова състояние не е много приятна гледка, още повече, че Ка32 ми е слабост.
На 13.02 между два фронта излетяхме от София за Икралион.



След 4:45 часа кацнахме на остров Крит.






На 14.02 рано сутринта се подготвихме за полет до Александрия (Египет) и още с изгрева излетяхме.



След по-малко от 4 часа кацнахме в Александрия.



Минахме бързо граничните и митнически формалности, заредихме и излетяхме за Луксор.Маршрута ни минава над Кайро, където минималния ешалон е 100. Една не непосилна но доста трудна задача за Ми-8 в температурните условия на Египет където за много кратко време след излитането трябва да се заеме ешалона.
Над Кайро при не много добра видимост:


Полета ни до Луксор неколкократно преминава над река Нил, в далечината се виждат и пирамидите.



Над Нубийската пустиня:








След малко повече от 4 часа стигнахме до Луксор.




След дългия и горещ ден под палмовите сенки при басейна на биричка.





На другия ден 15.02 сутринта в натоварения трафик на летището се включихме и ние.




И отново над пустинята и Нил.Доста интересен е контраста на терена в близост до реката ,там до където достига водата има живот.И веднага след това рязко започват пясъците.



Преди границата със Судан летим над язовир „Насър” който е и в територията на Судан но под името „Нубия”



Непосредствено преди границата прелитаме над Абу Симбел.


Язовир „Насър”-550 км. дължина



Първото летище след границата е Донгола.Заредихме,оправихме всички формалности но не се разминахме с бакшиша на един служител на който ама „мнооого му трябваха 20$” –както се изрази той.Е успяхме да го уговорим за 5$.


След 3 часа полет над безлюден терен кацнахме в Хартум.



[URL=http://img692.imageshack.us/i/p1060920.jpg/]Изображение[/URL





Два дни почивка в Хартум ,поверки на вертолета от САА на Судан и WFP и на 18.02 сутринта тръгнахме за Джанена с междинно кацане в Ел Фашер за зарядка.


И с гръбен вятър след 4 часа ето го и Ел Фашер.




Зарядка и към крайната дестинация.Тук пустинята вече е малко по-благосклонна.


1:30 часа и прелитаме над новото летище на Джанена на което още не е готов перона и ползват уширението.

Града и летището което използваме.





На 19.02 LZ-ASM бе подготвен и на 20.02 тръгнахме по обратния маршрут.
На 21.02 сутринта по изгрев излетяхме от Хартум.



Някъде из пустинята мернахме и нещо невероятно за суданската действителност-електропровод.


Отново язовир „Насър” но този път при по-добра видимост




Този път над VOR-а на Кайро .



На 23.02 кацнахме отново на Ираклион


На другата сутрин заедно с колегите от L-410 излетяхме към София





Прелетяхме над VOR-а на Атина .




В северния край на Атина летище, най-вероятно за „general aviation” .




Преди Скопелос видяме под нас и повишената активност за която ни предупреждаваха.

Малко преди Evivi слоеста облачност и пресякахме границата визуално .



Сапарева баня и най-накрая кацанахме в София.




Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 16:27
от charlotte
Страхотно пътешествие и невероятно красиви места!

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 16:29
от Nine
Чудничко! Благодаря, че го сподели!

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 17:14
от dimovsky
Невероятно!

Завиждам ти истински! :tonqe:

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 17:32
от грозев
Страхотно! :drinkers:

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 20:32
от SVG
Хиляди благодарности за споделянето.
Чудесно приключение.

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 20:59
от LZB123
Невероятно! Мерси много за споделянето! :)

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 13 Мар 2010 23:33
от Делян
интересен блог, не знаех, че Ми-8 може да лети 4 1/2 часа без зареждане.

Изображение

това трябва да е Панчарево, нали?

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 14 Мар 2010 05:07
от r0v3r
Хеликоптера е на Хели Ер нали? Ти би трябвало там да работиш

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 14 Мар 2010 19:54
от pepsii
Благодарско и от мен !!! страхотни гледки , които не се случва да видиш всеки ден.

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 15 Мар 2010 12:39
от randi
Много яки снимки радвам се , че ги сподели.

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2010 22:28
от WAW
интересно ми е да видя, че хеликоптера се реди на опашка с останалите самолети за пистата... не знаех, че е такава процедурата.

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2010 22:39
от Stoyan
По правило ВС-тата излитат и кацат на полосата, независимо дали са хеликоптери или самолети. Рядко се случва да пуснах да излети хеликоптер от позиция.

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2010 23:01
от Dreamliner
Браво! Интересен блог и необичаен поради вертолетното си съдържание, беше ми много любопитно... Браво наистина... 8)

Re: София-Джанена (Судан)-София

МнениеПубликувано на: 17 Авг 2010 00:19
от Кристиан Русинов
Леле, невероятни снимки! страхотен блог. :)